Ny opererad
_1002 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Ny opererad

    Igår opererade jag min hand, pga karpaltunnelsyndrom som jag fick förra gången jag vart gravid och nu hade det blivit sämre. Har apont i dag, men det är skönt att ha det gjort. Skall även op höger handen när denna är läkt.
  2. 1
    Ny opererad Igår opererade jag min hand, pga karpaltunnelsyndrom som jag fick förra gången jag vart gravid och nu hade det blivit sämre. Har apont i dag, men det är skönt att ha det gjort. Skall även op höger handen när denna är läkt.
  3. Medlem sedan
    Apr 2007
    #2

    Nerverna?

    Det har något med nerverna att göra va eller har jag helt fel?
    Vad gör man vid en sådan operation?
    Hoppas att du snart slipper ha ont.
  4. 2
    Nerverna? Det har något med nerverna att göra va eller har jag helt fel?
    Vad gör man vid en sådan operation?
    Hoppas att du snart slipper ha ont.
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Kopierar in lite info:

    Karpaltunnelsyndrom beror på att en av handens huvudnerver kommer i kläm, vilket ger domningar och smärtor i handen.

    Kirurgen gör ett längsgående snitt i handleden och skär igenom bandet som täcker karpaltunneln. Detta minskar trycket på nerven. När bandet läker ihop blir det något längre än det var från början och nerven under får större utrymme.
  6. 3
    Kopierar in lite info:

    Karpaltunnelsyndrom beror på att en av handens huvudnerver kommer i kläm, vilket ger domningar och smärtor i handen.

    Kirurgen gör ett längsgående snitt i handleden och skär igenom bandet som täcker karpaltunneln. Detta minskar trycket på nerven. När bandet läker ihop blir det något längre än det var från början och nerven under får större utrymme.
  7. Medlem sedan
    Feb 2008
    #4
    Oj! Stackare! Min kompis har gjort en sån operation och det var inte alls kul tyckte hon! Det var lite jobbigt efteråt då hon inte kunde använda handen så bra! Jag har lite problem med mina också, men det är mest på nätterna och någon gång om jag sitter för länge i samma ställning. Men jag har inte så mycket ont av det som det är nu! Minns att efter förlossningen sist så hade jag mycket större problem än jag hade haft innan och nu. Då domnade hela armen så jag kunde inte lyfta när jag skulle amma utan fick vänta tills den kom tillbaka! Men nu är det bara halva som domnar.
  8. 4
    Oj! Stackare! Min kompis har gjort en sån operation och det var inte alls kul tyckte hon! Det var lite jobbigt efteråt då hon inte kunde använda handen så bra! Jag har lite problem med mina också, men det är mest på nätterna och någon gång om jag sitter för länge i samma ställning. Men jag har inte så mycket ont av det som det är nu! Minns att efter förlossningen sist så hade jag mycket större problem än jag hade haft innan och nu. Då domnade hela armen så jag kunde inte lyfta när jag skulle amma utan fick vänta tills den kom tillbaka! Men nu är det bara halva som domnar.

Liknande trådar

  1. Nu är jag opererad!
    By sprengja in forum Vikt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-06-25, 09:02
  2. Opererad.
    By ar72 in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-11, 21:34
  3. Jag är opererad!
    By Hildegard in forum Ordet är fritt
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2007-07-16, 15:19
  4. Opererad.
    By Väntar&Väntar in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 08:51
  5. Så var jag opererad...
    By Bebissugen! in forum Planera för barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-04, 19:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar