Ska ni vaccinera era barn?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Ska ni vaccinera era barn?

    Har ni funderat runt det här med vaccinering mot svininfluensan på barnen? Jag har ingen aning om hur jag ska göra men jag gör väl som alla andra. Hur tänker ni?
    "Imorgon är en annan dag"
  2. 1
    Ska ni vaccinera era barn? Har ni funderat runt det här med vaccinering mot svininfluensan på barnen? Jag har ingen aning om hur jag ska göra men jag gör väl som alla andra. Hur tänker ni?
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2
    Nej, det tänker jag nog inte göra, Svininfluensan är jag inte alls orolig för faktiskt, det är inte värre än en vanlig influensa..
  4. 2
    Nej, det tänker jag nog inte göra, Svininfluensan är jag inte alls orolig för faktiskt, det är inte värre än en vanlig influensa..
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Vaccinera - visst det mest egotrippade är att man ser till att alla andra vaccineras så att smittspridningen minimeras, och slipper själv, men jag tror inte att smittskyddsmyndigheten hittade på det där med vaccination bara för att få nåt att göra.
  6. 3
    Vaccinera - visst det mest egotrippade är att man ser till att alla andra vaccineras så att smittspridningen minimeras, och slipper själv, men jag tror inte att smittskyddsmyndigheten hittade på det där med vaccination bara för att få nåt att göra.
  7. Medlem sedan
    Oct 2000
    #4
    Jag ska definitivt göra det, på barnen och hela familjen eftersom vår dotter är hjärtsjuk och risken är högre för henne att dö av svininfluensan än riskerna med vaccinet....
    Hon har fått influensa vaccin varje år sedan hon var 2 år och har aldrig fått några biverkningar av det...

    Dessutom måste ju vi andra ta vaccinet för att förhindra att smitta henne om vi får det....

    Anette R
  8. 4
    Jag ska definitivt göra det, på barnen och hela familjen eftersom vår dotter är hjärtsjuk och risken är högre för henne att dö av svininfluensan än riskerna med vaccinet....
    Hon har fått influensa vaccin varje år sedan hon var 2 år och har aldrig fått några biverkningar av det...

    Dessutom måste ju vi andra ta vaccinet för att förhindra att smitta henne om vi får det....

    Anette R
  9. Medlem sedan
    Oct 1999
    #5
    Antagligen, för att minska smittspridningen. Man kan inte bara se till sig själv, det är inte därför man inför mass-vaccinering utan för de svagare. Men om vaccinet inte kommer förrän peaken är över så vet jag inte...
  10. 5
    Antagligen, för att minska smittspridningen. Man kan inte bara se till sig själv, det är inte därför man inför mass-vaccinering utan för de svagare. Men om vaccinet inte kommer förrän peaken är över så vet jag inte...
  11. Medlem sedan
    Aug 1999
    #6
    Jo det tänker jag nog göra!
  12. 6
    Jo det tänker jag nog göra!
  13. Medlem sedan
    Apr 2003
    #7
    Med största sannolikhet kommer vi inte att vaccinera vare sig sonen eller oss själva.
    Jag tycker hela saken är sjukt uppförstorad, och är tveksam till att det verkligen är så allvarligt som media vill få det till.
  14. 7
    Med största sannolikhet kommer vi inte att vaccinera vare sig sonen eller oss själva.
    Jag tycker hela saken är sjukt uppförstorad, och är tveksam till att det verkligen är så allvarligt som media vill få det till.
  15. Medlem sedan
    Mar 2004
    #8

    men hur är det med åldern?

    måste de ha fyllt en viss ålder? jag kommer förmodligen vaccinera dottern, men inte mig själv (jag jobbar i stort sett bara hemma och träffar knappt någon för tillfället).
    "I look just like the girl next door... if you happen to live next door to an amusement park" Dolly Parton
  16. 8
    men hur är det med åldern? måste de ha fyllt en viss ålder? jag kommer förmodligen vaccinera dottern, men inte mig själv (jag jobbar i stort sett bara hemma och träffar knappt någon för tillfället).
  17. Medlem sedan
    Nov 2001
    #9
    Jag är tveksam. Vad jag förstått är vaccinet inte testat på barn så det känns liiiite osäkert. Brukar inte vaccinera mig för flunsa normalt heller.
  18. 9
    Jag är tveksam. Vad jag förstått är vaccinet inte testat på barn så det känns liiiite osäkert. Brukar inte vaccinera mig för flunsa normalt heller.

Liknande trådar

  1. Ska ni vaccinera era barn igen?
    By Sophie m Lucas&Emmie in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-01-04, 23:17
  2. Ska ni vaccinera era barn?
    By Heffaklumpen- in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-11-21, 11:20
  3. Ska ni vaccinera era barn?
    By JeanetteF in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-10-16, 10:47
  4. Vaccinera era barn?
    By Achelois in forum Ordet är fritt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-09-06, 17:17
  5. Vaccinera era barn??
    By morran in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 13:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar