Feber.
_0702 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2006
    #1

    Feber.

    Emma hann gå två veckor hos dagmamman efter sin semester o nu har febern slagit till. Hon var lite seg i går o satt still lite väl mycket för att vara hon o nu ligger hon i soffan o sover med 39 graders feber o säger att hon har ont i benen. Stackars lilla tösabit. Inte vill hon ta tempen el medicin så det blir till att övertala så pedagogiskt som möjligt tills man själv tappar tålamodet o säger att så här är läget o nu ska det göras..

    Annars då vad händer hos oss? Livet flyter, jobbar på förskolan o vi har fått halva gruppen utbytt o det känns fantastiskt bra! Vilka lekkompetenta barn vi har fått. Helt underbart att se hur fantasin flödar! Det är de "små" som lär de "stora" o inte tvärtom som det brukar.. fniss.

    Potträningen går i sakta mak. Hemma går Emma i trosor o kissar på pottan men "nr två" kommer allt som ofta i blöjan. När vi ska iväg ta vi fortfarande på blöjan men den är ofta torr när vi kommer hem. Så det går framåt.

    Om en månad ska jag få följa med mitt andra jobb på mässa så det är en sak som jag ser fram emot. Massa folk, dans o bastubad med tjejerna.

    Må väl o ta hand om er!
    Kram Pia & Emma
  2. 1
    Feber. Emma hann gå två veckor hos dagmamman efter sin semester o nu har febern slagit till. Hon var lite seg i går o satt still lite väl mycket för att vara hon o nu ligger hon i soffan o sover med 39 graders feber o säger att hon har ont i benen. Stackars lilla tösabit. Inte vill hon ta tempen el medicin så det blir till att övertala så pedagogiskt som möjligt tills man själv tappar tålamodet o säger att så här är läget o nu ska det göras..

    Annars då vad händer hos oss? Livet flyter, jobbar på förskolan o vi har fått halva gruppen utbytt o det känns fantastiskt bra! Vilka lekkompetenta barn vi har fått. Helt underbart att se hur fantasin flödar! Det är de "små" som lär de "stora" o inte tvärtom som det brukar.. fniss.

    Potträningen går i sakta mak. Hemma går Emma i trosor o kissar på pottan men "nr två" kommer allt som ofta i blöjan. När vi ska iväg ta vi fortfarande på blöjan men den är ofta torr när vi kommer hem. Så det går framåt.

    Om en månad ska jag få följa med mitt andra jobb på mässa så det är en sak som jag ser fram emot. Massa folk, dans o bastubad med tjejerna.

    Må väl o ta hand om er!
    Kram Pia & Emma
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2
    Stackars Emma! Hoppas hon har kryat på sig nu! Jag vabbade igår med Miranda och i dag har morfar varit hemma med henne. Lite feber, en massa hosta och en snorig liten näsa.

    Det är tre veckor sedan jag började jobba efter min långa f-ledighet med M. så det är lite nya rutiner i familjen. Två skol/fritidsbarn och ett dagisbarn har vi här hemma nu.

    Det verkar som Emma är på god väg att släppa blöjan! Vi höll på ung. så i våras och tidig sommar för att låta den försvinna helt dagtid i slutet av juli. Går superbra!

    Roligt att åka iväg på mässa! Hoppas du får riktigt skoj!

    Kram Lima
  4. 2
    Stackars Emma! Hoppas hon har kryat på sig nu! Jag vabbade igår med Miranda och i dag har morfar varit hemma med henne. Lite feber, en massa hosta och en snorig liten näsa.

    Det är tre veckor sedan jag började jobba efter min långa f-ledighet med M. så det är lite nya rutiner i familjen. Två skol/fritidsbarn och ett dagisbarn har vi här hemma nu.

    Det verkar som Emma är på god väg att släppa blöjan! Vi höll på ung. så i våras och tidig sommar för att låta den försvinna helt dagtid i slutet av juli. Går superbra!

    Roligt att åka iväg på mässa! Hoppas du får riktigt skoj!

    Kram Lima
  5. Medlem sedan
    Oct 2008
    #3
    Peppar, peppar så har Nellie varit frisk länge nu för att vara henne
    Men jag tänkte på det där med ont i benen. Det klagar Nellie på med i mellanåt. Hmm???
  6. 3
    Peppar, peppar så har Nellie varit frisk länge nu för att vara henne
    Men jag tänkte på det där med ont i benen. Det klagar Nellie på med i mellanåt. Hmm???

Liknande trådar

  1. Hög feber, låg feber, hög igen
    By heke4 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 21:33
  2. Feber?
    By Sinkan in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-16, 13:59
  3. Feber
    By *Lillan* in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-02, 19:12
  4. Feber :(
    By Annika med 3 in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-01, 08:43
  5. Feber?
    By Moonbeam in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-11, 07:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar