storebror ser dig.
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2005
    #1

    storebror ser dig.

    är det inte lite så på AFF?
  2. 1
    storebror ser dig. är det inte lite så på AFF?
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Alla ser dig. Eller: alla KAN se dig. Det glömmer många bort.

    Vad gäller storebror som en ordningsmakt så visst finns den, det är ju den som äger och driver forumet samt de som de delegerat uppgiften till som är ordningsmakten. Och denna är olika aktiv och oliia synlig på olika ställen. AFF är stort och består av många olika delar med mycket olika klimat.
  4. 2
    Alla ser dig. Eller: alla KAN se dig. Det glömmer många bort.

    Vad gäller storebror som en ordningsmakt så visst finns den, det är ju den som äger och driver forumet samt de som de delegerat uppgiften till som är ordningsmakten. Och denna är olika aktiv och oliia synlig på olika ställen. AFF är stort och består av många olika delar med mycket olika klimat.
  5. Medlem sedan
    Apr 2008
    #3
    tvär om, tycker jag. Här väljer du själv vad du vill skriva om dej själv, eller om du hellre vill hitta på att du är gift/skild/ her femton barn/ ingenkan kolla om det är sant eller inte.

    Storebro känner jag mer när man betalar med kort, och det är möjligt att exakt i detalj se vad jag handlade när, och att man genom mobiltelefonen kan följa var ajg rör mej. snacka om att vi är övervakade, ifall företag7statsmakt är illvillig och vill ha koll.
  6. 3
    tvär om, tycker jag. Här väljer du själv vad du vill skriva om dej själv, eller om du hellre vill hitta på att du är gift/skild/ her femton barn/ ingenkan kolla om det är sant eller inte.

    Storebro känner jag mer när man betalar med kort, och det är möjligt att exakt i detalj se vad jag handlade när, och att man genom mobiltelefonen kan följa var ajg rör mej. snacka om att vi är övervakade, ifall företag7statsmakt är illvillig och vill ha koll.
  7. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #4

    Knappast

    Det du skriver är är publikt för alla, inte bara någon slags storebror. I de allra flesta snacken behöver du inte ens vara inloggad för att kunna läsa allt.

    Dina meddelanden är däremot privata, dem kan ingen mer än Redax läsa och de har annat att syssla med.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  8. 4
    Knappast Det du skriver är är publikt för alla, inte bara någon slags storebror. I de allra flesta snacken behöver du inte ens vara inloggad för att kunna läsa allt.

    Dina meddelanden är däremot privata, dem kan ingen mer än Redax läsa och de har annat att syssla med.
  9. Medlem sedan
    Apr 2008
    #5
    Inte precis. Men många verkar tro det.
  10. 5
    Inte precis. Men många verkar tro det.
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Hur menar du då?
  12. 6
    Hur menar du då?
  13. Medlem sedan
    Aug 2000
    #7
    Nja, inte just på Aff tycker jag... däremot är ju hela Internet mer eller mindre övervakat av både FRA och allmänhet som tycker det är kul att söka fram människor och lägga ihop 1+1.

    Att man lämnar spår efter sig verkar många glömma var de än är på nätet.
  14. 7
    Nja, inte just på Aff tycker jag... däremot är ju hela Internet mer eller mindre övervakat av både FRA och allmänhet som tycker det är kul att söka fram människor och lägga ihop 1+1.

    Att man lämnar spår efter sig verkar många glömma var de än är på nätet.
  15. Medlem sedan
    Apr 2008
    #8
    Fast själva grejjen, att man skriver om sådan som man inte vill att alla ska kunna läsa...Helt obegripligt att vissa saknar den inlevelseförmåga som krävs för att fatta att chefen kan läsa på samma forum som man själv skriver på, och berättat man vem man är, så är det svårt att hävda "nä, det vara inte jag som sa, det var någon annan!"

    så problemet här är inte Storebror, utan människort egen dumhet
  16. 8
    Fast själva grejjen, att man skriver om sådan som man inte vill att alla ska kunna läsa...Helt obegripligt att vissa saknar den inlevelseförmåga som krävs för att fatta att chefen kan läsa på samma forum som man själv skriver på, och berättat man vem man är, så är det svårt att hävda "nä, det vara inte jag som sa, det var någon annan!"

    så problemet här är inte Storebror, utan människort egen dumhet
  17. Medlem sedan
    Nov 2005
    #9
    jo men som härinne tex, man ska kunna skriva i stort sett vad som helst, men du får inte vara anonym........ det är lite dubbelmoral på nåt sätt.
  18. 9
    jo men som härinne tex, man ska kunna skriva i stort sett vad som helst, men du får inte vara anonym........ det är lite dubbelmoral på nåt sätt.
  19. Medlem sedan
    Aug 2006
    #10
    Men hur menar du nu? Dubbelmoral?
  20. 10
    Men hur menar du nu? Dubbelmoral?
  21. Medlem sedan
    Aug 2006
    #11
    På vad sätt? "Skriv i princip vad du vill men stå för det!" ser jag ingen dubbelmoral i.
  22. 11
    På vad sätt? "Skriv i princip vad du vill men stå för det!" ser jag ingen dubbelmoral i.
  23. Medlem sedan
    Oct 2006
    #12

    Inte jag heller,

    snarare rakryggat snack. Till skillnad från vad ts efterfrågar, ett backstabbing-snack...
    Don't pick a fight you can't win

    ~ Because I said so ~
  24. 12
    Inte jag heller, snarare rakryggat snack. Till skillnad från vad ts efterfrågar, ett backstabbing-snack...

Liknande trådar

  1. Storebror
    By Minks in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 20:57
  2. Storebror kom hem
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-30, 06:12
  3. Nu vet storebror :-)
    By lite hemlig in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-04, 09:18
  4. Storebror
    By maryread in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 10:57
  5. Storebror
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 17:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar