Tips på psalmer?
_0905 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2009
    #1

    Tips på psalmer?

    Har ngn tips på fina doppsalmer, förutom de allra vanligaste som 'Tryggare kan ingen vara'?
  2. 1
    Tips på psalmer? Har ngn tips på fina doppsalmer, förutom de allra vanligaste som 'Tryggare kan ingen vara'?
  3. Medlem sedan
    Sep 1999
    #2
    har lyckats ha tre dop utan tryggare kan ingen vara (begravningspsalm för mig) och har ingen tanke på att ha det den här gången heller.

    Vi gillar måne och sol, en bra och trevlig låt, lätt att sjunga med i och barn kan den ofta.
    Sen har vi haft sommarpsalmer, du vet väl om att du är värdefull och lite andra som vi gillat.
  4. 2
    har lyckats ha tre dop utan tryggare kan ingen vara (begravningspsalm för mig) och har ingen tanke på att ha det den här gången heller.

    Vi gillar måne och sol, en bra och trevlig låt, lätt att sjunga med i och barn kan den ofta.
    Sen har vi haft sommarpsalmer, du vet väl om att du är värdefull och lite andra som vi gillat.
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3
    791 Du vet väl om att du är värdefull
    http://www.dopguiden.se/musik/du_vet_val_om.html
    832 Sov du lilla, sov nu gott
    http://www.prastsidan.se/Doppsalmer.htm

    Den första somnade Linn till. Hon var så söt där hon låg i sin vita klänning i famnen på sin "jätte" till gudfar. Han är lång, stor, rakat huvud och massa persingar i tunga och läppar... och jättestilig i sin lila skjorta och kostymbyxor. Innebörden i texten blev så påtaglig
    Den andra är fin att sjunga efter att barnet blivit döpt.

    Du kan ju alltid klicka runt bland psalmerna på dessa 2 sidorna och läsa och lyssna.
  6. 3
    791 Du vet väl om att du är värdefull
    http://www.dopguiden.se/musik/du_vet_val_om.html
    832 Sov du lilla, sov nu gott
    http://www.prastsidan.se/Doppsalmer.htm

    Den första somnade Linn till. Hon var så söt där hon låg i sin vita klänning i famnen på sin "jätte" till gudfar. Han är lång, stor, rakat huvud och massa persingar i tunga och läppar... och jättestilig i sin lila skjorta och kostymbyxor. Innebörden i texten blev så påtaglig
    Den andra är fin att sjunga efter att barnet blivit döpt.

    Du kan ju alltid klicka runt bland psalmerna på dessa 2 sidorna och läsa och lyssna.
  7. Medlem sedan
    Aug 2008
    #4
    Jag ville slippa Tryggare kan ingen vara, men det gick inte. Det är tre barn som döps samtidigt och föräldrarna till ett av dom andra ville absolut ha den med.
  8. 4
    Jag ville slippa Tryggare kan ingen vara, men det gick inte. Det är tre barn som döps samtidigt och föräldrarna till ett av dom andra ville absolut ha den med.
  9. Medlem sedan
    Sep 1999
    #5
    åh hoppas jag slipper det.
    För mig och min familj vore det så fel att ha den psalmen så jag skulle nog nästan ställa in...
  10. 5
    åh hoppas jag slipper det.
    För mig och min familj vore det så fel att ha den psalmen så jag skulle nog nästan ställa in...
  11. Medlem sedan
    Aug 2008
    #6
    Vi hade den på storebrors dop och jag insåg inte hur dumt det var förrän vi stod i kyrkan. Ganska precis två år efter att vi stått på samma ställe och sjungt den på en begravning.
    Men har lite svårt att se hur jag skulle kunna slippa den nu.
  12. 6
    Vi hade den på storebrors dop och jag insåg inte hur dumt det var förrän vi stod i kyrkan. Ganska precis två år efter att vi stått på samma ställe och sjungt den på en begravning.
    Men har lite svårt att se hur jag skulle kunna slippa den nu.
  13. Medlem sedan
    Jan 2005
    #7
    Tråkigt!
  14. 7
    Tråkigt!
  15. Medlem sedan
    Jan 2005
    #8
    Så var det för oss också. Det var ett barn till som skulle döpas samtidigt och det enda kravet mannen i familjen hade var att den psalmen skulle vara med eftersom de haft den till sina andra 2 barn.
    Eftersom jag inte hade någon erfarenhet av psalmer och bara hade mina 2 (791 och 832) som förslag så blev det alla tre. Då var alla nöjda.
    För mig spelade det inte så stor roll eftersom jag faktiskt inte har någon relation till den alls. På de begravningar jag varit har jag inte tänkt på vilka psalmer som spelats eftersom jag har kämpat med att inte storböla. Har alltid varit höggravid när det är begravningar så hormonerna har gått på högvarv. 2 graviditeter och 3 begravningar på närstående..... superjobbigt.
  16. 8
    Så var det för oss också. Det var ett barn till som skulle döpas samtidigt och det enda kravet mannen i familjen hade var att den psalmen skulle vara med eftersom de haft den till sina andra 2 barn.
    Eftersom jag inte hade någon erfarenhet av psalmer och bara hade mina 2 (791 och 832) som förslag så blev det alla tre. Då var alla nöjda.
    För mig spelade det inte så stor roll eftersom jag faktiskt inte har någon relation till den alls. På de begravningar jag varit har jag inte tänkt på vilka psalmer som spelats eftersom jag har kämpat med att inte storböla. Har alltid varit höggravid när det är begravningar så hormonerna har gått på högvarv. 2 graviditeter och 3 begravningar på närstående..... superjobbigt.

Liknande trådar

  1. Psalmer??
    By Å.sa in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-04, 07:15
  2. Psalmer..
    By Elinen in forum Ordet är fritt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-11-24, 20:44
  3. Psalmer??
    By ♥Helena♥ in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-06-16, 21:28
  4. Psalmer
    By sussie_ in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-18, 10:53
  5. Dop-psalmer
    By Marre m J & E in forum _0607 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 10:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar