Kondylom?
Kropp & hälsa
  1. Anonym
    #1

    Kondylom?

    Jag har nyligen upptäckt små knottriga utslag på blygdläppar och område runt slidan. Först trodde jag att det var typ hårsäcksinflammation eller så, men så verkar ej vara fallet. De är små vitaktiga, ytliga "knottror" som inte kliar eller irriterar. Har googlat runt och undrar om det kanske kan vara kondylom?
    Jag lever i fast förhållande sedan 10 år och varken min partner el jag har haft några andra (helt säker!). Kan han ha smittat mig ändå? Han har herpes sedan tidigare och vi är alltid väldigt försiktiga runt dessa utbrott. Kan han ha kondylom utan att veta om det?
    Själv har jag aldrig haft någon könssjukdom, men lider av återkommande svampinfektioner (konstaterat hos barnmosra) som behandlats med Pevaryl.
    Blir orolig när jag googlar och läser att kondylom och HPV-virus kan vara tecken på cancer.. Bör jag låta undersöka mig hos en gynekolog? Kan man i så fall gå till en barnmorskemottagning? Aldrig varit hos gynekolog förutom barnmorskan vid mina 2 graviditeter och på cellprovtagning (var där i våras och visade inga tecken på cellförändringar).
  2. 1
    Kondylom? Jag har nyligen upptäckt små knottriga utslag på blygdläppar och område runt slidan. Först trodde jag att det var typ hårsäcksinflammation eller så, men så verkar ej vara fallet. De är små vitaktiga, ytliga "knottror" som inte kliar eller irriterar. Har googlat runt och undrar om det kanske kan vara kondylom?
    Jag lever i fast förhållande sedan 10 år och varken min partner el jag har haft några andra (helt säker!). Kan han ha smittat mig ändå? Han har herpes sedan tidigare och vi är alltid väldigt försiktiga runt dessa utbrott. Kan han ha kondylom utan att veta om det?
    Själv har jag aldrig haft någon könssjukdom, men lider av återkommande svampinfektioner (konstaterat hos barnmosra) som behandlats med Pevaryl.
    Blir orolig när jag googlar och läser att kondylom och HPV-virus kan vara tecken på cancer.. Bör jag låta undersöka mig hos en gynekolog? Kan man i så fall gå till en barnmorskemottagning? Aldrig varit hos gynekolog förutom barnmorskan vid mina 2 graviditeter och på cellprovtagning (var där i våras och visade inga tecken på cellförändringar).
  3. Medlem sedan
    May 2009
    #2
    Det är inte så värst troligt att det skulle vara kondylom då du varit hos barnmorska och gynekolog och ingen sagt något, kan det inte vara så att knottrorna är dina naturliga knottror men att du aldrig sett dem förr?

    Hursomhelst tycker jag att du ska besöka gyn och låta dem klargöra för dig vad som är vad
  4. 2
    Det är inte så värst troligt att det skulle vara kondylom då du varit hos barnmorska och gynekolog och ingen sagt något, kan det inte vara så att knottrorna är dina naturliga knottror men att du aldrig sett dem förr?

    Hursomhelst tycker jag att du ska besöka gyn och låta dem klargöra för dig vad som är vad

Liknande trådar

  1. Kondylom
    By anonymt namn in forum Förlossning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2017-04-02, 13:04
  2. Kondylom
    By anonymt namn in forum Mammasnack
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-03-05, 19:47
  3. Kondylom....
    By Ovetande. in forum Sex & erotik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 15:31
  4. Kondylom
    By anonymt namn in forum Komplikationer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-13, 09:01
  5. Kondylom!
    By anonymt namn in forum Komplikationer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-30, 16:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar