Följdfråga: Godis...
_01 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2000
    #1

    Följdfråga: Godis...

    ...ingår det i veckopengen eller ej?
    Här får ju Lovisa 10:- i veckan, då, men vi köper godis och eventuella tidningar åt henne.
    Hur gör ni med sånt? Och biobesök eller annat köpbart?
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  2. 1
    Följdfråga: Godis... ...ingår det i veckopengen eller ej?
    Här får ju Lovisa 10:- i veckan, då, men vi köper godis och eventuella tidningar åt henne.
    Hur gör ni med sånt? Och biobesök eller annat köpbart?
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2
    Vi köper sällan godis.... vi har däremot lite chips o popcorn på helgen...
    Ibland kan jag köpa en godispåse, till hela familjen.. händer kanske en gång var 5-6 helg...

    Albin får 200:- i månperng.. dom ska gå till leksaker, tidningar, godis, mobiltelefonen, tja.. lite sånt...
    Bio betalar jag, o godiset där...

    Ibland kan jag köpa en tiding till honom oxå, givetvis... men inte alltid...
  4. 2
    Vi köper sällan godis.... vi har däremot lite chips o popcorn på helgen...
    Ibland kan jag köpa en godispåse, till hela familjen.. händer kanske en gång var 5-6 helg...

    Albin får 200:- i månperng.. dom ska gå till leksaker, tidningar, godis, mobiltelefonen, tja.. lite sånt...
    Bio betalar jag, o godiset där...

    Ibland kan jag köpa en tiding till honom oxå, givetvis... men inte alltid...
  5. Medlem sedan
    Apr 2002
    #3
    Nej, inget ingår i veckopengen, den får hon göra precis vad hon vill med. Vi köper lördagsgodis och ev annat som tidningar eller biobiljetter (fast det blir inte så ofta). Leksaker köper vi däremot aldrig annat än till födelsedagar så det är väl det hon använder veckopengen till. Hon har just fått höjt med en femma till 25 kr/vecka. Hon spar den och har för det mesta nåt sparprojekt. Förut var det ett Nintendo DS. När hon lyckats spara ihop en tusenlapp lade vi till resten.
  6. 3
    Nej, inget ingår i veckopengen, den får hon göra precis vad hon vill med. Vi köper lördagsgodis och ev annat som tidningar eller biobiljetter (fast det blir inte så ofta). Leksaker köper vi däremot aldrig annat än till födelsedagar så det är väl det hon använder veckopengen till. Hon har just fått höjt med en femma till 25 kr/vecka. Hon spar den och har för det mesta nåt sparprojekt. Förut var det ett Nintendo DS. När hon lyckats spara ihop en tusenlapp lade vi till resten.
  7. Medlem sedan
    Jan 2002
    #4
    Godis bjuder jag på, jag vill inte att mina barn ska köpa det själva.

    Tidningar prenumererar vi på, brukar var julklappar eller födelsedagspresenter.

    Biobesök bjuder vi på och går på hela familjen. Det har ännu inte kommit några önskemål om att få gå utan oss.
  8. 4
    Godis bjuder jag på, jag vill inte att mina barn ska köpa det själva.

    Tidningar prenumererar vi på, brukar var julklappar eller födelsedagspresenter.

    Biobesök bjuder vi på och går på hela familjen. Det har ännu inte kommit några önskemål om att få gå utan oss.
  9. Medlem sedan
    Jul 2000
    #5
    Lördagsgodis köper vi, så det ingår inte i veckopengen. Däremot får hon lov att köpa tidningar själv - eftersom det var huvudorsaken till att vi alls introducerade veckopeng för några år se'n. (Ibland kan jag naturligtvis köpa en åt henne "utanför" veckopengen, men oftast inte.)

    Biobesök betalar så klart vi och om hon vill ha nå'n bok. "Onödiga" leksaker eller pryttlar får hon betala själv, men det beror ju också på omständigheter.

    Presenter till kompisar betalar vi.
  10. 5
    Lördagsgodis köper vi, så det ingår inte i veckopengen. Däremot får hon lov att köpa tidningar själv - eftersom det var huvudorsaken till att vi alls introducerade veckopeng för några år se'n. (Ibland kan jag naturligtvis köpa en åt henne "utanför" veckopengen, men oftast inte.)

    Biobesök betalar så klart vi och om hon vill ha nå'n bok. "Onödiga" leksaker eller pryttlar får hon betala själv, men det beror ju också på omständigheter.

    Presenter till kompisar betalar vi.
  11. Medlem sedan
    Mar 2001
    #6
    jag köper allt, Emma har ingen veckopeng.

    Godis blir det tyvärr för mycket utav och tidningar köps det inga.

    Mycket pengar går åt till konståkningen.
  12. 6
    jag köper allt, Emma har ingen veckopeng.

    Godis blir det tyvärr för mycket utav och tidningar köps det inga.

    Mycket pengar går åt till konståkningen.

Liknande trådar

  1. Godis och sådant typ dessert, godis
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-02-17, 17:57
  2. Godis! Vill ha godis!
    By helelen in forum Ordet är fritt
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2009-04-18, 17:34
  3. godis godis godis, ringer det
    By mi32 in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-10, 17:38
  4. Följdfråga till "Godis eft påsklunc
    By Anonym in forum Småbarn
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 16:48
  5. godis godis glass godis...:) fråga?
    By Nette~Elliot&Ninni in forum _0607 Julibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-01-14, 20:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar