Gympakläder till ettagluttare
Ordet är fritt
  1. monka
    #1

    Gympakläder till ettagluttare

    Exet har skickat med gympadress ala balettbaddräckt och... jag tycker det är opassande som gympakläder på skolgymnastik. Vad har era små för gympakläder?
  2. 1
    Gympakläder till ettagluttare Exet har skickat med gympadress ala balettbaddräckt och... jag tycker det är opassande som gympakläder på skolgymnastik. Vad har era små för gympakläder?
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2

    vår dotter fick en helt cool...

    ...klassisk sån grå mjukis byxa & jacka med luva & ett linne och vi var supernöjda över Rocky stajlen - men... så hade två tjejer såna rosa ballerina grejer med taft & fulheter högt & lågt & vår dotter ville ha exakt så glittrigt, nästan prinsessdiadem oxå - så vi köpte sån uppsättning oxå - så din dotter är HELrätt i deras värld!!!
    "I don't necessarily agree with everything I say"
    //Marshall McLuhan

    "vilken tur att jag finns - jag som har så roligt"
    //systerdottern 4 år
  4. 2
    vår dotter fick en helt cool... ...klassisk sån grå mjukis byxa & jacka med luva & ett linne och vi var supernöjda över Rocky stajlen - men... så hade två tjejer såna rosa ballerina grejer med taft & fulheter högt & lågt & vår dotter ville ha exakt så glittrigt, nästan prinsessdiadem oxå - så vi köpte sån uppsättning oxå - så din dotter är HELrätt i deras värld!!!
  5. Medlem sedan
    Dec 2001
    #3
    Köpte ett set på lindex med alvlånga träningsbyxor, tröja och gympapåset, annars går shorts och t-shirt bra.
  6. 3
    Köpte ett set på lindex med alvlånga träningsbyxor, tröja och gympapåset, annars går shorts och t-shirt bra.
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4
    Varför opassande?

    Här har nästan alla småtjejer det på skolgympan.

    Annars funkar ju vad som helst som är tillräckligt mjukt och varmt/svalt. Shorts/tights + T-shirt/top + mjuka långärmade/-benta kläder för utomhusaktiviteter. Gympaskor som inte färgar också såklart.
  8. 4
    Varför opassande?

    Här har nästan alla småtjejer det på skolgympan.

    Annars funkar ju vad som helst som är tillräckligt mjukt och varmt/svalt. Shorts/tights + T-shirt/top + mjuka långärmade/-benta kläder för utomhusaktiviteter. Gympaskor som inte färgar också såklart.
  9. Medlem sedan
    Dec 2001
    #5
    OBS! men detta är pga att hon aldrig skulle sätta på sig ett ballerinaset.
  10. 5
    OBS! men detta är pga att hon aldrig skulle sätta på sig ett ballerinaset.
  11. Medlem sedan
    Jan 2001
    #6
    Här har många av småtjejerna såna "balettdräkter". Andra har t-shirt och shorts eller vanliga mjukisbyxor.
  12. 6
    Här har många av småtjejerna såna "balettdräkter". Andra har t-shirt och shorts eller vanliga mjukisbyxor.
  13. monka
    #7
    Äsch det är ju jag som tyker att gympa ska vara träningsinspirerat och där hör inte ballerina hemma för mig. Det ka mna leka på fritiden. Men tydligen är det rätt vanligt ändå.
  14. 7
    Äsch det är ju jag som tyker att gympa ska vara träningsinspirerat och där hör inte ballerina hemma för mig. Det ka mna leka på fritiden. Men tydligen är det rätt vanligt ändå.
  15. monka
    #8
    Det lät som det jag skulle tycka att hon borde gilla *s* Var hittade du det?
  16. 8
    Det lät som det jag skulle tycka att hon borde gilla *s* Var hittade du det?
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    Olämpligt? Varför då? Min dotter ahde gympadräkt med volang när hon var så liten...
  18. 9
    Olämpligt? Varför då? Min dotter ahde gympadräkt med volang när hon var så liten...
  19. monka
    #10
    Det ska jag titta efter, låter helt klart intressant.
  20. 10
    Det ska jag titta efter, låter helt klart intressant.
  21. Medlem sedan
    Nov 2003
    #11

    det var en Nikeoutfit...

    ...minns jag - nu är det ca 9 år sedan men Satium kanske?...

    Eller menar du glitterfuleriet?... H&M troligtvis!
    "I don't necessarily agree with everything I say"
    //Marshall McLuhan

    "vilken tur att jag finns - jag som har så roligt"
    //systerdottern 4 år
  22. 11
    det var en Nikeoutfit... ...minns jag - nu är det ca 9 år sedan men Satium kanske?...

    Eller menar du glitterfuleriet?... H&M troligtvis!
  23. Medlem sedan
    Sep 2002
    #12
    Men gymnastikdräkterna är ju utmärkta träningskläder. Artistisk-, rytmisk- och truppgymnastik är ju definitivt sporter där det tränas hårt och där är det ett krav att ha trikåer på sig.

    Sedan kan man ju tycka vad man vill om prinsesseriet och det gulliga. Jag är inte heller speciellt förtjust men jag tycker definitivt att det är bra träningskläder.
  24. 12
    Men gymnastikdräkterna är ju utmärkta träningskläder. Artistisk-, rytmisk- och truppgymnastik är ju definitivt sporter där det tränas hårt och där är det ett krav att ha trikåer på sig.

    Sedan kan man ju tycka vad man vill om prinsesseriet och det gulliga. Jag är inte heller speciellt förtjust men jag tycker definitivt att det är bra träningskläder.
  25. monka
    #13
    Jag svarade ovan med... Tror det är min ide om att gympa är träning och då har man träningskläder liksom.
    Jag har aldrig varit prinsessa på det viset själv, och verkligen inte i gympasalen... men det kanske inte är helt fel ändå för många verkar ju ha så. Bara jag som har vårt att få ihop det med att träna liksom.
  26. 13
    Jag svarade ovan med... Tror det är min ide om att gympa är träning och då har man träningskläder liksom.
    Jag har aldrig varit prinsessa på det viset själv, och verkligen inte i gympasalen... men det kanske inte är helt fel ändå för många verkar ju ha så. Bara jag som har vårt att få ihop det med att träna liksom.
  27. monka
    #14
    Jag kollar stadium
  28. 14
    Jag kollar stadium
  29. monka
    #15
    Trikåer kan jag nog "köpa" tanken kring, men en gympadräkt som skär in i rumpan kan jag aldrig tänka mig är bekväm vid träning, oavsett om det är vad som "alla" har, är krav vid en viss sport eller inte.
  30. 15
    Trikåer kan jag nog "köpa" tanken kring, men en gympadräkt som skär in i rumpan kan jag aldrig tänka mig är bekväm vid träning, oavsett om det är vad som "alla" har, är krav vid en viss sport eller inte.
  31. Medlem sedan
    Apr 2008
    #16
    HAde nog min dotter också. Ärvda kläder,med volan och puffärm. Inget jag skulle köpt, men hon tycket det var fint. Tillsamman med överdragsbyckor och tränkingsoveralsjacka, ifall det var för kallt utan.
  32. 16
    HAde nog min dotter också. Ärvda kläder,med volan och puffärm. Inget jag skulle köpt, men hon tycket det var fint. Tillsamman med överdragsbyckor och tränkingsoveralsjacka, ifall det var för kallt utan.
  33. Medlem sedan
    Apr 2008
    #17
    Nja, jag skulle tycka som du. På skolidrotten skulle min dotter (om jag nu hade någon) inte ha gymnastikdräkt utan shorts, t-shirt och riktiga träningsskor. Gymnastikdräkt har man till gymnastik, och det är ju sällan det är just det det handlar om på idrotten.
  34. 17
    Nja, jag skulle tycka som du. På skolidrotten skulle min dotter (om jag nu hade någon) inte ha gymnastikdräkt utan shorts, t-shirt och riktiga träningsskor. Gymnastikdräkt har man till gymnastik, och det är ju sällan det är just det det handlar om på idrotten.
  35. Medlem sedan
    Sep 2002
    #18
    Men varför ska du köpa något som skär in i rumpan? Då är den nog för liten.

    Jag ser faktiskt inte problemet.
  36. 18
    Men varför ska du köpa något som skär in i rumpan? Då är den nog för liten.

    Jag ser faktiskt inte problemet.
  37. Medlem sedan
    Apr 2008
    #19
    Men då är den ju för liten, om den skär in i rumpan. Även vanliga shorts kan ju sitta obekvämt, och då ska man naturligtvis inte ha dem.
  38. 19
    Men då är den ju för liten, om den skär in i rumpan. Även vanliga shorts kan ju sitta obekvämt, och då ska man naturligtvis inte ha dem.
  39. Medlem sedan
    Sep 2000
    #20
    Min 6-åring har t-shirt, tights och gympadojjor i gympakassen. Är balettdräkt opassande på skolgympan? Hur tänker du då? Var och varannan tjej i den åldern drömmer väl om en rosa balettdräkt med volanger...? Båda mina har såna, även om dom har andra gympakläder också.
  40. 20
    Min 6-åring har t-shirt, tights och gympadojjor i gympakassen. Är balettdräkt opassande på skolgympan? Hur tänker du då? Var och varannan tjej i den åldern drömmer väl om en rosa balettdräkt med volanger...? Båda mina har såna, även om dom har andra gympakläder också.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Snart ettagluttare
    By mixie71 in forum _0207 Julibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-02-04, 10:55
  2. Ettagluttare
    By annchen in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-08-18, 20:37
  3. Nu är hon ettagluttare!!!
    By ulrika_74 in forum _00/01 Vinterbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 15:07
  4. Gympakläder till 6-åring?
    By Lima in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 12:36
  5. Tiden som ettagluttare är
    By LottaO in forum _99 Alla barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-05, 17:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar