Egen tid
_0905 Majbarn
  1. Medlem sedan
    May 2006
    #1

    Egen tid

    Har funderat lite kring mitt behov av egen tid. Vet inte hur ni andra känner men jag tycker det är otroligt skönt att ta några timmar här och där och bara vara för mig själv. Om det så är en bio eller lite shopping utan vagn, blöjor och barn.

    Förra gången hade jag svårt att lämna min lilla bebis men nu är det inga som helst problem, känner mig nästan lite dum för att jag inte känner att jag måste vara med honom jämt. Men det är väl för att jag har två barn nu och tiden är knapp dem emellan, man vill så mycket när man väl är med dem. Tvååringen kräver rätt mycket nu också, många konflikter och diskussioner blir det...phu.

    Bara en liten kvällsfundering så där...
    LOLLO med dotter född den 20/1 2007 och en son född 20/5 2009.
  2. 1
    Egen tid Har funderat lite kring mitt behov av egen tid. Vet inte hur ni andra känner men jag tycker det är otroligt skönt att ta några timmar här och där och bara vara för mig själv. Om det så är en bio eller lite shopping utan vagn, blöjor och barn.

    Förra gången hade jag svårt att lämna min lilla bebis men nu är det inga som helst problem, känner mig nästan lite dum för att jag inte känner att jag måste vara med honom jämt. Men det är väl för att jag har två barn nu och tiden är knapp dem emellan, man vill så mycket när man väl är med dem. Tvååringen kräver rätt mycket nu också, många konflikter och diskussioner blir det...phu.

    Bara en liten kvällsfundering så där...
  3. Medlem sedan
    Feb 2005
    #2
    Jag känner precis som du, jag har ett betydligt större behov av det nu än förra gången. Det är väl det att allt bara går i ett nu, 4 åring som pratar hål i huvet på mig och lillebror som behöver sitt. Känner mig ofta som en trött tråkig mamma, inte så som jag vill känna mig... Inbillar mig att det blir lättare om jag får egen tid att träna, träffa nån väninna tex. Det hjälper...
  4. 2
    Jag känner precis som du, jag har ett betydligt större behov av det nu än förra gången. Det är väl det att allt bara går i ett nu, 4 åring som pratar hål i huvet på mig och lillebror som behöver sitt. Känner mig ofta som en trött tråkig mamma, inte så som jag vill känna mig... Inbillar mig att det blir lättare om jag får egen tid att träna, träffa nån väninna tex. Det hjälper...
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3
    Egen tid är sååååå viktigt nu. Som ni också skriver det känns mer vikitigt när man har 2 barn än med första bebisen.
    Jag och en tjej gick en kvällspromenad utan barn och det var så skönt att inte behöva släpa på något och bara koncentrera oss på oss

    Stora tjejen är också mer mammig och har varit det en tid sedan jag var gravid. Det har lättat lite så nu får jag andrum på kvällarna, men i början efter förlossningen var jag så psykiskt uttömd. Var det inte den ena som skulle vara på så var det den andra. Jag kan förstå att de som får tvillingar känner sig lite matta ibland
  6. 3
    Egen tid är sååååå viktigt nu. Som ni också skriver det känns mer vikitigt när man har 2 barn än med första bebisen.
    Jag och en tjej gick en kvällspromenad utan barn och det var så skönt att inte behöva släpa på något och bara koncentrera oss på oss

    Stora tjejen är också mer mammig och har varit det en tid sedan jag var gravid. Det har lättat lite så nu får jag andrum på kvällarna, men i början efter förlossningen var jag så psykiskt uttömd. Var det inte den ena som skulle vara på så var det den andra. Jag kan förstå att de som får tvillingar känner sig lite matta ibland
  7. Medlem sedan
    Feb 2007
    #4
    Det ger ju så mycket om man får lite tid för sig själv. Man är ju en så mycket gladare mamma sen och det mår ju barnen bäst av.
  8. 4
    Det ger ju så mycket om man får lite tid för sig själv. Man är ju en så mycket gladare mamma sen och det mår ju barnen bäst av.

Liknande trådar

  1. Ett år som egen
    By Anonym in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-10-08, 21:13
  2. kan man som egen
    By Anonym in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-08-15, 04:33
  3. SÅ nu är jag egen:-)
    By Ameyo in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-04-24, 11:30
  4. Gör din egen bok
    By Jordgubben in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-20, 18:21
  5. Egen tid
    By geo75 in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-11-23, 09:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar