Elda har blivit storasyster
_0605 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2006
    #1

    Elda har blivit storasyster

    På morgonen 090909 föddes våran lilla Alva. 3830g och 53cm lång.
    Hon kom likt storasyster ut nödutgången efter det visat sig att jag inte öppnade mig mer än 6cm.
    Op blev lite komplicerad för det visade sig att jag hade ofantligt mycket sammanväxningar i magen, bla hade blåsan vuxit fast med livmodern. Läskigt att vänta så länge på att få höra bäbisen när de väl hade börjat skära i mig.

    Slapp uppvaket och fick komma ner till A & Alva direkt och tom få fika denna gången

    Var kvar på BB drygt ett dygn, sen var vi en natt på pathotellet och i fredags åkte vi hem för jag mådde så bra trots snittet.

    Nu bara myser vi.

    Elda är den stoltaste storasystern i hela universum, måste hjälpa till med allt och vill bara pussa o klappa på lillasyrran.
    Än så länge känns det bara bra att vara tvåbarnsmamma
  2. 1
    Elda har blivit storasyster På morgonen 090909 föddes våran lilla Alva. 3830g och 53cm lång.
    Hon kom likt storasyster ut nödutgången efter det visat sig att jag inte öppnade mig mer än 6cm.
    Op blev lite komplicerad för det visade sig att jag hade ofantligt mycket sammanväxningar i magen, bla hade blåsan vuxit fast med livmodern. Läskigt att vänta så länge på att få höra bäbisen när de väl hade börjat skära i mig.

    Slapp uppvaket och fick komma ner till A & Alva direkt och tom få fika denna gången

    Var kvar på BB drygt ett dygn, sen var vi en natt på pathotellet och i fredags åkte vi hem för jag mådde så bra trots snittet.

    Nu bara myser vi.

    Elda är den stoltaste storasystern i hela universum, måste hjälpa till med allt och vill bara pussa o klappa på lillasyrran.
    Än så länge känns det bara bra att vara tvåbarnsmamma
  3. Medlem sedan
    Sep 2005
    #2
    Åh ett jättestort GRATTIS till dig och din familj!!! Vilken tur att det gick bra tillslut och jag hoppas att du mår så bra som du kan!!! Kan tänka mig att stora syster är stolt och bara vill kelas Våra stora majbarn!!

    GrattisKramar i massor.......
  4. 2
    Åh ett jättestort GRATTIS till dig och din familj!!! Vilken tur att det gick bra tillslut och jag hoppas att du mår så bra som du kan!!! Kan tänka mig att stora syster är stolt och bara vill kelas Våra stora majbarn!!

    GrattisKramar i massor.......
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3
    Gratulerar även härinne! Tycker också det bara känns bra att vara tvåbarnsmamma, allt går så bra och ingen svartsjuka alls från Jonnas sida

    Kram
  6. 3
    Gratulerar även härinne! Tycker också det bara känns bra att vara tvåbarnsmamma, allt går så bra och ingen svartsjuka alls från Jonnas sida

    Kram
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4
    Äsch, det hamnade fel, skulle ju vara undre liwes inlägg
  8. 4
    Äsch, det hamnade fel, skulle ju vara undre liwes inlägg
  9. Medlem sedan
    Jun 2002
    #5
    Grattis grattis till Alva! Och vilket bra datum sen då

    Låter som ok födsel trots op. Skönt att du mår bra.

    Lycka till därhemma nu Det är mysigt med två barn (även om treåriga Albert bitvis är bläääää) speciellt gosigt när de myser med varandra.
  10. 5
    Grattis grattis till Alva! Och vilket bra datum sen då

    Låter som ok födsel trots op. Skönt att du mår bra.

    Lycka till därhemma nu Det är mysigt med två barn (även om treåriga Albert bitvis är bläääää) speciellt gosigt när de myser med varandra.
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6

    Men grattis!

    Är grymt avis på det datumet Vad härligt attt allt gick så bra.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  12. 6
    Men grattis! Är grymt avis på det datumet Vad härligt attt allt gick så bra.
  13. Medlem sedan
    Jan 2006
    #7

    grattis!

    och välkommen till världen Alva!
  14. 7
    grattis! och välkommen till världen Alva!

Liknande trådar

  1. Liv har blivit storasyster
    By Nina med 3 busar in forum _0408 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-11, 16:06
  2. Ida har blivit storasyster!
    By Av-längtan-till-dig in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-03-24, 09:12
  3. Agnes har blivit storasyster!
    By märra in forum _0307 Julibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-03-25, 10:58
  4. Iza har blivit storasyster!
    By J.M76 in forum _0312 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-15, 18:29
  5. Ida har blivit storasyster!
    By Åsa med trean in forum _02 Sommarbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-04-02, 21:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar