Fötter
_0807 Julibarn
  1. miss thunder
    #1

    Fötter

    Hej
    Hur ser era små fötter ut?
    Min plutts går inåt är detta normalt eller ska man fråga om detta vid läkarbesöket nästa gång?
    Kram
  2. 1
    Fötter Hej
    Hur ser era små fötter ut?
    Min plutts går inåt är detta normalt eller ska man fråga om detta vid läkarbesöket nästa gång?
    Kram
  3. Medlem sedan
    Feb 2008
    #2
    Har för mig att jag hört något om det! Att det i de flesta fall växer bort. Men jag vet inte i vilken ålder! om ingen annan har något bättre svar så skulle jag nog fråga1
    Men som sagt så har jag för mig att det oftast växer bort men om de fortfarande har det vid en viss ålder så gör de något åt det tror jag.
    Men jag är som sagt inte säker...
  4. 2
    Har för mig att jag hört något om det! Att det i de flesta fall växer bort. Men jag vet inte i vilken ålder! om ingen annan har något bättre svar så skulle jag nog fråga1
    Men som sagt så har jag för mig att det oftast växer bort men om de fortfarande har det vid en viss ålder så gör de något åt det tror jag.
    Men jag är som sagt inte säker...
  5. Medlem sedan
    Dec 2006
    #3
    Min sons fötter pekade nästan rakt innåt från början, men det har gett sig nästan helt, han är 5 nu. Lite går han innåt fortfarande, men inget som stör. Lilltjejen går också lite innåt men jag tror inte att det är nåt att oroa sig för. Fast, det kostar ju inte nåt att fråga om du funderar på det:-)
  6. 3
    Min sons fötter pekade nästan rakt innåt från början, men det har gett sig nästan helt, han är 5 nu. Lite går han innåt fortfarande, men inget som stör. Lilltjejen går också lite innåt men jag tror inte att det är nåt att oroa sig för. Fast, det kostar ju inte nåt att fråga om du funderar på det:-)
  7. miss thunder
    #4
    Ska fråga nästa gång :-)
    Det är inte de att de pekar inåt utan lutar inåt efter fotknölarna, förstår du e så dålig på o förklara ;-)
    Men jag ska fråga nästa gång
  8. 4
    Ska fråga nästa gång :-)
    Det är inte de att de pekar inåt utan lutar inåt efter fotknölarna, förstår du e så dålig på o förklara ;-)
    Men jag ska fråga nästa gång
  9. Medlem sedan
    Feb 2008
    #5
    Ok! Hon är alltså lite plattfotad!
    Stora killen börjar bli lite sånn. Det viktiga är att tänka på skorna. De ska inte vara raka utan ge stöd för hålfoten! Men han är ju snart 6 år...
    Tycker absolut att du ska fråga! Bra att veta även om det inte ska göras något åt det just nu!
  10. 5
    Ok! Hon är alltså lite plattfotad!
    Stora killen börjar bli lite sånn. Det viktiga är att tänka på skorna. De ska inte vara raka utan ge stöd för hålfoten! Men han är ju snart 6 år...
    Tycker absolut att du ska fråga! Bra att veta även om det inte ska göras något åt det just nu!
  11. Medlem sedan
    Jan 2008
    #6
    Jag är plattfot. När jag föddes var mina fötter inåtböjda, fick ha gipsskenor ett par månader. Min mamma grät och grät. Hade sen hålfotsinlägg till jag var ca 10 år. Kul, nääää - inte ett dugg.
    Sen sa läkaren att jag inte behövde. Visst ser man när jag står att fotvalven är låga. Men jag har inga problem
  12. 6
    Jag är plattfot. När jag föddes var mina fötter inåtböjda, fick ha gipsskenor ett par månader. Min mamma grät och grät. Hade sen hålfotsinlägg till jag var ca 10 år. Kul, nääää - inte ett dugg.
    Sen sa läkaren att jag inte behövde. Visst ser man när jag står att fotvalven är låga. Men jag har inga problem
  13. Medlem sedan
    Jun 2003
    #7
    Kalle Anka fötter här,dvs rakt utåt....fast det ar blivit mycket bättre sen han började gå
  14. 7
    Kalle Anka fötter här,dvs rakt utåt....fast det ar blivit mycket bättre sen han började gå

Liknande trådar

  1. Fötter
    By khimera in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-06-07, 10:23
  2. Fötter
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-02, 23:04
  3. Fötter
    By Helmus in forum _0607 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-10-14, 12:51
  4. ang fötter
    By annasthlm in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-10-03, 16:32
  5. Nu är m na fötter...
    By *Lillan* in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-13, 08:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar