Råd tack
_0407 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Råd tack

    I oktober åker jag och 5åringen till Stockholm för en helg, jag sitter och försöker hitta boende på nätet vilket i och för sig inte är någon bristvara, mitt problem är att jag inte varit i Stockholm på över 10 år och har därför ingen som helst koll på vart det är praktiskt att bo. Fredag kommer vi bara att hinna med att sova, lördag vore dock idealt om vi hann med både Naturhistoriska och Globen (där vi ska vara kl 18) Vart vore det lämpligt att bo tror ni? Har kollat Scandic och Coops hotellpremie men vet som sagt inte alls vart man ska börja kolla. Han må vara fem men orkar ju inte gå allt för långt och det vore bra om det inte var alltför långt från Globen då föreställningen ju slutar ganska sent. Snälla hjälp en lantis med tips!
    Norrländskan m. Elias -04 & Alice -06
  2. 1
    Råd tack I oktober åker jag och 5åringen till Stockholm för en helg, jag sitter och försöker hitta boende på nätet vilket i och för sig inte är någon bristvara, mitt problem är att jag inte varit i Stockholm på över 10 år och har därför ingen som helst koll på vart det är praktiskt att bo. Fredag kommer vi bara att hinna med att sova, lördag vore dock idealt om vi hann med både Naturhistoriska och Globen (där vi ska vara kl 18) Vart vore det lämpligt att bo tror ni? Har kollat Scandic och Coops hotellpremie men vet som sagt inte alls vart man ska börja kolla. Han må vara fem men orkar ju inte gå allt för långt och det vore bra om det inte var alltför långt från Globen då föreställningen ju slutar ganska sent. Snälla hjälp en lantis med tips!
  3. hennazus
    #2
    Jag tycker att du ska välja ett hotell nära Globen. Kommunikationerna därifrån är bra och precis som du skriver så är det skönt att ha nära till hotellet efter förestälnningen. Jag vet inte vad det finns för hotell i närheten av Globen, men det kan du säkert hitta på nätet.
  4. 2
    Jag tycker att du ska välja ett hotell nära Globen. Kommunikationerna därifrån är bra och precis som du skriver så är det skönt att ha nära till hotellet efter förestälnningen. Jag vet inte vad det finns för hotell i närheten av Globen, men det kan du säkert hitta på nätet.
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3

    en annan lantis

    Vi brukar bo på Scandic, de är barnvänliga & har bra frukostar.
    Dessutom brukar man få rabatt med ICA-kortet.
    När vi var i Stockholm senast bodde vi på Scandic Malmen, som låg på Söder precis vid Medborgarplatsen. Globen låg på promenadavstånd inom synhåll & man kunde lätt promenera både till Gamla stan & de stora shoppingstråken runt drottninggatan åxå.
    Det hotellet tyckte vi hade en bra placering, nyrenoverat & fräscht var det åxå. Vi var där med en 5½ åring, en 3 åring & en 6 månaders....de två äldsta orkade gå nästan hela tiden.

  6. 3
    en annan lantis Vi brukar bo på Scandic, de är barnvänliga & har bra frukostar.
    Dessutom brukar man få rabatt med ICA-kortet.
    När vi var i Stockholm senast bodde vi på Scandic Malmen, som låg på Söder precis vid Medborgarplatsen. Globen låg på promenadavstånd inom synhåll & man kunde lätt promenera både till Gamla stan & de stora shoppingstråken runt drottninggatan åxå.
    Det hotellet tyckte vi hade en bra placering, nyrenoverat & fräscht var det åxå. Vi var där med en 5½ åring, en 3 åring & en 6 månaders....de två äldsta orkade gå nästan hela tiden.

  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4
    Tack för tipsen, blev i slutändan Qualitys hotell vid globen. Känns bra att ha nära "hem" efter föreställningen.
  8. 4
    Tack för tipsen, blev i slutändan Qualitys hotell vid globen. Känns bra att ha nära "hem" efter föreställningen.

Liknande trådar

  1. Tack! Tack! Tack! *delar ut medaljer*
    By MaryT* in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-04-17, 21:14
  2. Tack HM, tack Eleven, tack mataffaren.se
    By ~ullebulle~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-20, 08:29
  3. tack tack tack till min nissa!
    By Anna-UK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-09, 15:33
  4. Tack tack tack till alla er...
    By Radhuskajsa in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-25, 09:20
  5. tack igen (flyttar upp mitt tack)
    By Monica med 3 in forum _03 Vårbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-11-09, 14:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar