Sälja begagnade barnkläder?
_0807 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    Sälja begagnade barnkläder?

    Någon som vet vad man kan ta för begagnade bebis/barnkläder från de vanligaste kedjorna dvs inga märkeskläder?
  2. 1
    Sälja begagnade barnkläder? Någon som vet vad man kan ta för begagnade bebis/barnkläder från de vanligaste kedjorna dvs inga märkeskläder?
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    är det inga märkeskläder får du inte mycket för dem tyvärr, i alla fall inte på tradera. Jag slänger ut mina barnkläder för 1:- i utropspris o blir nöjd med det jag får ...!
  4. 2
    är det inga märkeskläder får du inte mycket för dem tyvärr, i alla fall inte på tradera. Jag slänger ut mina barnkläder för 1:- i utropspris o blir nöjd med det jag får ...!
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3

    Blocket, Tradera, Bytesdagar

    Tradera är svårt när det inte är märkeskläder, du får inte många spänn om det inte är något väldigt speciellt. Blocket är väl ungefär detsamma.

    Bytesdagar brukar det annonseras om i lokaltidningar, runt skolor/dagis osv.
    * * * * * * * * * * * * * * * * * *
    - mie m valter03, eskil05 & juno08 -
  6. 3
    Blocket, Tradera, Bytesdagar Tradera är svårt när det inte är märkeskläder, du får inte många spänn om det inte är något väldigt speciellt. Blocket är väl ungefär detsamma.

    Bytesdagar brukar det annonseras om i lokaltidningar, runt skolor/dagis osv.
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4
    Som de andra säjer får man inte mycket för icke-märkeskläder men på Tradera kan man få lite mer om man plockar ihop ett lagom litet paket (så inte frakten blir skrämmande hög) där allt är fräscht och matchar.
  8. 4
    Som de andra säjer får man inte mycket för icke-märkeskläder men på Tradera kan man få lite mer om man plockar ihop ett lagom litet paket (så inte frakten blir skrämmande hög) där allt är fräscht och matchar.
  9. Medlem sedan
    Jan 2008
    #5
    Håller med. Men jag tycker det är för stor diff i pris. Märkeskläder blir lika tvättnoppiga och blekta som de från vanliga kedjorna.

    Hade själv som exempel en långärmad tröja från POP och två från H&M. STrl 68. Alla använda lika mycket, de har hållt formen lika bra. Nu när jag sålde på tradera så
    fick jag 5 resp 23 för HM (23 för den var ganska söt)
    och 45 för POP-tröjan.

    Jag har köpt många plagg på Tradera från de vanliga kedjorna och visst är det bra att man kan få dom billigt.

    För mycket fokus på märkeskläderna tycker jag.
  10. 5
    Håller med. Men jag tycker det är för stor diff i pris. Märkeskläder blir lika tvättnoppiga och blekta som de från vanliga kedjorna.

    Hade själv som exempel en långärmad tröja från POP och två från H&M. STrl 68. Alla använda lika mycket, de har hållt formen lika bra. Nu när jag sålde på tradera så
    fick jag 5 resp 23 för HM (23 för den var ganska söt)
    och 45 för POP-tröjan.

    Jag har köpt många plagg på Tradera från de vanliga kedjorna och visst är det bra att man kan få dom billigt.

    För mycket fokus på märkeskläderna tycker jag.
  11. Medlem sedan
    Sep 2005
    #6
    Jag ska sälja dem privat till vänner & bekanta... Har sorterat ut allt som är fläckigt osv = slängt så det är bara det som är fint som är kvar. Har många body/tröjor, mjukisbyxor, byxor och set med mjukisbyxa + jacka. Något hum om priser?
  12. 6
    Jag ska sälja dem privat till vänner & bekanta... Har sorterat ut allt som är fläckigt osv = slängt så det är bara det som är fint som är kvar. Har många body/tröjor, mjukisbyxor, byxor och set med mjukisbyxa + jacka. Något hum om priser?
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7

    Om du ska ta betalt

    för saker till vänner tycker jag du ska ta typ 100 spänn per påse eller nåt.
    * * * * * * * * * * * * * * * * * *
    - mie m valter03, eskil05 & juno08 -
  14. 7
    Om du ska ta betalt för saker till vänner tycker jag du ska ta typ 100 spänn per påse eller nåt.
  15. Medlem sedan
    Jan 2008
    #8
    5-10 kr plagget kanske?
  16. 8
    5-10 kr plagget kanske?
  17. Medlem sedan
    Sep 2005
    #9
    Det var inte mycket...! Men det kanske är så lite man får för begagnade barnkläder? Själv hade jag funderat i priser om 15:-/body samt 20:- för mjukisbyxor och kanske 30:- för vanliga byxor... men det kanske är att ta i?
  18. 9
    Det var inte mycket...! Men det kanske är så lite man får för begagnade barnkläder? Själv hade jag funderat i priser om 15:-/body samt 20:- för mjukisbyxor och kanske 30:- för vanliga byxor... men det kanske är att ta i?
  19. Medlem sedan
    Sep 2002
    #10

    På tok för mycket

    Det är ungefär vad du får för vissa saker från Polarn. För icke "märkes" är det 5-10 per plagg som gäller och speciellt om du tänkte sälja till kompisar.
    * * * * * * * * * * * * * * * * * *
    - mie m valter03, eskil05 & juno08 -
  20. 10
    På tok för mycket Det är ungefär vad du får för vissa saker från Polarn. För icke "märkes" är det 5-10 per plagg som gäller och speciellt om du tänkte sälja till kompisar.
  21. Anonym
    #11
    Att man ens orkar lägga ut kläder till försäljning så lite pengar menar jag, hur orkar man och varför?
    menar inget illa tycker de låter som om de handlar om sådana små summor så man lika gärna kan skänka bort kläderna men vad vet jag.........
  22. 11
    Att man ens orkar lägga ut kläder till försäljning så lite pengar menar jag, hur orkar man och varför?
    menar inget illa tycker de låter som om de handlar om sådana små summor så man lika gärna kan skänka bort kläderna men vad vet jag.........
  23. Medlem sedan
    Jan 2008
    #12
    Tänkte oxå så i början. Men sen ändrade jag mig. Jag har ingen bekant med yngre barn jag kan ge till. Annars vore ju det ett alternativ. Sen är det ju bra att jag själv kan köpa billiga kläder om jag hittar något jag tycker är OK och då kan jag ju återgälda det genom att lägga ut dessa kläder. Hellre än slänga!

    Mitt bästa köp är två pyjamaser med dragkedja, tror dom är från Kappahl, som jag köpte för 6:- + porto. De har vi använt sen i vårvintras nonstop.
    Är nöjd med andra billiga kläder jag köpt oxå.
  24. 12
    Tänkte oxå så i början. Men sen ändrade jag mig. Jag har ingen bekant med yngre barn jag kan ge till. Annars vore ju det ett alternativ. Sen är det ju bra att jag själv kan köpa billiga kläder om jag hittar något jag tycker är OK och då kan jag ju återgälda det genom att lägga ut dessa kläder. Hellre än slänga!

    Mitt bästa köp är två pyjamaser med dragkedja, tror dom är från Kappahl, som jag köpte för 6:- + porto. De har vi använt sen i vårvintras nonstop.
    Är nöjd med andra billiga kläder jag köpt oxå.
  25. Anonym
    #13
    tänkte mer att man sålde. köper man mycket så förstår jag grejen nu !
    :-)
  26. 13
    tänkte mer att man sålde. köper man mycket så förstår jag grejen nu !
    :-)
  27. Medlem sedan
    Jan 2008
    #14
    5-10 kr är väl ungefär vad man får för icke märkeskläder på t.ex tradera. Ibland kan vissa auktioner hamna på fantasi summor men annars tror jag inte man får så mycket mer.
    Nya baby kläder från t.ex hm och lindex tycker jag inte kostar speciellt mycket så då måste det vara ganska lågt pris på begagnade plagg annars lönar det sig inte för köparen.
  28. 14
    5-10 kr är väl ungefär vad man får för icke märkeskläder på t.ex tradera. Ibland kan vissa auktioner hamna på fantasi summor men annars tror jag inte man får så mycket mer.
    Nya baby kläder från t.ex hm och lindex tycker jag inte kostar speciellt mycket så då måste det vara ganska lågt pris på begagnade plagg annars lönar det sig inte för köparen.
  29. Medlem sedan
    Dec 2006
    #15
    Jag håller väl med...jag sålde en radda grejer för ett tag sen när jag köpte mycket själv på Tradera, men jobbet det blir med att packetera och så förtar liksom förtjänsten tycker jag. Här har vi bytt mycket kläder för jag har syskon och goda vänner med barn i liknande åldrar. Vi skickar kassar med kläder mellan oss, osorterat som det är, och så tar alla vad den vill ha och behöver just då. vi har gjort likadant med mammakläder för dom sliter man ju inte så mycket på per gång, liksom. Jag kan inte riktigt med att ta betalt av kompisar, känner mig snål då... och jag lånar lika mycket som jag lånar ut så det brukar ge sig i slutänden....
  30. 15
    Jag håller väl med...jag sålde en radda grejer för ett tag sen när jag köpte mycket själv på Tradera, men jobbet det blir med att packetera och så förtar liksom förtjänsten tycker jag. Här har vi bytt mycket kläder för jag har syskon och goda vänner med barn i liknande åldrar. Vi skickar kassar med kläder mellan oss, osorterat som det är, och så tar alla vad den vill ha och behöver just då. vi har gjort likadant med mammakläder för dom sliter man ju inte så mycket på per gång, liksom. Jag kan inte riktigt med att ta betalt av kompisar, känner mig snål då... och jag lånar lika mycket som jag lånar ut så det brukar ge sig i slutänden....
  31. Medlem sedan
    Nov 2002
    #16
    Ibland kan man dock få en hel del oavsett om det är märkeskläder eller inte, men det är klart man får MER med ett sketet litet märke på kläderna.

    Jag rensade dock min egen garderob här för ett tag sen o sålde för över 1000:- och det var jag mer än nöjd med, och det var inga som helst märkeskläder ..
  32. 16
    Ibland kan man dock få en hel del oavsett om det är märkeskläder eller inte, men det är klart man får MER med ett sketet litet märke på kläderna.

    Jag rensade dock min egen garderob här för ett tag sen o sålde för över 1000:- och det var jag mer än nöjd med, och det var inga som helst märkeskläder ..

Liknande trådar

  1. Begagnade barnkläder?
    By nettis73 in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-08-22, 22:11
  2. Sälja begagnade barnkläder?
    By elwira76 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-10, 22:35
  3. begagnade barnkläder
    By lelle_snart bebis in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-02, 13:45
  4. Begagnade barnkläder på Domarringen
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-28, 22:06
  5. Sälja begagnade barnkläder
    By sophia27 in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-28, 17:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar