Hur har ni det med era jobb...
_0701 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2008
    #1

    Hur har ni det med era jobb...

    ...ni som jobbar? Jag har det bra om det inte vore för schemat. Vi har inga barnvakter och det här pusslandet håller ju inte i längden? Eller orkar vi ett år till...pust. Varför finns inte det dagmammor emd ob-tid längre? Jag har suttit och läst på arbetsförmedlingen men det är väl ingen stor idé att anmäla sig när man har ett fast jobb...
    Kärlekens dörr är svår att öppna och svår att stänga.

    Jag bloggar: http://idennaljuvasommartid.blogg.se
  2. 1
    Hur har ni det med era jobb... ...ni som jobbar? Jag har det bra om det inte vore för schemat. Vi har inga barnvakter och det här pusslandet håller ju inte i längden? Eller orkar vi ett år till...pust. Varför finns inte det dagmammor emd ob-tid längre? Jag har suttit och läst på arbetsförmedlingen men det är väl ingen stor idé att anmäla sig när man har ett fast jobb...
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2
    Samma här. Letar nytt jobb för brinnande livet. Kommer inte att bli många dagar varje månad som jag å maken kommer att bli helt lediga från jobb båda två. När jag går tillbaka till jobbet efter nyår
  4. 2
    Samma här. Letar nytt jobb för brinnande livet. Kommer inte att bli många dagar varje månad som jag å maken kommer att bli helt lediga från jobb båda två. När jag går tillbaka till jobbet efter nyår
  5. Medlem sedan
    Mar 2008
    #3
    Såg i dag att de lagt ut på sökning för en elevassistent på gymnasiet. Enda haken var att den personen som krav skulle kunna bra teckenspråk. jag kan visserligen lite men därfirån till "bra" är en bit.
    Jag är öppen för allt, vi får se vad det ger. I vårat jobb jobbar vi varannan helg och maken jobbar var tredje så jag behöver verkligen inte jobba helger! Tänker på det här sju gånger i minuten!!
  6. 3
    Såg i dag att de lagt ut på sökning för en elevassistent på gymnasiet. Enda haken var att den personen som krav skulle kunna bra teckenspråk. jag kan visserligen lite men därfirån till "bra" är en bit.
    Jag är öppen för allt, vi får se vad det ger. I vårat jobb jobbar vi varannan helg och maken jobbar var tredje så jag behöver verkligen inte jobba helger! Tänker på det här sju gånger i minuten!!
  7. Annam.4
    #4
    Det låter som att jag har det toppen med mina jobbtider - kanske inte det du vill höra ?

    Jag jobbar på förskola, 75%, dvs 29 timmar/vecka (+ 1 personalmöte/månad kvällstid.
    Jag har långa måndagar (till 18) och så jobbar jag eftermiddagar varannan fredag, men tis-tors + varannan fredag kommer jag hem o kan äta mellanmål med mina barn, det tycker jag är guld värt!!!
    Jag är såå nöjd med mitt jobb o mina tider. Maken jobbar 7.30 - 16.30 mån- fre så vi kan verkligen inte klaga. Annars vet jag inte hur vi skulle få ihop det, vi har inte heller några barnvakter. Jag lider verkligen med er när du skriver om ert pusslande

    Hoppas det dyker upp nån bra lösning!!
  8. 4
    Det låter som att jag har det toppen med mina jobbtider - kanske inte det du vill höra ?

    Jag jobbar på förskola, 75%, dvs 29 timmar/vecka (+ 1 personalmöte/månad kvällstid.
    Jag har långa måndagar (till 18) och så jobbar jag eftermiddagar varannan fredag, men tis-tors + varannan fredag kommer jag hem o kan äta mellanmål med mina barn, det tycker jag är guld värt!!!
    Jag är såå nöjd med mitt jobb o mina tider. Maken jobbar 7.30 - 16.30 mån- fre så vi kan verkligen inte klaga. Annars vet jag inte hur vi skulle få ihop det, vi har inte heller några barnvakter. Jag lider verkligen med er när du skriver om ert pusslande

    Hoppas det dyker upp nån bra lösning!!
  9. Medlem sedan
    Mar 2008
    #5
    Tack för ditt svar! Vad skönt att ni har det bra ordnat!
  10. 5
    Tack för ditt svar! Vad skönt att ni har det bra ordnat!
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6
    Jag jobbar 8-15, gick ner i tid men fick behålla lönen som tur är

    Mira går 7:15-15:45 5 dagar i veckan,ibland mellan 7-17 om jag jobbar över.
    Är ju själv med 4 ungar och tonåringarna är inte så sugna på att hämta lilla syster. Skulle det bli kris sig så ställer dom självklart upp.
    När dagis har studiedagar så blir det krisigt då måste jag hitta barnvakt.
    Annars så fungerar vardagen så gott som problemfritt
  12. 6
    Jag jobbar 8-15, gick ner i tid men fick behålla lönen som tur är

    Mira går 7:15-15:45 5 dagar i veckan,ibland mellan 7-17 om jag jobbar över.
    Är ju själv med 4 ungar och tonåringarna är inte så sugna på att hämta lilla syster. Skulle det bli kris sig så ställer dom självklart upp.
    När dagis har studiedagar så blir det krisigt då måste jag hitta barnvakt.
    Annars så fungerar vardagen så gott som problemfritt
  13. Medlem sedan
    Dec 2005
    #7
    Har för mig att kommunen måste fixa dagis på annat håll om ordinarie dagis har stängt pga studiedagar. Så är det då hos mig
  14. 7
    Har för mig att kommunen måste fixa dagis på annat håll om ordinarie dagis har stängt pga studiedagar. Så är det då hos mig
  15. Medlem sedan
    Mar 2008
    #8
    Oj det var bra ordnat. jag hade gärna jobbat dina arbetstider med bibehållen lön. Hur fick du igenom sådana villkor......Jag håller på att kika på en rad nu på ett annat ställe. Det blir inte perfekt men något bättre. Då blir det mer vaken natt. Då är jag ju hemma till jag börjar 21.45 Fortfarande varannan helg men iaf en natthelg och min man har alltid daghelg. Men frågan är ju då hur mycket barnvakt jag behöver då på helgen för man orkar väl inte upp så fort heller. ÅÅÅÅÅ vad jag tycker det känns krångligt. Kan det inte bara ordna sig.....
    Men jag är absolut beredd att byta arbete för en dagtidstjänst. SÅ beredd! Men det fanns inget som passade nu, de söker bara sådant jag inte är kvalificerad för. Ska ringa om en annan tjänst också i dag och håller på att titta hur man gör ett cv.
  16. 8
    Oj det var bra ordnat. jag hade gärna jobbat dina arbetstider med bibehållen lön. Hur fick du igenom sådana villkor......Jag håller på att kika på en rad nu på ett annat ställe. Det blir inte perfekt men något bättre. Då blir det mer vaken natt. Då är jag ju hemma till jag börjar 21.45 Fortfarande varannan helg men iaf en natthelg och min man har alltid daghelg. Men frågan är ju då hur mycket barnvakt jag behöver då på helgen för man orkar väl inte upp så fort heller. ÅÅÅÅÅ vad jag tycker det känns krångligt. Kan det inte bara ordna sig.....
    Men jag är absolut beredd att byta arbete för en dagtidstjänst. SÅ beredd! Men det fanns inget som passade nu, de söker bara sådant jag inte är kvalificerad för. Ska ringa om en annan tjänst också i dag och håller på att titta hur man gör ett cv.
  17. Medlem sedan
    Mar 2008
    #9
    Nu har jag skickat i vag cv till 2 stallen. Jag kanner mig lite skakigt, och torr i munnen. Het tokigt men kanske nervositeten betyder att det verkligen ar nagat nytt pa G i mitt liv. Det ena jobbet ar bara dagtid, det andra ar blandat. Sedan mixtrade jag visst med tangentbordet och fick spansk installning. Fick sitta och kopiera var gang jag skulle fa in de tre sista bokstaverna i alafebetet.

    Kan ju inte skriva sa har, da tror dom ju att jag ar utanfor landet. Bara tonarssonen kommer hem sa kan han hjalpa mig med tangentbordet. Om de nu fragar efter betyg etc sa har jag mer att gora. Dar stod att forst vid anmodan ska man skicka in dem, de vill val se forst att man ar en person av intresse.
    Skont att man kan maila ansokningar i dag, mkt enklare iaf...hall tummarna om ni vill.
  18. 9
    Nu har jag skickat i vag cv till 2 stallen. Jag kanner mig lite skakigt, och torr i munnen. Het tokigt men kanske nervositeten betyder att det verkligen ar nagat nytt pa G i mitt liv. Det ena jobbet ar bara dagtid, det andra ar blandat. Sedan mixtrade jag visst med tangentbordet och fick spansk installning. Fick sitta och kopiera var gang jag skulle fa in de tre sista bokstaverna i alafebetet.

    Kan ju inte skriva sa har, da tror dom ju att jag ar utanfor landet. Bara tonarssonen kommer hem sa kan han hjalpa mig med tangentbordet. Om de nu fragar efter betyg etc sa har jag mer att gora. Dar stod att forst vid anmodan ska man skicka in dem, de vill val se forst att man ar en person av intresse.
    Skont att man kan maila ansokningar i dag, mkt enklare iaf...hall tummarna om ni vill.

Liknande trådar

  1. Jobb jobb jobb (rätt OT)
    By HeidiN72 in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-19, 05:36
  2. Jobb jobb jobb och dagis...
    By _annsan_ in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-26, 11:08
  3. JOBB JOBB JOBB ... Undrar ..?
    By 1976 in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-30, 18:29
  4. Jobb, jobb+annat jobbigt
    By Sweetie in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-26, 13:54
  5. Snökaos och jobb jobb
    By pehtra in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 22:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar