Cyklar utan stödhjul! :)
Autismspektrum
  1. Medlem sedan
    Feb 2006
    #1

    Cyklar utan stödhjul! :)

    Jag har en överlycklig son (7,5 år) som idag har lärt sig att cykla utan stödhjul! Lite skrubbade kinder eftersom det är så kul att cykla snabbt att han glömmer bort att svänga och bromsa... Det känns som en stor seger med tanke på att han för två år sedan inte kunde hoppa jämfota och har fått gå hos sjukgymnast för att träna upp motoriken.

    Så underbart att se glädjen i hans ögon när jag berömde honom samtidigt som jag plockade bort kvistar från grannens häck ur hans hjälm. Skrubbsåren glömdes snabbt bort, huvudsaken var att han inte behövde några plåster...
  2. 1
    Cyklar utan stödhjul! :) Jag har en överlycklig son (7,5 år) som idag har lärt sig att cykla utan stödhjul! Lite skrubbade kinder eftersom det är så kul att cykla snabbt att han glömmer bort att svänga och bromsa... Det känns som en stor seger med tanke på att han för två år sedan inte kunde hoppa jämfota och har fått gå hos sjukgymnast för att träna upp motoriken.

    Så underbart att se glädjen i hans ögon när jag berömde honom samtidigt som jag plockade bort kvistar från grannens häck ur hans hjälm. Skrubbsåren glömdes snabbt bort, huvudsaken var att han inte behövde några plåster...
  3. Medlem sedan
    Aug 2008
    #2
    Vad roligt! Framgång ska firas med pompa och ståt.
    Förstår att det är en lycklig liten man som cyklar runt där, så stor han känner sig
  4. 2
    Vad roligt! Framgång ska firas med pompa och ståt.
    Förstår att det är en lycklig liten man som cyklar runt där, så stor han känner sig
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3

    Härligt!

    Förstår att det är en lycklig herre som vunnit en stor seger ! Dottern lärde sig cykla utan stödhjul i somras så jag vet vilket jättekliv det är att äntligen bemästra detta kluriga med att cykla. Allrahelst om han nu dessutom fått kämpa extra med motoriken.

    Jippie!!!!

    Kram Nina
  6. 3
    Härligt! Förstår att det är en lycklig herre som vunnit en stor seger ! Dottern lärde sig cykla utan stödhjul i somras så jag vet vilket jättekliv det är att äntligen bemästra detta kluriga med att cykla. Allrahelst om han nu dessutom fått kämpa extra med motoriken.

    Jippie!!!!

    Kram Nina
  7. Medlem sedan
    Feb 2006
    #4
    Han firades med två godisklubbor (hans favoritgodis). Jag blev så glad att jag tjoade och skrattade när jag försökte hinna i fatt honom.
  8. 4
    Han firades med två godisklubbor (hans favoritgodis). Jag blev så glad att jag tjoade och skrattade när jag försökte hinna i fatt honom.
  9. Medlem sedan
    Feb 2006
    #5
    Ja visst gläds man lite extra när det är något man har fått kämpa med! För bara några veckor sedan ville han inte ens försöka cykla, vi tog bort stödhjulen redan förra sommaren eftersom det är svårt att fästa några på hans nya cykel.
  10. 5
    Ja visst gläds man lite extra när det är något man har fått kämpa med! För bara några veckor sedan ville han inte ens försöka cykla, vi tog bort stödhjulen redan förra sommaren eftersom det är svårt att fästa några på hans nya cykel.
  11. Medlem sedan
    Jun 2003
    #6
    Vad roligt!

    Sonen vill inte alls lära sig cykla, han är 8 år..Vi har tränat lite men han blir så arg och frustrerad när det inte går på en gång att han inte vill träna mera..
  12. 6
    Vad roligt!

    Sonen vill inte alls lära sig cykla, han är 8 år..Vi har tränat lite men han blir så arg och frustrerad när det inte går på en gång att han inte vill träna mera..
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7
    Stort grattis! Mina barn lärde sig inte cykla förrän 8-9 årsåldern så jag förstår vilken seger det är!
  14. 7
    Stort grattis! Mina barn lärde sig inte cykla förrän 8-9 årsåldern så jag förstår vilken seger det är!
  15. Medlem sedan
    Feb 2006
    #8
    Känner igen frustrationen, så fungerar vår sån också. Det som har fungerar för vår son är att vi har kortat ner cykeltiden så att det mer har blivit ett sätt att ta sig till t ex en lekpark (5 min bort) och när han kommit fram dit har han fått en belöning.

    Vi har även gjort så att lillebror 5 år inte har varit med eller att han har cyklat en bra bit efter så att det inte ska bli en tävling av det hela.
  16. 8
    Känner igen frustrationen, så fungerar vår sån också. Det som har fungerar för vår son är att vi har kortat ner cykeltiden så att det mer har blivit ett sätt att ta sig till t ex en lekpark (5 min bort) och när han kommit fram dit har han fått en belöning.

    Vi har även gjort så att lillebror 5 år inte har varit med eller att han har cyklat en bra bit efter så att det inte ska bli en tävling av det hela.
  17. fredetta
    #9

    Parkerar här...

    och instämmer med Nallemormors inlägg! Grattis till gossen!
  18. 9
    Parkerar här... och instämmer med Nallemormors inlägg! Grattis till gossen!
  19. Medlem sedan
    Feb 2006
    #10
    Tack! Han blev även gratulerad av sin klassfröken idag. Nu är han dessutom mer peppad än någonsin att lära sig att simma. Ingenting känns omöjligt för honom nu, det är till och med roligt att gå till skolan!
  20. 10
    Tack! Han blev även gratulerad av sin klassfröken idag. Nu är han dessutom mer peppad än någonsin att lära sig att simma. Ingenting känns omöjligt för honom nu, det är till och med roligt att gå till skolan!
  21. Medlem sedan
    Feb 2006
    #11
    Tack! Det har haft en positiv inverkan på hans humör och inställning till att lära sig nya saker. Hoppas att det håller i sig!
  22. 11
    Tack! Det har haft en positiv inverkan på hans humör och inställning till att lära sig nya saker. Hoppas att det håller i sig!
  23. Medlem sedan
    Feb 2009
    #12
    Grattis, här cyklas det absolut inte. Sonen 8 år vägrar och man orkar inte kämpa ideligen när man ser hur svårt det är.

    Vår BUP psykolog säger att det liksom bara plötsligt går, att det liksom klickar till, motoriskt alltså, var det så?
  24. 12
    Grattis, här cyklas det absolut inte. Sonen 8 år vägrar och man orkar inte kämpa ideligen när man ser hur svårt det är.

    Vår BUP psykolog säger att det liksom bara plötsligt går, att det liksom klickar till, motoriskt alltså, var det så?
  25. Medlem sedan
    Jun 2006
    #13
    Åhh vad roligt minns vad stolt man var min son lärde sig det oxå runt 8 års åldern det kändes underbart man trodde aldrig det skulle fungera .Han älskar att cykla . Fira nu ordentligt
  26. 13
    Åhh vad roligt minns vad stolt man var min son lärde sig det oxå runt 8 års åldern det kändes underbart man trodde aldrig det skulle fungera .Han älskar att cykla . Fira nu ordentligt

Liknande trådar

  1. Cyklar utan stödhjul
    By Nadja in forum _0408 Augustibarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-08-08, 21:09
  2. Isac cyklar utan stödhjul
    By Millan med 4 in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-27, 17:30
  3. Simon cyklar utan stödhjul..
    By tottis in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-13, 16:12
  4. Cyklar utan stödhjul
    By inarud in forum _02 Höstbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-02, 21:04
  5. Cyklar utan stödhjul!!
    By Akleja in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-02, 20:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar