Ytterkläder?
_0908 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Mar 1999
    #1

    Ytterkläder?

    Vad har ni på era små när ni går på promenix? Känner mig lite fundersam. Hittills har jag haft stickad kofta o så ett täcke. ja o så hjälmmössa såklart. Men i dag när vi skulle lämna storasyster på dagis var d riktigt kyligt ute. Jag tog faktiskt på Vinga en fleeceoverall. Inte jättetjock, men i fleece o så tunt foder. Blir d för varmt tror ni? Hon var rätt varm sen. Är så osäker för mina andra barn har d varit lättare. Ettan föddes i november så då var d lätt att avgöra - overall! Tvåan föddes i maj o då var d varmt o skönt - inte overall! Men nu då? När d e så där mitt emellan? Hur gör man då? Känner mig lite osäker.
  2. 1
    Ytterkläder? Vad har ni på era små när ni går på promenix? Känner mig lite fundersam. Hittills har jag haft stickad kofta o så ett täcke. ja o så hjälmmössa såklart. Men i dag när vi skulle lämna storasyster på dagis var d riktigt kyligt ute. Jag tog faktiskt på Vinga en fleeceoverall. Inte jättetjock, men i fleece o så tunt foder. Blir d för varmt tror ni? Hon var rätt varm sen. Är så osäker för mina andra barn har d varit lättare. Ettan föddes i november så då var d lätt att avgöra - overall! Tvåan föddes i maj o då var d varmt o skönt - inte overall! Men nu då? När d e så där mitt emellan? Hur gör man då? Känner mig lite osäker.
  3. Medlem sedan
    Feb 2007
    #2
    Jag har haft som du! Bytte dock från mjuk bomulls filt till en lite tjockare typ av fleecefilt sist vi gick promenad. Köpte en Popoverall i fleece (på tradera för 42 kr, jätte fin!) som jag snart ska börja använda... men de har ju lovat fint o varmt väder nu ju så hoppas på det
  4. 2
    Jag har haft som du! Bytte dock från mjuk bomulls filt till en lite tjockare typ av fleecefilt sist vi gick promenad. Köpte en Popoverall i fleece (på tradera för 42 kr, jätte fin!) som jag snart ska börja använda... men de har ju lovat fint o varmt väder nu ju så hoppas på det
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3
    Tycker också det är svårt. Har hittills haft en stickad kofta, sockor och en hjälmmössa men på morgnarna när man åker och lämnar på dagis börjar det ju bli rätt kyligt ute så jag blir lite rådvill. Har enbart en tjockare fleeceoverall som känns lite väl varm nu. Ska nog fråga svägerskan om en tunnare fleeceoverall som hon skulle ge mig förut, känns som om det börjar bli läge för det nästan..
  6. 3
    Tycker också det är svårt. Har hittills haft en stickad kofta, sockor och en hjälmmössa men på morgnarna när man åker och lämnar på dagis börjar det ju bli rätt kyligt ute så jag blir lite rådvill. Har enbart en tjockare fleeceoverall som känns lite väl varm nu. Ska nog fråga svägerskan om en tunnare fleeceoverall som hon skulle ge mig förut, känns som om det börjar bli läge för det nästan..
  7. Medlem sedan
    Mar 2009
    #4
    På besök från juli. Tänk på att det är mycket vanligare att man klär på dem för mycket. Ligger de i vagn så ska de ha lika mycket som den som "kör" vagnen har, då blir det lagom. Är ju vindstilla och rätt varmt i vagnen. Min lilla kille hatar att bli varm. Oftast har jag honom i bärsele när jag går ut så då har han bara body, byxa, strumpor och mössa. Är det på dagtid måste jag nästa alltid ta av mössan efter en stund annars blir han galen. Är de varma när ni klär av dem så har de haft för mycket på sig. Sova för varmt i vagn är ju inte bra med tanke på risk för plötslig spädbarnsdöd.
  8. 4
    På besök från juli. Tänk på att det är mycket vanligare att man klär på dem för mycket. Ligger de i vagn så ska de ha lika mycket som den som "kör" vagnen har, då blir det lagom. Är ju vindstilla och rätt varmt i vagnen. Min lilla kille hatar att bli varm. Oftast har jag honom i bärsele när jag går ut så då har han bara body, byxa, strumpor och mössa. Är det på dagtid måste jag nästa alltid ta av mössan efter en stund annars blir han galen. Är de varma när ni klär av dem så har de haft för mycket på sig. Sova för varmt i vagn är ju inte bra med tanke på risk för plötslig spädbarnsdöd.
  9. Medlem sedan
    Nov 2006
    #5
    Är nog lite olika, min pojke är väldigt varm av sig så när han ligger i vagnen tar jag bara på honom en tunn filt och hjälmmössan och vindskydd på vagnen om jag måste ta upp honom tar jag på en liten jacka eller virar in honom i filten.
    Köpte en fleeceoverall idag men den väntar jag med till det blir lite kyligare typ 10grader o neråt tror jag. Blir han för varm blir han bara ledsen, bra tips är att känna på nacken eller ryggen när dom ligger i vagnen om dom är klibbiga eller så.
  10. 5
    Är nog lite olika, min pojke är väldigt varm av sig så när han ligger i vagnen tar jag bara på honom en tunn filt och hjälmmössan och vindskydd på vagnen om jag måste ta upp honom tar jag på en liten jacka eller virar in honom i filten.
    Köpte en fleeceoverall idag men den väntar jag med till det blir lite kyligare typ 10grader o neråt tror jag. Blir han för varm blir han bara ledsen, bra tips är att känna på nacken eller ryggen när dom ligger i vagnen om dom är klibbiga eller så.

Liknande trådar

  1. pop ytterkläder
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-06-15, 10:35
  2. vår ytterkläder
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-04, 22:45
  3. Hur mkt ytterkläder
    By Aniara_ in forum Småbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 09:16
  4. Vad har ni för ytterkläder?
    By AM med L in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-04-12, 12:15
  5. Ytterkläder
    By nadlin in forum Småbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-03-11, 14:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar