Vinterkläder
_1002 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2009
    #1

    Vinterkläder

    Hej,

    Vad ska ni köpa för vinterklädsel till er nyfödda? Som förstföderska har jag ingen aning om man ska lägga pengar på en overall eller bara ha typ fleece kläder i början. Det är ju så praktiskt att bara lägga i dom i en overall känner jag lite. Hjälp!!!
  2. 1
    Vinterkläder Hej,

    Vad ska ni köpa för vinterklädsel till er nyfödda? Som förstföderska har jag ingen aning om man ska lägga pengar på en overall eller bara ha typ fleece kläder i början. Det är ju så praktiskt att bara lägga i dom i en overall känner jag lite. Hjälp!!!
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Overall kommer bli bra tror jag. Smidigt att bara lägga dem i som du skrev, men sedan kommer jag ha lite tjockare jacka eller lurvfleece också... Overaller för bebisar är så bra då man oftast kan vika över fötter och händer så de är helt täckta och ej behöver frysa. Nu kommer ju våra bebisar komma i slutet av vintern, i alla fall min då jag har bf i slutet av feb eller början av mars.
  4. 2
    Overall kommer bli bra tror jag. Smidigt att bara lägga dem i som du skrev, men sedan kommer jag ha lite tjockare jacka eller lurvfleece också... Overaller för bebisar är så bra då man oftast kan vika över fötter och händer så de är helt täckta och ej behöver frysa. Nu kommer ju våra bebisar komma i slutet av vintern, i alla fall min då jag har bf i slutet av feb eller början av mars.
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3
    En inte alltför tjock fleeceoverall eller en ulloverall kommer vi att ha. Dels kommer vi nog mest at tanvända bärsjal i början och då kommer bebisen så nära bärarens kropp (och ofta halvt under jackan) så då behöver man inte så mycket. Även i barnvagnar blir det oftast inte så kallt om man har det lite ombonat. Huvudte är ju viktigt och vi kommer att ha en tunn mössa i ull och så overallhuva utanpå det. Om inte overallen går ned över fötterna är ett par raggsockor i ull eller tossor bra också.

    Lite beror det ju på var man bor också, men här i Stockholm blir det ju sällan mer än några enstaka minusgrader längre perioder.

    En riktig vinteroverall som tål snö och väta behövs ju inte förrän de kryper eller går i snön vilket är tidigast nästa vinter.
  6. 3
    En inte alltför tjock fleeceoverall eller en ulloverall kommer vi att ha. Dels kommer vi nog mest at tanvända bärsjal i början och då kommer bebisen så nära bärarens kropp (och ofta halvt under jackan) så då behöver man inte så mycket. Även i barnvagnar blir det oftast inte så kallt om man har det lite ombonat. Huvudte är ju viktigt och vi kommer att ha en tunn mössa i ull och så overallhuva utanpå det. Om inte overallen går ned över fötterna är ett par raggsockor i ull eller tossor bra också.

    Lite beror det ju på var man bor också, men här i Stockholm blir det ju sällan mer än några enstaka minusgrader längre perioder.

    En riktig vinteroverall som tål snö och väta behövs ju inte förrän de kryper eller går i snön vilket är tidigast nästa vinter.
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4
    Jag har redan köpt en varm åkpåse (kunde inte hålla mig, den var så fin!!) så då bedömer jag att det räcker med en fleece-overall och åkpåsen. Men det beror väl också lite på var i landet man bor tänker jag.
  8. 4
    Jag har redan köpt en varm åkpåse (kunde inte hålla mig, den var så fin!!) så då bedömer jag att det räcker med en fleece-overall och åkpåsen. Men det beror väl också lite på var i landet man bor tänker jag.
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5
    det tänkte jag men lite, en fleece overall och åkpåse och den har vi ju sedan innan...
    vi får väl se det blir ju inte så kallt här på Västkusten heller...
  10. 5
    det tänkte jag men lite, en fleece overall och åkpåse och den har vi ju sedan innan...
    vi får väl se det blir ju inte så kallt här på Västkusten heller...
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Den här kan jag tipsa om
    http://www.ellos.se/DetailPages/Deta...earchBackLink=

    Vi har en från tidigare år tycker den är bra när dom är så små och växer mycket, plus att det går att trä i bilbältet är superbra.
  12. 6
    Den här kan jag tipsa om
    http://www.ellos.se/DetailPages/Deta...earchBackLink=

    Vi har en från tidigare år tycker den är bra när dom är så små och växer mycket, plus att det går att trä i bilbältet är superbra.
  13. Medlem sedan
    Apr 2007
    #7

    Vi har en tunnare

    Vi har en tunnare overall som jag tror kommer att räcka, visserligen lite större storlek men den kommer att fungera då man kan vika upp ärmar och ben. Här är inte så kalla vintrar och i vagnen har vi dessutom åkpåse.
    I bilstolen kan man ju lägga över en filt.
  14. 7
    Vi har en tunnare Vi har en tunnare overall som jag tror kommer att räcka, visserligen lite större storlek men den kommer att fungera då man kan vika upp ärmar och ben. Här är inte så kalla vintrar och i vagnen har vi dessutom åkpåse.
    I bilstolen kan man ju lägga över en filt.
  15. Medlem sedan
    Jun 2009
    #8
    Åh tack så mycket för alla förslag, blir nog en åkpåse och lite tjockare kläder under bara. Självklart en ordentlig mössa också då...
  16. 8
    Åh tack så mycket för alla förslag, blir nog en åkpåse och lite tjockare kläder under bara. Självklart en ordentlig mössa också då...

Liknande trådar

  1. vinterkläder
    By Malin IGAF in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-23, 10:28
  2. vinterkläder
    By sussi57 in forum Småbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-11-14, 17:40
  3. Vinterkläder
    By Lisser in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-25, 10:18
  4. Vinterkläder
    By anonymt namn in forum Barn som yrke
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-24, 17:51
  5. Vinterkläder
    By Lisser in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-07-16, 14:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar