Ska ni vaccinera er mot svininfluensan??
_1005 Majbarn
  1. Anonym
    #1

    Ska ni vaccinera er mot svininfluensan??

    Det står ju i tidningen att gravida bör vaccinera sig.. Hur tänker ni??
    Tänker ni vaccinera hela familjen??
  2. 1
    Ska ni vaccinera er mot svininfluensan?? Det står ju i tidningen att gravida bör vaccinera sig.. Hur tänker ni??
    Tänker ni vaccinera hela familjen??
  3. Ninnan
    #2
    Flera läkare säger att vaccinet i dagsläget inte är tillräckligt testat för gravida - så jag avvaktar nog tills jag känner mig säkrare. Hoppas dock att MÅNGA vaccinerar sig så att det hinner bli så stor spridning. Jag skulle absolut ha vaccinerat mig om jag inte var gravid. Ringde föresten en informationslinje för svininfluensa och personen där sa att influensan INTE är farlig för gravida i 1.a o 2:a trimestern och att den INTE leder till missfall eller fosterskador. Den kan dock vara något allvarligare för höggravida (3:e trimestern) - men även många som varit höggravida har klarat den bra. Man får hoppas på det bästa...
  4. 2
    Flera läkare säger att vaccinet i dagsläget inte är tillräckligt testat för gravida - så jag avvaktar nog tills jag känner mig säkrare. Hoppas dock att MÅNGA vaccinerar sig så att det hinner bli så stor spridning. Jag skulle absolut ha vaccinerat mig om jag inte var gravid. Ringde föresten en informationslinje för svininfluensa och personen där sa att influensan INTE är farlig för gravida i 1.a o 2:a trimestern och att den INTE leder till missfall eller fosterskador. Den kan dock vara något allvarligare för höggravida (3:e trimestern) - men även många som varit höggravida har klarat den bra. Man får hoppas på det bästa...
  5. Ninnan
    #3
    Flera läkare säger att vaccinet i dagsläget inte är tillräckligt testat för gravida - så jag avvaktar nog tills jag känner mig säkrare. Hoppas dock att MÅNGA vaccinerar sig så att det hinner bli så stor spridning. Jag skulle absolut ha vaccinerat mig om jag inte var gravid. Ringde föresten en informationslinje för svininfluensa och personen där sa att influensan INTE är farlig för gravida i 1.a o 2:a trimestern och att den INTE leder till missfall eller fosterskador. Den kan dock vara något allvarligare för höggravida (3:e trimestern) - men även många som varit höggravida har klarat den bra. Man får hoppas på det bästa...
    INTE bli så stor spridning menade jag ju
  6. 3
    Flera läkare säger att vaccinet i dagsläget inte är tillräckligt testat för gravida - så jag avvaktar nog tills jag känner mig säkrare. Hoppas dock att MÅNGA vaccinerar sig så att det hinner bli så stor spridning. Jag skulle absolut ha vaccinerat mig om jag inte var gravid. Ringde föresten en informationslinje för svininfluensa och personen där sa att influensan INTE är farlig för gravida i 1.a o 2:a trimestern och att den INTE leder till missfall eller fosterskador. Den kan dock vara något allvarligare för höggravida (3:e trimestern) - men även många som varit höggravida har klarat den bra. Man får hoppas på det bästa...
    INTE bli så stor spridning menade jag ju
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4
    har hört att det finns kvicksilver i vaccinet som kan ge fosterskador. så jag kommer INTE vaccinera mig. glup!
  8. 4
    har hört att det finns kvicksilver i vaccinet som kan ge fosterskador. så jag kommer INTE vaccinera mig. glup!

Liknande trådar

  1. Vaccinera mot svininfluensan
    By labis in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-03-01, 17:12
  2. Ska ni vaccinera er mot svininfluensan?
    By Eyrene in forum Många barn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-10-02, 15:59
  3. Vaccinera mot svininfluensan?
    By gellan in forum Autismspektrum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 14:39
  4. Ska ni vaccinera er mot svininfluensan?
    By tezziz in forum Ordet är fritt
    Svar: 51
    Senaste inlägg: 2009-08-27, 07:23
  5. Ska du vaccinera dig? // Svininfluensan
    By marib in forum Ordet är fritt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2009-06-23, 20:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar