Sjuk sambo - sjuk bebis?
_0905 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2009
    #1

    Sjuk sambo - sjuk bebis?

    Usch, sambon har kräkts och 'skitit' hela kvällen och nu är jag rädd att lillan ska smittas också… går och hoppas på att det är matförgiftning och inte ngt annat (mest för Stellas skull men också) för att vi ska åka bort imorgon och gå på kräftskiva. Har tom hyrt bil. Här har man gått hela veckan och sett framemot att umgås med kompisar och slurpa kräftor.

    Appropå sjukdomar, har blivit så nojig med allt snack om svininfluensa. Det var en tant som bara 'dök upp' häromdagen och tog på Stella, vilket jag iof tycker är gulligt, men direkt tänkte jag NEEEJ SVININFLUENSA.
  2. 1
    Sjuk sambo - sjuk bebis? Usch, sambon har kräkts och 'skitit' hela kvällen och nu är jag rädd att lillan ska smittas också… går och hoppas på att det är matförgiftning och inte ngt annat (mest för Stellas skull men också) för att vi ska åka bort imorgon och gå på kräftskiva. Har tom hyrt bil. Här har man gått hela veckan och sett framemot att umgås med kompisar och slurpa kräftor.

    Appropå sjukdomar, har blivit så nojig med allt snack om svininfluensa. Det var en tant som bara 'dök upp' häromdagen och tog på Stella, vilket jag iof tycker är gulligt, men direkt tänkte jag NEEEJ SVININFLUENSA.
  3. Medlem sedan
    Jun 2009
    #2
    Jag är också rätt nojig, egentligen för infektioner i allmänhet nu med lilla guldgripen, händerna spritas febrilt här! Men jag undrar egentligen hur kinkigt det är... Hur länge ska man vara försiktig med infektioner för de små egentligen?
  4. 2
    Jag är också rätt nojig, egentligen för infektioner i allmänhet nu med lilla guldgripen, händerna spritas febrilt här! Men jag undrar egentligen hur kinkigt det är... Hur länge ska man vara försiktig med infektioner för de små egentligen?
  5. Medlem sedan
    Apr 2005
    #3

    Här har vi varit sjuka

    både jag, bäbis och storasyster. Kändes underbart att skicka den stora till dagis efter helgens prövningar då jag knaprade ipren för att hålla mig på benen. Jag hoppas bara att hon inte blir sämre igen, för hon har en förmåga att få bronkit i typ 2 veckor varje gång hon är förkyld - och man brukar få en del kommentarer från dagis när man skickar dit henne, trots att det inte smittar och man inte kan göra nåt åt det.

    Jag som har barn på dagis konstaterar krasst att jag är nöjd så länge lilleman inte blir jättedålig. Nu har han varit snuvig till och från i 2 veckor, men det kan man väl ta. Jag går ju dessutom på Öppna förskolan med honom så lite barnsjukdomar får man vara beredd på.

    Men för att hålla mig till frågan så har jag för mig att barn ska ha 20-30 infektioner innan immunsystemet är utvecklat och det behöver alla barn. Sen kan man ju få lindriga eller värre (typ svår RS). Värst är det väl för prematura och väldigt små barn, våra börjar ju bli rätt stora nu. Bortsett från svininfluensan så är det dessutom inte så mycket som smittar just nu, varken kräksjuka eller RS har säsong, tack och lov.

    Hoppas ni fick er kräftskiva i vilket fall.
    Dessi med Nathalie 11/9-05 + Markus 5/5-09
  6. 3
    Här har vi varit sjuka både jag, bäbis och storasyster. Kändes underbart att skicka den stora till dagis efter helgens prövningar då jag knaprade ipren för att hålla mig på benen. Jag hoppas bara att hon inte blir sämre igen, för hon har en förmåga att få bronkit i typ 2 veckor varje gång hon är förkyld - och man brukar få en del kommentarer från dagis när man skickar dit henne, trots att det inte smittar och man inte kan göra nåt åt det.

    Jag som har barn på dagis konstaterar krasst att jag är nöjd så länge lilleman inte blir jättedålig. Nu har han varit snuvig till och från i 2 veckor, men det kan man väl ta. Jag går ju dessutom på Öppna förskolan med honom så lite barnsjukdomar får man vara beredd på.

    Men för att hålla mig till frågan så har jag för mig att barn ska ha 20-30 infektioner innan immunsystemet är utvecklat och det behöver alla barn. Sen kan man ju få lindriga eller värre (typ svår RS). Värst är det väl för prematura och väldigt små barn, våra börjar ju bli rätt stora nu. Bortsett från svininfluensan så är det dessutom inte så mycket som smittar just nu, varken kräksjuka eller RS har säsong, tack och lov.

    Hoppas ni fick er kräftskiva i vilket fall.
  7. Medlem sedan
    Aug 2009
    #4
    Nä ngn kräftskiva blev det minsann inte! Typiskt! Men jag är glad att jag och Stella klarat oss ifrån kräkandet och skitandet, som min sambo åkte på…vet fortfarande inte om det var kräksjuka eller matförgiftning.

    Har också hört att man ska ha visst många infektioner för att bygga upp immunförsvaret, men Stella får gärna hålla sig frisk ett tag till…de blir ju så lätt uttorkade när de är så här små… :-)
  8. 4
    Nä ngn kräftskiva blev det minsann inte! Typiskt! Men jag är glad att jag och Stella klarat oss ifrån kräkandet och skitandet, som min sambo åkte på…vet fortfarande inte om det var kräksjuka eller matförgiftning.

    Har också hört att man ska ha visst många infektioner för att bygga upp immunförsvaret, men Stella får gärna hålla sig frisk ett tag till…de blir ju så lätt uttorkade när de är så här små… :-)

Liknande trådar

  1. Sjuk sambo
    By johannajo in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-21, 18:58
  2. Sjuk sambo
    By johannajo in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-05, 11:21
  3. Sjuk sambo
    By Norrländskan in forum _0607 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-13, 21:15
  4. Viktuppskattning + sjuk sambo :(
    By Anna - änglamamma in forum _0605 Majbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-27, 15:27
  5. Sjuk sambo OT
    By Liten77 in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-10-18, 10:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar