kan man vara "lite" allergisk mot mjölk?
Astma & allergi - barn
  1. Medlem sedan
    Mar 2005
    #1

    kan man vara "lite" allergisk mot mjölk?

    jag undrar om min bebis (4 mån) kan vara överkänslig mot mjölk.
    Jag helammar henne och kommer göra det ett tag till. Ibland kräker hon mycket, tidigare kom det massor, nu är det mest småkräkningar, men ofta. Jag har märkt att hon kräker mer när jag har druckit mjölk eller ätit yoghurt. Jag använder mjölk i kaffe och i maten för övrigt men det är bara när jag tar in större mängder som hon kräker anmärkningsvärt ofta... kan det ha ett samband? hon har inga andra symptom, huden är fin och hon är alltid go och glad, sällan ont någonstans..

    någon som vet?
  2. 1
    kan man vara "lite" allergisk mot mjölk? jag undrar om min bebis (4 mån) kan vara överkänslig mot mjölk.
    Jag helammar henne och kommer göra det ett tag till. Ibland kräker hon mycket, tidigare kom det massor, nu är det mest småkräkningar, men ofta. Jag har märkt att hon kräker mer när jag har druckit mjölk eller ätit yoghurt. Jag använder mjölk i kaffe och i maten för övrigt men det är bara när jag tar in större mängder som hon kräker anmärkningsvärt ofta... kan det ha ett samband? hon har inga andra symptom, huden är fin och hon är alltid go och glad, sällan ont någonstans..

    någon som vet?
  3. Medlem sedan
    Sep 2008
    #2
    Min älsta fick ont imagen om jag åt eller drack förmycket mjölk när jag ammade.
    Extra ont fick han om jag åt fil.
    Så dom små kan nog vara lite kännsliga i magen mot mjölk.
  4. 2
    Min älsta fick ont imagen om jag åt eller drack förmycket mjölk när jag ammade.
    Extra ont fick han om jag åt fil.
    Så dom små kan nog vara lite kännsliga i magen mot mjölk.
  5. Medlem sedan
    Apr 2007
    #3
    Ja, men man kan ha känslig mage också, utan att immunförsvaret behöver vara inblandat. Det positiva är att om hon känner av det så pass lite är det sannolikt att det växer bort, vilket dera det än är.

    Jag tycker det låter vettigt om du prövar att bara ta små mängder mjölk och youghurt i ett par månader och se om det blir bättre.

    Fråga gärna om du vill veta mer.
  6. 3
    Ja, men man kan ha känslig mage också, utan att immunförsvaret behöver vara inblandat. Det positiva är att om hon känner av det så pass lite är det sannolikt att det växer bort, vilket dera det än är.

    Jag tycker det låter vettigt om du prövar att bara ta små mängder mjölk och youghurt i ett par månader och se om det blir bättre.

    Fråga gärna om du vill veta mer.
  7. Medlem sedan
    Sep 2009
    #4
    Hejsan
    Det var så mitt barn började få övekänslighet. Ta även bort vitlök för det brukar ge kräkningar.
    Bort med mjölk och kolla hennes avföring. Jag fick tyvärr sluta med mjölk i kaffet, kaffe är ju inte så bra ändå för barnet. Jag ammade i 2 år som rekommenderat och märkte att allt gick mjölken. Så inte choklad osv. Nu finns det ju mycket mjölkfritt så det är ju rätt lätt.
  8. 4
    Hejsan
    Det var så mitt barn började få övekänslighet. Ta även bort vitlök för det brukar ge kräkningar.
    Bort med mjölk och kolla hennes avföring. Jag fick tyvärr sluta med mjölk i kaffet, kaffe är ju inte så bra ändå för barnet. Jag ammade i 2 år som rekommenderat och märkte att allt gick mjölken. Så inte choklad osv. Nu finns det ju mycket mjölkfritt så det är ju rätt lätt.

Liknande trådar

  1. "barn" mat utan mjölk
    By 26november in forum Mat & dryck
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2009-02-06, 19:22
  2. Att vara lite "efter"
    By björnis in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-06-24, 08:28
  3. Bara vara "lite" jobbig...
    By -Molle- in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-09, 09:26
  4. "Ny" allergisk? Som vuxen?
    By Lillblomma in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-26, 11:47
  5. "En moders kärlek är som mjölk och..."
    By Karolina m.W & bf3/7 in forum Föräldraskap
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2006-10-30, 11:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar