Utsövd!
_0905 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2008
    #1

    Utsövd!

    Yay! Adrian sov i nio timmar (!!!) inatt - och sju av dessa sov jag också - skapligt skön känsla att vakna av att man sovit klart och inte av att det är någon som gnäller efter mat!

    Nu vaknade jag visserligen kvart i fem och min första impuls var ungefär "vad i hela friden - lever ungen?" vilket ledde till att jag var nära att väcka honom... men han sov en timme till innan det var dags för mat.

    Fast med närmare tio timmar sen senaste matningen så var det ganska spänt i mjölkfabriken .
    -- Adrian 2009-05 och Ida 2012-01 --

    sawstreet.blogspot.com
  2. 1
    Utsövd! Yay! Adrian sov i nio timmar (!!!) inatt - och sju av dessa sov jag också - skapligt skön känsla att vakna av att man sovit klart och inte av att det är någon som gnäller efter mat!

    Nu vaknade jag visserligen kvart i fem och min första impuls var ungefär "vad i hela friden - lever ungen?" vilket ledde till att jag var nära att väcka honom... men han sov en timme till innan det var dags för mat.

    Fast med närmare tio timmar sen senaste matningen så var det ganska spänt i mjölkfabriken .
  3. Medlem sedan
    Jun 2009
    #2
    Vad skönt! Vi hade också den bästa natten hittills faktiskt
  4. 2
    Vad skönt! Vi hade också den bästa natten hittills faktiskt
  5. Medlem sedan
    May 2006
    #3
    Tyvärr tvärvändning för oss i natt. Matade vid 02, sen vaknade 2 åringen två gånger med nattskräck och tyckte sedan att det var morgon 06 och väckte lillebror...Och inget dagis idag. Jag är helt slut, ser stjärnor...Men det är nog för att jag är van att lilleman sover hela natten utan mat och att dottern sover fram till 07.30...Phu...
  6. 3
    Tyvärr tvärvändning för oss i natt. Matade vid 02, sen vaknade 2 åringen två gånger med nattskräck och tyckte sedan att det var morgon 06 och väckte lillebror...Och inget dagis idag. Jag är helt slut, ser stjärnor...Men det är nog för att jag är van att lilleman sover hela natten utan mat och att dottern sover fram till 07.30...Phu...
  7. Medlem sedan
    Feb 2007
    #4
    Sååå skönt!
    Min natt=matningar 22.55, 01.18, 2.34, 3.30, 4.40 och klockan 5. (Skrev upp varje gång på en lapp för att se hur mycket jag är uppe egentligen, tycker inte jag sover nånting och det verkar ju vara så att jag inte gör det.)
    Storasyster vaknar 5.30 och så är dagen igång.
    Hur trött är jag på en skala nu? Jisses! Tur att sambon kom hem nyss och får ta över lekandet med storasyster. Har ju inte henne på dagis på fredagar så det har varit full rulle sen 5.30. Zzzzzzzz.
  8. 4
    Sååå skönt!
    Min natt=matningar 22.55, 01.18, 2.34, 3.30, 4.40 och klockan 5. (Skrev upp varje gång på en lapp för att se hur mycket jag är uppe egentligen, tycker inte jag sover nånting och det verkar ju vara så att jag inte gör det.)
    Storasyster vaknar 5.30 och så är dagen igång.
    Hur trött är jag på en skala nu? Jisses! Tur att sambon kom hem nyss och får ta över lekandet med storasyster. Har ju inte henne på dagis på fredagar så det har varit full rulle sen 5.30. Zzzzzzzz.
  9. Medlem sedan
    Jun 2009
    #5
    Han har inte lärt sig att ta flaskan ännu då anar jag . Jag lider med dig!
  10. 5
    Han har inte lärt sig att ta flaskan ännu då anar jag . Jag lider med dig!
  11. Medlem sedan
    Jan 2005
    #6
    Vilken underbar natt du haft. Förutom utrymmesbristen i fabriken då
    Har själv haft några riktigt bra nätter, men inte så bra som du. Det tråkiga är att vissa av hennes sovarnätter har resulterat i att jag inte kunnat sova pga smärtan av all mjölk och varit tvungen att tillslut gå upp och tömma.
  12. 6
    Vilken underbar natt du haft. Förutom utrymmesbristen i fabriken då
    Har själv haft några riktigt bra nätter, men inte så bra som du. Det tråkiga är att vissa av hennes sovarnätter har resulterat i att jag inte kunnat sova pga smärtan av all mjölk och varit tvungen att tillslut gå upp och tömma.
  13. Medlem sedan
    Jan 2005
    #7
    Nej men huuuaaa. Det låter jobbigt. Är det en matperiod eller är det alltid så här?
  14. 7
    Nej men huuuaaa. Det låter jobbigt. Är det en matperiod eller är det alltid så här?
  15. Medlem sedan
    Feb 2007
    #8
    Nej, det har han ju inte. Försöker varje dag, fast jag tvingar inte. Han blir så himla arg och ledsen, så det är nog bättre att ta det lite lugnt.
  16. 8
    Nej, det har han ju inte. Försöker varje dag, fast jag tvingar inte. Han blir så himla arg och ledsen, så det är nog bättre att ta det lite lugnt.
  17. Medlem sedan
    Feb 2007
    #9
    Nu har det varit såhär länge. Jag hade för mig att det varit bättre en period men enligt min sambo så har det varit såhär hela tiden. Jag är nog för trött för att minnas eller så är det hormoner som får mig att glömma.
  18. 9
    Nu har det varit såhär länge. Jag hade för mig att det varit bättre en period men enligt min sambo så har det varit såhär hela tiden. Jag är nog för trött för att minnas eller så är det hormoner som får mig att glömma.
  19. Medlem sedan
    Jun 2009
    #10
    ja, nej tvinga vill man ju gärna inte... Hoppas han tar den snart! Sedan är det ju iof inte så långt kvar till att man kan börja ge smakportioner, det kanske han kommer gilla bättre :-) Det kanske också kan hjälpa till slut...
  20. 10
    ja, nej tvinga vill man ju gärna inte... Hoppas han tar den snart! Sedan är det ju iof inte så långt kvar till att man kan börja ge smakportioner, det kanske han kommer gilla bättre :-) Det kanske också kan hjälpa till slut...
  21. Medlem sedan
    Jan 2005
    #11
    Men det är ju inte roligt. Har du pratat med någon på BVC om detta och vad säger de?
    Spontant tänker jag att han inte har ett tillräckligt bra grepp så att han inte får i sig så mycket åt gången och kanske somnar när han ammar. Eller är det så att han äter all sin mat för dygnet på natten och inte så mycket på dagen?
    Eller har du inte tillräckligt med mjölk för varje gång och därför måste han amma ofta? Isåfall ammar du båda brösten?
    Eller är det som en vänninas barn. En stor kille som älskar att äta?

    Mina tjejer har heller aldrig tagit nappflaska. Har du provat med en pipmugg? Vet inte om det fungerar på en sån liten men min äldsta dotter drack välling ur en sådan när hon var 7-8 månader någonting. Ingen vanlig utan en som har en ventil så att hon behövde suga för att få ut något.
    Eller kan du mata ersättning med sked?
    Lycka till och Styrkekram!
  22. 11
    Men det är ju inte roligt. Har du pratat med någon på BVC om detta och vad säger de?
    Spontant tänker jag att han inte har ett tillräckligt bra grepp så att han inte får i sig så mycket åt gången och kanske somnar när han ammar. Eller är det så att han äter all sin mat för dygnet på natten och inte så mycket på dagen?
    Eller har du inte tillräckligt med mjölk för varje gång och därför måste han amma ofta? Isåfall ammar du båda brösten?
    Eller är det som en vänninas barn. En stor kille som älskar att äta?

    Mina tjejer har heller aldrig tagit nappflaska. Har du provat med en pipmugg? Vet inte om det fungerar på en sån liten men min äldsta dotter drack välling ur en sådan när hon var 7-8 månader någonting. Ingen vanlig utan en som har en ventil så att hon behövde suga för att få ut något.
    Eller kan du mata ersättning med sked?
    Lycka till och Styrkekram!

Liknande trådar

  1. Utsövd!
    By -svea- in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-09, 11:17
  2. Skillnaden mellan utsövd och icke utsövd
    By Cherry Ames in forum Autismspektrum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-09-28, 12:18
  3. Utsövd!!!
    By Linda med Jonathan in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-15, 15:18
  4. Utsövd!
    By Christine, 6barnsmor in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-22, 00:29
  5. Utsövd :-D
    By tårtmamman in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-04, 09:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar