Olle har blivit storebror!
_0707 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2006
    #1

    Olle har blivit storebror!

    Visst prickade vi in 090909, med ganska god marginal också! Ja jisses vilka värkar jag hade när vi åkte in, och de var kanske ca 3min mellan.
    Kl 16 var vi på fl och fick ctg som hon kollade ca 15min bara, sen när hon gjorde undersökningen sa hon -Ja här var det mjukt och fint öppen ca 6-7cm!!

    Då började jag grina, trodde ju att jag skulle få 1cm till svars (hade ju en mardröms fl sist på 40 tim). Så inskriven runt 16.30 och vår älskade lillebror Nils kom till världen 19.20!
    Tror ni det gjorde ont???? Jag gör iaf inte om det Hon fick klippa mig, med det hade jag bett om, och endast lustgas.
    Vikt på gossen 4140g 51cm hatt 36cm (Olle 4250g 55cm 36cm) och han är en kopia av honom hihi.

    Stannade kvar på bb tills idag, kom först in till barnläkare och fick godkänt så hela familjen (nu på fyra ) åkte hem och har myst i sängen ett tag. Nils sover forf (och har bajsat typ 99 ggr redan) Är superöm i kroppen, har svårt att sitta, blöder osv. men sååå skönt att det är över att det är svårt att beskriva.

    Oavsett hur länge man får vänta, hur ont det gör osv så är det ju värt allt, livet är fantastiskt, det har jag fått uppleva två ggr nu!

    Nu väntar bara at få fart på amningen...gick ju sådär sist.

    Kramar en superstolt tvåbarns mamma!
    Mina bästaste, Olle polle 070722 och Nils pils 090909
    www.mamapapabarn.blogg.se
  2. 1
    Olle har blivit storebror! Visst prickade vi in 090909, med ganska god marginal också! Ja jisses vilka värkar jag hade när vi åkte in, och de var kanske ca 3min mellan.
    Kl 16 var vi på fl och fick ctg som hon kollade ca 15min bara, sen när hon gjorde undersökningen sa hon -Ja här var det mjukt och fint öppen ca 6-7cm!!

    Då började jag grina, trodde ju att jag skulle få 1cm till svars (hade ju en mardröms fl sist på 40 tim). Så inskriven runt 16.30 och vår älskade lillebror Nils kom till världen 19.20!
    Tror ni det gjorde ont???? Jag gör iaf inte om det Hon fick klippa mig, med det hade jag bett om, och endast lustgas.
    Vikt på gossen 4140g 51cm hatt 36cm (Olle 4250g 55cm 36cm) och han är en kopia av honom hihi.

    Stannade kvar på bb tills idag, kom först in till barnläkare och fick godkänt så hela familjen (nu på fyra ) åkte hem och har myst i sängen ett tag. Nils sover forf (och har bajsat typ 99 ggr redan) Är superöm i kroppen, har svårt att sitta, blöder osv. men sååå skönt att det är över att det är svårt att beskriva.

    Oavsett hur länge man får vänta, hur ont det gör osv så är det ju värt allt, livet är fantastiskt, det har jag fått uppleva två ggr nu!

    Nu väntar bara at få fart på amningen...gick ju sådär sist.

    Kramar en superstolt tvåbarns mamma!
  3. Medlem sedan
    Oct 2006
    #2

    Super Grattis

    Ett jätte stort grattis till er andra son Nils. Härligt att allt gick bra. Ett JÄTTE stort grattis till OLLE som blivit store bror.

    Kram
  4. 2
    Super Grattis Ett jätte stort grattis till er andra son Nils. Härligt att allt gick bra. Ett JÄTTE stort grattis till OLLE som blivit store bror.

    Kram
  5. Medlem sedan
    Nov 2006
    #3
    Hurra hurra hurra! Åhh vad mysigt att lille Nils är här! Skönt att det gick smidigare än sist också!

    Stor kram från mig och Pastan
  6. 3
    Hurra hurra hurra! Åhh vad mysigt att lille Nils är här! Skönt att det gick smidigare än sist också!

    Stor kram från mig och Pastan
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4

    Superdupergrattis!!!

    Skönt att det gått bra, o extra grattis till datumet! Jag har fått svårt att hålla ordning på mina barns pers.nr märker jag, så jag skulle behövt nåt så där enkelt

    Jättefint namn, passar toppen ihop m Olle!!!
  8. 4
    Superdupergrattis!!! Skönt att det gått bra, o extra grattis till datumet! Jag har fått svårt att hålla ordning på mina barns pers.nr märker jag, så jag skulle behövt nåt så där enkelt

    Jättefint namn, passar toppen ihop m Olle!!!
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Grattis Empa till lillprinsen! Mysigt att få snusa bebis igen. *längtar till februari*
  10. 5
    Grattis Empa till lillprinsen! Mysigt att få snusa bebis igen. *längtar till februari*
  11. Medlem sedan
    Jan 2002
    #6
    Jättegrattis till lillebror!!! Va skönt att allt gick så bra!!!
  12. 6
    Jättegrattis till lillebror!!! Va skönt att allt gick så bra!!!
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7

    yeeeeah!!

    grattis till lillebror!!
    Det löser sig...
  14. 7
    yeeeeah!! grattis till lillebror!!
  15. Medlem sedan
    Jul 2003
    #8
    Grattis! Cooolt datum

    Visst är det härligt att få se vem som var där inne...minns...underbart...

    kram
  16. 8
    Grattis! Cooolt datum

    Visst är det härligt att få se vem som var där inne...minns...underbart...

    kram
  17. Medlem sedan
    Sep 2000
    #9
    ~~GRATTIS~~

    Vad skönt att det är över, kul att pricka in det datumet för visst gick du över tiden.

    Grattis än en gång och även grattis till Olle från oss allihop.
  18. 9
    ~~GRATTIS~~

    Vad skönt att det är över, kul att pricka in det datumet för visst gick du över tiden.

    Grattis än en gång och även grattis till Olle från oss allihop.
  19. Medlem sedan
    Jul 2009
    #10

    Grattis!

    Stort grattis till den nyblivna tvåbarnsfamiljen!
  20. 10
    Grattis! Stort grattis till den nyblivna tvåbarnsfamiljen!
  21. Medlem sedan
    Jan 2007
    #11
    Jätte grattis.

    Mys på.
    mia
  22. 11
    Jätte grattis.

    Mys på.
    mia
  23. Medlem sedan
    Sep 2004
    #12
    GRATTIS! Vad härligt att allt gick bra!

    Gosa och snusa nu mycket bebis!

    Kram Lisa
  24. 12
    GRATTIS! Vad härligt att allt gick bra!

    Gosa och snusa nu mycket bebis!

    Kram Lisa

Liknande trådar

  1. Malte har blivit storebror!
    By Evita in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-02-15, 20:56
  2. Storebror har blivit sà
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 19:39
  3. Nu har Leo blivit storebror
    By Annapanna31 in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-01-23, 21:50
  4. Emil har blivit storebror
    By emmalotta in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2006-07-17, 14:07
  5. Oscar har blivit storebror
    By miss_annis in forum _02 Vårbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-03-21, 21:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar