Så, vaccin eller inte?
Ordet är fritt
  1. kerstimärta
    #1

    Så, vaccin eller inte?

    Läser idag att smittskyddsinstitutet vill att man vaccinerar sig för att skydda andra. Kommer ni göra det då?

    Enkät typ, räcker om ni skriver Ja eller nej i topic bara.

    Jag är tveksam, gillar inte injektioner av tveksam karaktär. Men, är det så att man förväntas göra det så gör jag nog det. Samt sätter mina barn att få vaccinet också.

    Hur tänker ni?
  2. 1
    Så, vaccin eller inte? Läser idag att smittskyddsinstitutet vill att man vaccinerar sig för att skydda andra. Kommer ni göra det då?

    Enkät typ, räcker om ni skriver Ja eller nej i topic bara.

    Jag är tveksam, gillar inte injektioner av tveksam karaktär. Men, är det så att man förväntas göra det så gör jag nog det. Samt sätter mina barn att få vaccinet också.

    Hur tänker ni?
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    ja
  4. 2
    ja
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3
    nej
  6. 3
    nej
  7. Medlem sedan
    Apr 2002
    #4
    jag har aldrig gjort det..
  8. 4
    jag har aldrig gjort det..
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5
    Ja.
  10. 5
    Ja.
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6
    Är du helt ovaccinerad alltså? Hur kan det komma sig?
  12. 6
    Är du helt ovaccinerad alltså? Hur kan det komma sig?
  13. Medlem sedan
    Aug 2000
    #7
    Ja, varför inte.
  14. 7
    Ja, varför inte.
  15. Medlem sedan
    Apr 2002
    #8
    nej mot dom vanliga sjukdommarna som man fick när man var liten... inte sen dess tror jag iaf.. inte kommit mig för.
  16. 8
    nej mot dom vanliga sjukdommarna som man fick när man var liten... inte sen dess tror jag iaf.. inte kommit mig för.
  17. Medlem sedan
    Sep 2002
    #9
    Vad menar du?

    Du är alltså inte ovaccinerad? Menade du influensavaccin då eller?

    Att du inte vaccinerats mot influensa tidigare har ju egentligen inget med vaccinationen mot den nya influensan att göra.
  18. 9
    Vad menar du?

    Du är alltså inte ovaccinerad? Menade du influensavaccin då eller?

    Att du inte vaccinerats mot influensa tidigare har ju egentligen inget med vaccinationen mot den nya influensan att göra.
  19. Medlem sedan
    Apr 2002
    #10
    jag har inte vaccinterat mig mot influensan iaf.. Länge sen jag hade den..
  20. 10
    jag har inte vaccinterat mig mot influensan iaf.. Länge sen jag hade den..
  21. Medlem sedan
    Aug 2000
    #11
    Tveksam... ytterst tveksam... har absolut inte bestämt mig ännu
  22. 11
    Tveksam... ytterst tveksam... har absolut inte bestämt mig ännu
  23. Medlem sedan
    Sep 2002
    #12
    Ok. Det var ju inte mycket till svar på enkäten iofs.
  24. 12
    Ok. Det var ju inte mycket till svar på enkäten iofs.
  25. Medlem sedan
    Jun 2007
    #13

    Svårt .. jättesvårt

    jag har varit tvärsäker på nej.. men börjar vackla.. 750 smittade hittills i Sverige varav 3 livshotande.. Det är 1/250 och det känns inte helt bra.

    Jag är ju inte runt 20 och förväntas således klara mig hyfsat.. men jag kan dra hem det till barnen och ungdomarna i hushållet. Så det börjar stillsamt tippa över till ett ja.
  26. 13
    Svårt .. jättesvårt jag har varit tvärsäker på nej.. men börjar vackla.. 750 smittade hittills i Sverige varav 3 livshotande.. Det är 1/250 och det känns inte helt bra.

    Jag är ju inte runt 20 och förväntas således klara mig hyfsat.. men jag kan dra hem det till barnen och ungdomarna i hushållet. Så det börjar stillsamt tippa över till ett ja.
  27. Medlem sedan
    Apr 2002
    #14
    antingen ja eller nej.. jag har väl funderat... Men har inte gjort det, jag skrev nej..
  28. 14
    antingen ja eller nej.. jag har väl funderat... Men har inte gjort det, jag skrev nej..
  29. kerstimärta
    #15
    Vad snällt av er att svara!

    Och tack ni som ids skriva mer tankar också. Jag tänke helt nej i början...vi har aldrig tagit vaccin för influensan förut.

    Men, sen (precis som Marib) börjar jag fundera. Men, det jag funderar över är samhället. Just att man minskar smittspridningen om man tar vaccinet...
  30. 15
    Vad snällt av er att svara!

    Och tack ni som ids skriva mer tankar också. Jag tänke helt nej i början...vi har aldrig tagit vaccin för influensan förut.

    Men, sen (precis som Marib) börjar jag fundera. Men, det jag funderar över är samhället. Just att man minskar smittspridningen om man tar vaccinet...
  31. Medlem sedan
    Apr 2002
    #16
    ja man funderar ju lite å så... var länge sen jag hade influensa som sagt... kanske om jag drabbades av den varje år så hade jag nog övervägt... kram.
  32. 16
    ja man funderar ju lite å så... var länge sen jag hade influensa som sagt... kanske om jag drabbades av den varje år så hade jag nog övervägt... kram.
  33. Medlem sedan
    Sep 2000
    #17
    Vad skönt att man lyfter blicken lite över sitt eget tak...
  34. 17
    Vad skönt att man lyfter blicken lite över sitt eget tak...
  35. Medlem sedan
    Aug 2006
    #18
    Men har du inte förstått att detta inte är den typ av influensa som kommer varje år?
  36. 18
    Men har du inte förstått att detta inte är den typ av influensa som kommer varje år?

Liknande trådar

  1. Vaccin eller inte?
    By Ilsefin in forum _0907 Julibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-01-31, 08:40
  2. Vaccin eller inte?
    By sarat in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-08, 22:08
  3. vaccin eller inte?
    By anko in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-11-26, 11:30
  4. OT Vaccin eller inte?
    By "Es mamma" in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-11-17, 17:22
  5. Vaccin eller inte??
    By VäntarLiten in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-10-11, 14:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar