Mellan- och högstadiet?
Downs Syndrom
  1. mamma till 4 kottar
    #1

    Mellan- och högstadiet?

    Hej

    Sonen började i åk 4 förra veckan och det känns som det har varit en bra skolstart. Finns det fler här som har barn som går i grundskolans åk 4-9?
  2. 1
    Mellan- och högstadiet? Hej

    Sonen började i åk 4 förra veckan och det känns som det har varit en bra skolstart. Finns det fler här som har barn som går i grundskolans åk 4-9?
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2
    Är din son inskriven i särskolan (går t.v integrerad) eller är han inskriven i den vanliga grundskolan?
    Vilken läroplan följer han,särskolans eller grundskolans?

    Vi skrev in i den vanliga grundskolan och bildade sen ett
    ISP-team,upprättade ett ISP för vår dotter som sen följde henne med uppdateringar det vanliga gymnasiet ut.
  4. 2
    Är din son inskriven i särskolan (går t.v integrerad) eller är han inskriven i den vanliga grundskolan?
    Vilken läroplan följer han,särskolans eller grundskolans?

    Vi skrev in i den vanliga grundskolan och bildade sen ett
    ISP-team,upprättade ett ISP för vår dotter som sen följde henne med uppdateringar det vanliga gymnasiet ut.
  5. mamma till 4 kottar
    #3
    Han är grundskoleelev, men jag vill gärna ha kontakt med föräldrar till barn i grundskolan oavsett vilken kursplan de följer.
  6. 3
    Han är grundskoleelev, men jag vill gärna ha kontakt med föräldrar till barn i grundskolan oavsett vilken kursplan de följer.
  7. Medlem sedan
    Feb 2006
    #4
    Hej min kille går också i 4an nu. han går i en särskoleklass med 6 killar i klassen. De har blandade funktionshinder, en del talar obehindrat andra inte. Min kille pratar allt mer o mer , ihop med tecken. Vi trivs jättebra med klassen, dock har det varit något rörigt med lite ny personal osv. Vore kul att följas åt då vi har barn i samma ålder!
  8. 4
    Hej min kille går också i 4an nu. han går i en särskoleklass med 6 killar i klassen. De har blandade funktionshinder, en del talar obehindrat andra inte. Min kille pratar allt mer o mer , ihop med tecken. Vi trivs jättebra med klassen, dock har det varit något rörigt med lite ny personal osv. Vore kul att följas åt då vi har barn i samma ålder!
  9. mamma till 4 kottar
    #5
    Kul att han trivs, det gör min grabb också. Jag är sällan här - du hittar mig oftare (och andra med barn i samma ålder) på DS Sverige på Yahoo.

    Vi kan säkerligen utbyta en hel del erfarenheter, fast jag vill också ha kontakt med fler vars barn går i grundskolan som min son gör.
  10. 5
    Kul att han trivs, det gör min grabb också. Jag är sällan här - du hittar mig oftare (och andra med barn i samma ålder) på DS Sverige på Yahoo.

    Vi kan säkerligen utbyta en hel del erfarenheter, fast jag vill också ha kontakt med fler vars barn går i grundskolan som min son gör.
  11. Medlem sedan
    Dec 2003
    #6
    Hej mamma till fyra kottar!
    Min tjej har gått vanlig grundskola i 9 år och följt vanlig grundskoleplan med anpassningar.
  12. 6
    Hej mamma till fyra kottar!
    Min tjej har gått vanlig grundskola i 9 år och följt vanlig grundskoleplan med anpassningar.
  13. mamma till 4 kottar
    #7
    DET vet jag Carin - inget du skrivit har undgått mig ;-) Men ibland är det skönt att byta erfarenheter med andra som för tillfället sitter i samma båt.
  14. 7
    DET vet jag Carin - inget du skrivit har undgått mig ;-) Men ibland är det skönt att byta erfarenheter med andra som för tillfället sitter i samma båt.
  15. Medlem sedan
    May 2000
    #8

    Anpassningar?

    Carin;

    Berätta gärna vilka anpassningar som var aktuella för din dotter.
    anne.h med fyra absolut perfekta barn.

    Nätverk Dalarna för alla oss i Dalarna med stora som små barn med det lilla extra
  16. 8
    Anpassningar? Carin;

    Berätta gärna vilka anpassningar som var aktuella för din dotter.
  17. Medlem sedan
    Dec 2003
    #9
    Hej Anne!Ja anpassningar av den vanliga skolans kursplan kan man väl säga har varit aktuella under hela hennes skoltid,då hon gått i vanlig klass/skola under hela sin grundskoletid samt under gymnasietiden,totalt sett i 13 år i vanlig klass/skola.
    Var vill du att jag ska börja?
  18. 9
    Hej Anne!Ja anpassningar av den vanliga skolans kursplan kan man väl säga har varit aktuella under hela hennes skoltid,då hon gått i vanlig klass/skola under hela sin grundskoletid samt under gymnasietiden,totalt sett i 13 år i vanlig klass/skola.
    Var vill du att jag ska börja?

Liknande trådar

  1. Högstadiet
    By * Ia * in forum _96 Alla barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-08, 10:54
  2. Högstadiet
    By BM66 in forum Singelmingel
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-11-02, 10:47
  3. Högstadiet.
    By ar72 in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-05, 08:37
  4. 6:an i högstadiet?
    By Akleja in forum Skolbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-04-02, 12:41
  5. Eng för högstadiet
    By marib in forum Skolbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-03, 08:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar