svullnad vid shuntslangen
Shuntar och hydrocefalus
  1. Medlem sedan
    Apr 2008
    #1

    svullnad vid shuntslangen

    Jag gjorde en upptäckt igår, då jag kände att det var svullet över shuntslangen i nedre delen av bakhuvudet, plus att det ömmar där. Jag gjorde en shuntrevision 12 maj iår. svullnaden efter den, gick ner, efter några dagar, men är nu åter tillbaka.

    Jag har just i skrivande stund en bakteriell infektion ikroppen och har ätit pencellin sen en vecka tillbaka.

    Eftersom jag tidigare fått svaret, att jag inte får komma in till sahlgrenska förrän jag ligger och kräks så vill jag inte söka, förrän jag blir riktigt dålig.

    vad kan man göra så länge?

    tacksam för svar.
  2. 1
    svullnad vid shuntslangen Jag gjorde en upptäckt igår, då jag kände att det var svullet över shuntslangen i nedre delen av bakhuvudet, plus att det ömmar där. Jag gjorde en shuntrevision 12 maj iår. svullnaden efter den, gick ner, efter några dagar, men är nu åter tillbaka.

    Jag har just i skrivande stund en bakteriell infektion ikroppen och har ätit pencellin sen en vecka tillbaka.

    Eftersom jag tidigare fått svaret, att jag inte får komma in till sahlgrenska förrän jag ligger och kräks så vill jag inte söka, förrän jag blir riktigt dålig.

    vad kan man göra så länge?

    tacksam för svar.
  3. Medlem sedan
    Sep 2005
    #2
    Jag vet tyvärr inget om svullnade kring shuntslangen, men det jag ville säga är att även om sjukvårdspersonal sagt till dig att du inte får komma in förrän du kräks, så SKA du söka om du är orolig och vill komma in!! att någon säger att du inte _får_ komma in om du inte kräks tycker jag är oerhört nonchalandt, självklart får du komma in om du tror att något är fel med din shunt och den får dig att må dåligt, några andra tips har jag inte.
  4. 2
    Jag vet tyvärr inget om svullnade kring shuntslangen, men det jag ville säga är att även om sjukvårdspersonal sagt till dig att du inte får komma in förrän du kräks, så SKA du söka om du är orolig och vill komma in!! att någon säger att du inte _får_ komma in om du inte kräks tycker jag är oerhört nonchalandt, självklart får du komma in om du tror att något är fel med din shunt och den får dig att må dåligt, några andra tips har jag inte.
  5. Medlem sedan
    Apr 2008
    #3
    Okej! Jag var på jourcentralen idag! fick träffa en läkare som jobbat på neurokirurgen, som tur var. Han ringde upp sahlgrenska och fick tag på Kirurgen som opererat mig. Han sa att det var p.g.a att de skurit av nervtrådar, som börjar växa ihop, och bilda små bulor, som jag hade ont.

    Jag tycker självklart att det var en nonchalant svar av läkaren/sköterskan att ge mig.
    jag ska inte behöva vara så dålig, att jag ligger o kräks innan. Min kirurg/läkare på sahlgrenska ska höra av sig till mig på onsdag förmiddag... och göra en avstämning då.

    Tack för ditt stöd!
  6. 3
    Okej! Jag var på jourcentralen idag! fick träffa en läkare som jobbat på neurokirurgen, som tur var. Han ringde upp sahlgrenska och fick tag på Kirurgen som opererat mig. Han sa att det var p.g.a att de skurit av nervtrådar, som börjar växa ihop, och bilda små bulor, som jag hade ont.

    Jag tycker självklart att det var en nonchalant svar av läkaren/sköterskan att ge mig.
    jag ska inte behöva vara så dålig, att jag ligger o kräks innan. Min kirurg/läkare på sahlgrenska ska höra av sig till mig på onsdag förmiddag... och göra en avstämning då.

    Tack för ditt stöd!
  7. Medlem sedan
    Sep 2005
    #4
    Va bra att du fick komma in och dessutom "råkade" få en från neuro som läkare!
  8. 4
    Va bra att du fick komma in och dessutom "råkade" få en från neuro som läkare!
  9. Medlem sedan
    Apr 2008
    #5
    Ja, det var ju jättebra... Jag tror att det var läkarn som ringde mig förut i dag på hemligt nr. Jag hade mobilen på "ljudlös" så jag hoppas att han ringer igen.

    Kram
  10. 5
    Ja, det var ju jättebra... Jag tror att det var läkarn som ringde mig förut i dag på hemligt nr. Jag hade mobilen på "ljudlös" så jag hoppas att han ringer igen.

    Kram
  11. Medlem sedan
    Apr 2008
    #6
    Jag pratade med min läkare/kirurg igår, via telefon, då vi hade en uppföljning. jag frågade speciellt om det var så, att jag bara fick komma in om jag låg och kräktes, men han sa att jag får komma in, om jag får tillbaka huvudvärken som jag hade innan operationen. (om den gör att jag inte klarar ngt i min vardag) då blir jag inlagd, för att under en operation till, och under den göra en tryckmätning i huvudet.
    Det står numera i mina journaler.
  12. 6
    Jag pratade med min läkare/kirurg igår, via telefon, då vi hade en uppföljning. jag frågade speciellt om det var så, att jag bara fick komma in om jag låg och kräktes, men han sa att jag får komma in, om jag får tillbaka huvudvärken som jag hade innan operationen. (om den gör att jag inte klarar ngt i min vardag) då blir jag inlagd, för att under en operation till, och under den göra en tryckmätning i huvudet.
    Det står numera i mina journaler.

Liknande trådar

  1. Svullnad...
    By milla28 in forum _1109 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-01, 17:30
  2. Svullnad?
    By Augustitrea in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-08, 22:02
  3. PMS svullnad
    By Dame in forum Vikt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-23, 10:25
  4. Om svullnad..
    By Hoppas på svar in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-04-08, 10:39
  5. Svullnad
    By Sannja in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 07:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar