Dop igår..
_0905 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    Dop igår..

    Vår lilla Plutta, underbaraste bebisen och mamman är inte ett dugg partisk!

    Allt gick bara jättebra på dopet, Emma tittade runt och hängde med på allt, smaskade på lilla handen så det "slurpade" i kyrkan, sa för övrigt inte ett knyst, hur nöjd unge som hellst! Hon hade lyckats äta och skita fullt + rapa ca 1,5 timme före och hunnit sova en liten stund innan, så allt var optimalt, slapp nerspydd och kräkig dopklänning, dock lite dregglig efter allt slurpande. Sedan hann vi fota princessan lite innan hon somnade över fikat.

    Vi hade rosa princesstårtor, som jag beställt, kan baka själv, men skönt att slippa viss stress, sedan var det en hel drös kakor som jag, mamma, svärmor + hennes mamma har hjälpt till att baka, svärmors förslag och helt ok för mig. Innan dopfikat körde vi hallonsaft (väldigt god och uppskattad hemgjord saft)- gelehjärtan, div choklad och lite nötter, hade detta i väntan på kaffe + lite fotografering.

    Doppresenter vår skatt fick var; 12 stycken silver kaffeskedar i ask och
    fonder från mina föräldrar+svärföräldrar, guldhjärta med kedja, tårtbestick i silver, en flagga med ingraverat födelsedatum, vikt,längd,tid och dopdag(kul att ta fram på födelsedagar, min 4 åring har en också) sparbössa och pengar.

    Hennes namn blev Emma, Maud, Louise
    Andréa 0066
  2. 1
    Dop igår.. Vår lilla Plutta, underbaraste bebisen och mamman är inte ett dugg partisk!

    Allt gick bara jättebra på dopet, Emma tittade runt och hängde med på allt, smaskade på lilla handen så det "slurpade" i kyrkan, sa för övrigt inte ett knyst, hur nöjd unge som hellst! Hon hade lyckats äta och skita fullt + rapa ca 1,5 timme före och hunnit sova en liten stund innan, så allt var optimalt, slapp nerspydd och kräkig dopklänning, dock lite dregglig efter allt slurpande. Sedan hann vi fota princessan lite innan hon somnade över fikat.

    Vi hade rosa princesstårtor, som jag beställt, kan baka själv, men skönt att slippa viss stress, sedan var det en hel drös kakor som jag, mamma, svärmor + hennes mamma har hjälpt till att baka, svärmors förslag och helt ok för mig. Innan dopfikat körde vi hallonsaft (väldigt god och uppskattad hemgjord saft)- gelehjärtan, div choklad och lite nötter, hade detta i väntan på kaffe + lite fotografering.

    Doppresenter vår skatt fick var; 12 stycken silver kaffeskedar i ask och
    fonder från mina föräldrar+svärföräldrar, guldhjärta med kedja, tårtbestick i silver, en flagga med ingraverat födelsedatum, vikt,längd,tid och dopdag(kul att ta fram på födelsedagar, min 4 åring har en också) sparbössa och pengar.

    Hennes namn blev Emma, Maud, Louise
  3. Medlem sedan
    Oct 2008
    #2
    kul att allt gick bra den där flagg grejen var ju smart å vilka fina namn hon har fått Louise hade vi lite som förslag på andra namn till Ella men vi valde Alicia, funka bättre på finska, över halva släkten är finsktalande så Louise hade bara låtit knasigt om dom skulle försökt uttala det, tror jag
  4. 2
    kul att allt gick bra den där flagg grejen var ju smart å vilka fina namn hon har fått Louise hade vi lite som förslag på andra namn till Ella men vi valde Alicia, funka bättre på finska, över halva släkten är finsktalande så Louise hade bara låtit knasigt om dom skulle försökt uttala det, tror jag
  5. Medlem sedan
    Jun 2009
    #3
    kul att det var lyckat! Flaggan var ju en trevlig idé
  6. 3
    kul att det var lyckat! Flaggan var ju en trevlig idé
  7. Medlem sedan
    Jan 2005
    #4
    Vilket lyckat dop!
    Smart att ha lite för-snack i väntan på fikat. Det ska jag ta till nu i sep när släkten kommer på 5-års kalas tror jag.
    Mina tjejer har också fått guldhjärtan på kedja.
  8. 4
    Vilket lyckat dop!
    Smart att ha lite för-snack i väntan på fikat. Det ska jag ta till nu i sep när släkten kommer på 5-års kalas tror jag.
    Mina tjejer har också fått guldhjärtan på kedja.

Liknande trådar

  1. Igår
    By godisstumpan in forum _1102 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-11-20, 16:58
  2. BM igår
    By Sivan70 in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-11-19, 11:59
  3. UL igår...
    By Mia89 in forum _1104 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-11-11, 19:24
  4. Var hos BM igår!
    By -Plupp- in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-27, 22:42
  5. Var på FK igår..
    By Matilda med 3 in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 10:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar