Måste berätta hur Linnea uttrycker sig..
_0210 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2002
    #1

    Måste berätta hur Linnea uttrycker sig..

    Linnea har lagt till sig med några uttryck som låter så himla roliga.

    I morse sade hon 4 st på en gång:

    Wow, shit, lägg av, my god!

    Ha, ha, ha...

    Sitter era ungar (små som större) på nåt roliga uttryck?

    Felicia säger nog inget alls faktiskt.

    Just det, när Linnea hade ramlat ur sängen(!!) härom kvällen så väckte jag henne och sade att hon ramlat och ville fråga om det gjorde ont nånstans. Då svarade hon Wow!! och garvade....
    cia med felicia & linnea
    http://cia242.wordpress.com/
  2. 1
    Måste berätta hur Linnea uttrycker sig.. Linnea har lagt till sig med några uttryck som låter så himla roliga.

    I morse sade hon 4 st på en gång:

    Wow, shit, lägg av, my god!

    Ha, ha, ha...

    Sitter era ungar (små som större) på nåt roliga uttryck?

    Felicia säger nog inget alls faktiskt.

    Just det, när Linnea hade ramlat ur sängen(!!) härom kvällen så väckte jag henne och sade att hon ramlat och ville fråga om det gjorde ont nånstans. Då svarade hon Wow!! och garvade....
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2
    Inte särskilt många uttryck,fast visst kommer det ibland nåt man inte hört tidigare ;-)

    Min 18 åriga dotter blev lite lätt chockad när Melvin satt och mumsade på "svart kaviar" då hon frågade honom vad det smakade.(hon hade väl aldrig smakat det tidigare??) Han svarade- mmmm det är helt utsökt!! Då höll storasyster på att sätta i halsen ;-) Men då är melvin el liten gorme´t, älskar kräftor,surströmming,lax + allt annat som kan räknas till "vuxenmat"...tex idag när dom skulle ha matsäck med sej.så frågade jag vad han ville ha. Jag föreslog pannkakor,men han säger -men mamma visst hade vi räkor i frysen,då tycker jag att vi kan göra räksallad. Så det var bara att slänga ihop en liten räksallad ;-)
  4. 2
    Inte särskilt många uttryck,fast visst kommer det ibland nåt man inte hört tidigare ;-)

    Min 18 åriga dotter blev lite lätt chockad när Melvin satt och mumsade på "svart kaviar" då hon frågade honom vad det smakade.(hon hade väl aldrig smakat det tidigare??) Han svarade- mmmm det är helt utsökt!! Då höll storasyster på att sätta i halsen ;-) Men då är melvin el liten gorme´t, älskar kräftor,surströmming,lax + allt annat som kan räknas till "vuxenmat"...tex idag när dom skulle ha matsäck med sej.så frågade jag vad han ville ha. Jag föreslog pannkakor,men han säger -men mamma visst hade vi räkor i frysen,då tycker jag att vi kan göra räksallad. Så det var bara att slänga ihop en liten räksallad ;-)
  5. Medlem sedan
    Feb 2002
    #3
    Tja... Här hemma är det väldigt mycket att saker och ting "äger" eller är "fett coola" vilket har lett till att Malte tre år t.ex säger: - Jag vill ha min fett stora vovve! ;-)
  6. 3
    Tja... Här hemma är det väldigt mycket att saker och ting "äger" eller är "fett coola" vilket har lett till att Malte tre år t.ex säger: - Jag vill ha min fett stora vovve! ;-)

Liknande trådar

  1. OT - hur barn uttrycker sig ;)
    By honhan in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-05, 23:28
  2. Hur man uttrycker sig
    By maisy in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-09, 10:32
  3. Hur man uttrycker sig
    By AnKar in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-02-28, 18:39
  4. På tal om hur mäklare uttrycker sig
    By Landsbyggsmamman in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-17, 21:35
  5. Hur uttrycker jag på ett
    By eufemia in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-06, 10:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar