Ska ev ta en valp jag... - Sidan 2
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Mar 2004
    #21
    Nu ändrar jag mig snart från spaniel till pudel ... . Speciellt bra att de inte fäller.
  2. 21
    Nu ändrar jag mig snart från spaniel till pudel ... . Speciellt bra att de inte fäller.
  3. Medlem sedan
    Apr 2008
    #22
    Japp, jag med. Egentligen vill jag ha en svart labrador eller något som ser ut så här http://www.dogbreedinfo.com/images18...ucy4Months.jpg
    men eftersom jag inte jagar och inte vill ratta runt en stor buss så fort vi ska någonstans så skulle det passa bäst med en söt cockerspaniel (som också är en jakthund, jag vet, men den är liten och lockig ).
  4. 22
    Japp, jag med. Egentligen vill jag ha en svart labrador eller något som ser ut så här http://www.dogbreedinfo.com/images18...ucy4Months.jpg
    men eftersom jag inte jagar och inte vill ratta runt en stor buss så fort vi ska någonstans så skulle det passa bäst med en söt cockerspaniel (som också är en jakthund, jag vet, men den är liten och lockig ).
  5. Medlem sedan
    Apr 2008
    #23
    Ja, jo, jag har ingen aning. Pudlar för mig är tanthundar. Små vita pudlar med rött runt nosen och ledsen uppsyn.
  6. 23
    Ja, jo, jag har ingen aning. Pudlar för mig är tanthundar. Små vita pudlar med rött runt nosen och ledsen uppsyn.
  7. Medlem sedan
    Mar 2001
    #24
    Det är precis det jag gillar med dem också + att de är så jädra fina (tycker jag).

    Ja, det kanske stämmer att man inte behöver satsa på en stor hund utan att en mindre variant av samma ras tom kan vara bättre, som t.ex mindre jobb.

    Tyvärr så håller ingen i min familj med mig, utan tycker att pudlar är den absolut sista rasen de kan tänka sig - de är insnöade på Japansk spets.. så det blir nog ingen pudel för min del... *drömmer vidare*
  8. 24
    Det är precis det jag gillar med dem också + att de är så jädra fina (tycker jag).

    Ja, det kanske stämmer att man inte behöver satsa på en stor hund utan att en mindre variant av samma ras tom kan vara bättre, som t.ex mindre jobb.

    Tyvärr så håller ingen i min familj med mig, utan tycker att pudlar är den absolut sista rasen de kan tänka sig - de är insnöade på Japansk spets.. så det blir nog ingen pudel för min del... *drömmer vidare*
  9. Medlem sedan
    May 2002
    #25
    Nu måste jag småle. En coccer kan du tänka dig, men tycker en pudel är konstigt?

    Cocker spaniel har öronproblem, tassproblem, munproblem och luktar illa. Dessutom är de ganska korkade och inte sällan är de aggresiva, särskilt amrisarna. Vill du ha något vackert, som dessutom har en hjärna som extra bonus, då ska du ha en pudel!!
  10. 25
    Nu måste jag småle. En coccer kan du tänka dig, men tycker en pudel är konstigt?

    Cocker spaniel har öronproblem, tassproblem, munproblem och luktar illa. Dessutom är de ganska korkade och inte sällan är de aggresiva, särskilt amrisarna. Vill du ha något vackert, som dessutom har en hjärna som extra bonus, då ska du ha en pudel!!
  11. Medlem sedan
    May 2002
    #26
    Ja, det är många som har den uppfattningen och det är synd. Pudlar rä rakade som den smartsate hunden i världen gemensamt med border collie. De är oerhört klipska, arbetsvilliga och lättlärda. Det är nog därför alla tanter idag nästan gått över tll shitzu-liknande raser, för de vill eg inte ha en hund med hjärna.
  12. 26
    Ja, det är många som har den uppfattningen och det är synd. Pudlar rä rakade som den smartsate hunden i världen gemensamt med border collie. De är oerhört klipska, arbetsvilliga och lättlärda. Det är nog därför alla tanter idag nästan gått över tll shitzu-liknande raser, för de vill eg inte ha en hund med hjärna.
  13. Medlem sedan
    May 2002
    #27
    DU kan väl ha en pudel, så kan de stå där med sin skälliga spets.
  14. 27
    DU kan väl ha en pudel, så kan de stå där med sin skälliga spets.
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #28
    Jag trodde du ville ha en sån som ni hade innan,,,Gimli hette han va? Han som hade fel på sitt öra och som bor hos din mamma om jag inte minns helt fel? Eller?
    Jaja hur som helst så trodde jag du ville ha en sån igen
    Jag kan inte påstå att mammahund var söt eftersom jag då skulle ljuga, men det är väl tur att vi alla har olika smak
    Grannens lille dvärgpudel (utan lejonklippning) färemot är himla söt, så det är nog mest klippningen jag reagerar på
  16. 28
    Jag trodde du ville ha en sån som ni hade innan,,,Gimli hette han va? Han som hade fel på sitt öra och som bor hos din mamma om jag inte minns helt fel? Eller?
    Jaja hur som helst så trodde jag du ville ha en sån igen
    Jag kan inte påstå att mammahund var söt eftersom jag då skulle ljuga, men det är väl tur att vi alla har olika smak
    Grannens lille dvärgpudel (utan lejonklippning) färemot är himla söt, så det är nog mest klippningen jag reagerar på
  17. Medlem sedan
    May 2002
    #29
    FRISKA är de också, pudlarna. STORT STORT plus där!
  18. 29
    FRISKA är de också, pudlarna. STORT STORT plus där!
  19. Medlem sedan
    Apr 2008
    #30
    Jag går bara på yta, eftersom vi faktiskt inte ligger i startgroparna för någon hund. Jag skulle inte vilja ha en pudel av utseendeskäl - det MÅSTE finnas en hund som ser ut som en hund och som har bra egenskaper ändå!
  20. 30
    Jag går bara på yta, eftersom vi faktiskt inte ligger i startgroparna för någon hund. Jag skulle inte vilja ha en pudel av utseendeskäl - det MÅSTE finnas en hund som ser ut som en hund och som har bra egenskaper ändå!
  21. Medlem sedan
    May 2002
    #31
    Nej, jag vill inte ha en aussie igen!
  22. 31
    Nej, jag vill inte ha en aussie igen!
  23. Medlem sedan
    Jun 1998
    #32
    Pudlar är ju kloka och roliga, men den där frisyren *skakar på huvudet* Fast den lär ju vara valfri, på hund som på människa.
  24. 32
    Pudlar är ju kloka och roliga, men den där frisyren *skakar på huvudet* Fast den lär ju vara valfri, på hund som på människa.
  25. Medlem sedan
    May 2002
    #33
    De måste vara klippta så om de ska ställas. Jag tyckte det såg lite avigt ut först, men jag har vant mig och nu tycker jag det är snyggare med en friserad pudel än med en nerklippt - så länge de inte har bollar på tassarna!
  26. 33
    De måste vara klippta så om de ska ställas. Jag tyckte det såg lite avigt ut först, men jag har vant mig och nu tycker jag det är snyggare med en friserad pudel än med en nerklippt - så länge de inte har bollar på tassarna!
  27. Medlem sedan
    Nov 2003
    #34

    men klipp den inte då!!!...

    ...i sån pudelklippning - pliiiis!
    Jag funderar på en toypudel då vi har så grymt många alllergiska vänner...

    Jag fick vänta i ca 5 år på ett ok från mannen på den hund jag ville ha - men vänta är inte din grej va?...
    "I don't necessarily agree with everything I say"
    //Marshall McLuhan

    "vilken tur att jag finns - jag som har så roligt"
    //systerdottern 4 år
  28. 34
    men klipp den inte då!!!... ...i sån pudelklippning - pliiiis!
    Jag funderar på en toypudel då vi har så grymt många alllergiska vänner...

    Jag fick vänta i ca 5 år på ett ok från mannen på den hund jag ville ha - men vänta är inte din grej va?...
  29. Medlem sedan
    Apr 2008
    #35
    Och den där fina bruna hunden jag visade på bild då? Det kan ju inte vara enbart pudlar som är friska och smarta?
  30. 35
    Och den där fina bruna hunden jag visade på bild då? Det kan ju inte vara enbart pudlar som är friska och smarta?
  31. Medlem sedan
    Aug 2006
    #36
    skulle också vilja ha en toypudel, men absolut INTE i pudelklippning. tycker pudlar verkar vara enhärlig ras, men det stora minuset e den totalt hemska klippningen.
  32. 36
    skulle också vilja ha en toypudel, men absolut INTE i pudelklippning. tycker pudlar verkar vara enhärlig ras, men det stora minuset e den totalt hemska klippningen.
  33. Medlem sedan
    Jan 2004
    #37
    Ja så var det rasen hette ja. Varför vill du inte ha en sån igen?
  34. 37
    Ja så var det rasen hette ja. Varför vill du inte ha en sån igen?
  35. Medlem sedan
    Nov 2003
    #38

    stälelr mig här & nickar på...

    ...allt sprengja skrev, vår fd engelska har check på alla punkter... inkl superlabil i humöret...
    "I don't necessarily agree with everything I say"
    //Marshall McLuhan

    "vilken tur att jag finns - jag som har så roligt"
    //systerdottern 4 år
  36. 38
    stälelr mig här & nickar på... ...allt sprengja skrev, vår fd engelska har check på alla punkter... inkl superlabil i humöret...
  37. Medlem sedan
    Nov 2003
    #39

    hela utställarvärlden...

    ...känns helt galen & just klippningen på pudel är ett superbevis på det!!!
    "I don't necessarily agree with everything I say"
    //Marshall McLuhan

    "vilken tur att jag finns - jag som har så roligt"
    //systerdottern 4 år
  38. 39
    hela utställarvärlden... ...känns helt galen & just klippningen på pudel är ett superbevis på det!!!
  39. Medlem sedan
    May 2005
    #40

    Fast pudlar har ju en del problem

    oxå...Så det handlar nog om att ha turen med sig när man köper hund..
    Jag har själv haft cocker och hon hade aldrig sjuk.... och hon var en underbar familjehund....

    Som:-PRA , progressiv retinal atrofi, är en ögonsjukdom som förekommer hos de små pudelstorlekarna.
    -Katarakt
    -Distichiasis
    -Entropion
    -HD eller höftledsdysplasi
    -Patellaluxation eller så kallat knäledsfel
    -Legg-Perthes sjukdom drabbar småväxta hundraser som dvärg- och toypudlar men förekommer också i enstaka fall hos mellanpudel.
    -Cushings sjukdom: Pudlar är en av de raser där Cushing förekommer relativt ofta.
    -Diabetes eller sockersjuka är också ganska vanligt hos pudel
    -Addison. Stor pudel anses vara överrepresenterad för denna sjukdom.
    -Progressiv nefropati, (PNP)
    -Kryptorkism
    -Epilepsi
    -Talgkörteladenit
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor, snarare har de grått ludd som flugit in i huvudet på dem av misstag/Nalle Puh
  40. 40
    Fast pudlar har ju en del problem oxå...Så det handlar nog om att ha turen med sig när man köper hund..
    Jag har själv haft cocker och hon hade aldrig sjuk.... och hon var en underbar familjehund....

    Som:-PRA , progressiv retinal atrofi, är en ögonsjukdom som förekommer hos de små pudelstorlekarna.
    -Katarakt
    -Distichiasis
    -Entropion
    -HD eller höftledsdysplasi
    -Patellaluxation eller så kallat knäledsfel
    -Legg-Perthes sjukdom drabbar småväxta hundraser som dvärg- och toypudlar men förekommer också i enstaka fall hos mellanpudel.
    -Cushings sjukdom: Pudlar är en av de raser där Cushing förekommer relativt ofta.
    -Diabetes eller sockersjuka är också ganska vanligt hos pudel
    -Addison. Stor pudel anses vara överrepresenterad för denna sjukdom.
    -Progressiv nefropati, (PNP)
    -Kryptorkism
    -Epilepsi
    -Talgkörteladenit
Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Valp
    By annchen in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-01-06, 18:15
  2. Vi ska bli med valp
    By Linda & Mira 070119 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-23, 17:12
  3. valp
    By katta40 in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-08, 17:29
  4. Hur gör jag med vår valp?????
    By Millans matte in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-09, 15:55
  5. När ni får en hem en valp....
    By sjungande kossan in forum Hem & fritid
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 14:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar