Grundkrav för kontaktfamilj?
Utsatta barn & familjehem
  1. Lia
    #1

    Grundkrav för kontaktfamilj?

    Jag har hört att om man har betalningsanmärkningar som duger man inte som familjehem - gäller samma för kontaktfamilj?
    Hur är det med eget rum? Jag kan inte ge "extrabarnet" eget rum men väl en egen vrå.
    Vilka åldrar är vanligast? Småtting, skolbarn, tonår?
  2. 1
    Grundkrav för kontaktfamilj? Jag har hört att om man har betalningsanmärkningar som duger man inte som familjehem - gäller samma för kontaktfamilj?
    Hur är det med eget rum? Jag kan inte ge "extrabarnet" eget rum men väl en egen vrå.
    Vilka åldrar är vanligast? Småtting, skolbarn, tonår?
  3. Muminmamma
    #2
    Man blir kollad hos kronofogden och i brottsregistret när man blir kontakfamilj, men vad de gör om det blir träff vet jag inte riktigt. Eget rum är inte nödvändigt. Vårt kontaktbarn delar våningssäng med vår ena dotter. Skulle tro att det är vanligare med kontaktfamiljer till skolbarn, men annars är det nog alla åldrar.
  4. 2
    Man blir kollad hos kronofogden och i brottsregistret när man blir kontakfamilj, men vad de gör om det blir träff vet jag inte riktigt. Eget rum är inte nödvändigt. Vårt kontaktbarn delar våningssäng med vår ena dotter. Skulle tro att det är vanligare med kontaktfamiljer till skolbarn, men annars är det nog alla åldrar.

Liknande trådar

  1. Kontaktfamilj
    By Salander in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-03-19, 19:05
  2. Kontaktfamilj
    By anonymt namn in forum Utsatta barn & familjehem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-21, 21:40
  3. Nån som är kontaktfamilj?
    By anonymt namn in forum Utsatta barn & familjehem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 00:02
  4. kontaktfamilj?
    By anonymt namn in forum Utsatta barn & familjehem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-25, 22:49
  5. kontaktfamilj
    By anonymt namn in forum Barn som yrke
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-11, 10:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar