Skolstart
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Skolstart

    Laser om Femella och korallmedk barns skolstart och vill bara beratta lite om hur det har gatt for mina och hur vansinnigt stolt jag ar over dem. De borjade i torsdags i fransks kola ett stort steg, las mil, fran deras forra skola. De bada gick rakt in utan att titta bakat en puss till mamma och lillasyster och sen gick de in med sina respektive klasser. Storebror ar sa modig han till och med inledde konversationer med tva barn i kon, en fransktalig pojke och en engelsksprakig. Mycket modigare an mig. Lillebror sager att spraket inte ar nagot problem, 'mamma jag bara tittar pa de andra sen gor jag samma'. Storebror som trots allt pratar battre franska an lillebror kommer nog att fa det tusen ggr tuffare pga de akademiska krav som finns. Det gor mig sa otroligt ARG da jag tanker pa deras forra sk skola. Pa mandag har Storebror segling pa schemat vilket han ser framemot eftersom det ar nagot som han ar bra pa. De har bara gatt tva dagar sa det aterstar att se hur det kommer att ga men an sa lange kanns bada forsiktigt optimistiska.
  2. 1
    Skolstart Laser om Femella och korallmedk barns skolstart och vill bara beratta lite om hur det har gatt for mina och hur vansinnigt stolt jag ar over dem. De borjade i torsdags i fransks kola ett stort steg, las mil, fran deras forra skola. De bada gick rakt in utan att titta bakat en puss till mamma och lillasyster och sen gick de in med sina respektive klasser. Storebror ar sa modig han till och med inledde konversationer med tva barn i kon, en fransktalig pojke och en engelsksprakig. Mycket modigare an mig. Lillebror sager att spraket inte ar nagot problem, 'mamma jag bara tittar pa de andra sen gor jag samma'. Storebror som trots allt pratar battre franska an lillebror kommer nog att fa det tusen ggr tuffare pga de akademiska krav som finns. Det gor mig sa otroligt ARG da jag tanker pa deras forra sk skola. Pa mandag har Storebror segling pa schemat vilket han ser framemot eftersom det ar nagot som han ar bra pa. De har bara gatt tva dagar sa det aterstar att se hur det kommer att ga men an sa lange kanns bada forsiktigt optimistiska.
  3. Medlem sedan
    May 2002
    #2
    har missat hur förra skolan va....

    Men, det är ju toppen hur de kämpar. Bra!!!!
  4. 2
    har missat hur förra skolan va....

    Men, det är ju toppen hur de kämpar. Bra!!!!
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Tack Miqa. Forra skolan var mindre inlarning och mera tjosan hejsan.
  6. 3
    Tack Miqa. Forra skolan var mindre inlarning och mera tjosan hejsan.
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4
    Vad härligt! Jätteglad för er skulll - jag vet hur ni kämpat och svurit.
  8. 4
    Vad härligt! Jätteglad för er skulll - jag vet hur ni kämpat och svurit.
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5
    Jag tror inte alls att det ar over men jag hoppas att vi ar pa ratt vag. Det kommer att bli tufft.
  10. 5
    Jag tror inte alls att det ar over men jag hoppas att vi ar pa ratt vag. Det kommer att bli tufft.
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6
    Hoppas det fortsätter på samma vis!

    Här är det skolstart på tisdag för sonen och på fredag för dottern (kindergarten börjar några dagar senare).
  12. 6
    Hoppas det fortsätter på samma vis!

    Här är det skolstart på tisdag för sonen och på fredag för dottern (kindergarten börjar några dagar senare).
  13. Medlem sedan
    Jun 2004
    #7
    Vilka modiga och duktiga barn! Det är ju alldeles otroligt vade barn klarar av och vågar. Hur gamla är dina barn? Sååå coolt att bara börja prata så där. Härligt för storebror att få segla och känna sig duktig, det kan ju vara det som gör hela skillnaden. Hoppas det fortsätter med en försiktiga optimismen!
  14. 7
    Vilka modiga och duktiga barn! Det är ju alldeles otroligt vade barn klarar av och vågar. Hur gamla är dina barn? Sååå coolt att bara börja prata så där. Härligt för storebror att få segla och känna sig duktig, det kan ju vara det som gör hela skillnaden. Hoppas det fortsätter med en försiktiga optimismen!
  15. Medlem sedan
    May 2003
    #8
    Barn är fantastiska!
  16. 8
    Barn är fantastiska!
  17. Medlem sedan
    Jul 2003
    #9
    Hej Nettikan! Hur är det med er?
  18. 9
    Hej Nettikan! Hur är det med er?
  19. Medlem sedan
    Mar 2002
    #10
    Âh, vad kul att höra att det gâtt sâ BRA! Jag har tänkt mycket pâ er.
  20. 10
    Âh, vad kul att höra att det gâtt sâ BRA! Jag har tänkt mycket pâ er.

Liknande trådar

  1. Skolstart!
    By highstone in forum Autismspektrum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-19, 18:27
  2. Sen skolstart
    By joleda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-15, 21:28
  3. skolstart
    By astrid13 in forum Tonåringar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-04, 09:02
  4. Skolstart
    By Hojhoj in forum Ordet är fritt
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 22:07
  5. Skolstart...!
    By auroraleigh in forum _0707 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 11:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar