Svininfluensan!
_0907 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Svininfluensan!

    Vi har åkt på svininfluensan, suck!

    Stora tjejen har varit rejält sjuk med 39,5 i flera dagar men nu börjar hon bli bättre.
    Jag och mannen är inte så farligt dåliga, lite feber och ont i halsen bara och Sigge är lyckligtvis frisk, han äter och sover lite mer än vanligt bara, phu!

    Det absolut värsta med att ha barn är den där förlamande rädslan att något ska hända dem.

    Hoppas att ni mår bra allihopa!
  2. 1
    Svininfluensan! Vi har åkt på svininfluensan, suck!

    Stora tjejen har varit rejält sjuk med 39,5 i flera dagar men nu börjar hon bli bättre.
    Jag och mannen är inte så farligt dåliga, lite feber och ont i halsen bara och Sigge är lyckligtvis frisk, han äter och sover lite mer än vanligt bara, phu!

    Det absolut värsta med att ha barn är den där förlamande rädslan att något ska hända dem.

    Hoppas att ni mår bra allihopa!
  3. Medlem sedan
    Nov 2008
    #2
    Nä OJ! Hoppas ni inte blir sämre! Och massor av krya på er!
    Förstår att du är orolig men de små klarar denna influnsa bättre än vi 20-40 -åringar!
    Kramkram(och ett liten nöff, kunde inte låta bli!)

    http://missjessipessi.blogspot.com/
  4. 2
    Nä OJ! Hoppas ni inte blir sämre! Och massor av krya på er!
    Förstår att du är orolig men de små klarar denna influnsa bättre än vi 20-40 -åringar!
    Kramkram(och ett liten nöff, kunde inte låta bli!)

    http://missjessipessi.blogspot.com/
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3
    Oj! Hur vet ni att det är svininfluensan? Trodde inte de tog tester längre?
  6. 3
    Oj! Hur vet ni att det är svininfluensan? Trodde inte de tog tester längre?
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Jösses vad otäckt!
    Hoppas ni blir friska snabbt nu då.
  8. 4
    Jösses vad otäckt!
    Hoppas ni blir friska snabbt nu då.
  9. Medlem sedan
    Dec 2008
    #5
    usch då, låter inte roligt. Men hur vet ni att det är svininfluensan? Hoppas ni blir bättre snart.
  10. 5
    usch då, låter inte roligt. Men hur vet ni att det är svininfluensan? Hoppas ni blir bättre snart.
  11. Medlem sedan
    Mar 2007
    #6
    Oj, jag som är en sådan där som är livrädd för allt vad sjukdommar heter är ju helt säker på att jag o hela min familj och alla mina vänner kommer att drabbas väldigt hårt av detta.. Jag hoppas att det är som alla säger, mindre farligt för barnen än oss, man blir ju så orolig..

    Men ni får se det från den ljusa sidan att nu har ni haft det och inte kan få det mer..

    Lycka till och krya på er..
  12. 6
    Oj, jag som är en sådan där som är livrädd för allt vad sjukdommar heter är ju helt säker på att jag o hela min familj och alla mina vänner kommer att drabbas väldigt hårt av detta.. Jag hoppas att det är som alla säger, mindre farligt för barnen än oss, man blir ju så orolig..

    Men ni får se det från den ljusa sidan att nu har ni haft det och inte kan få det mer..

    Lycka till och krya på er..
  13. Medlem sedan
    Dec 2002
    #7
    Tack allihopa! Vi är snart friska allihopa så det har inte varit så farligt, de allra flesta får bara en mild influensa.

    Jag var till vårdcentralen med Vega i måndags och då sa läkaren att det definitivt var influensa och den enda influensan som går nu är svininfluensan så han sa att det var väldigt osannolikt att det skulle vara något annat.

    På sätt och vis är det nästan skönt att vi haft det så det är överstökat och vi slipper oroa oss för att bli sjuka eller fundera på vaccinering.

    Tack för alla krya på er och hoppas att ni slipper undan!
  14. 7
    Tack allihopa! Vi är snart friska allihopa så det har inte varit så farligt, de allra flesta får bara en mild influensa.

    Jag var till vårdcentralen med Vega i måndags och då sa läkaren att det definitivt var influensa och den enda influensan som går nu är svininfluensan så han sa att det var väldigt osannolikt att det skulle vara något annat.

    På sätt och vis är det nästan skönt att vi haft det så det är överstökat och vi slipper oroa oss för att bli sjuka eller fundera på vaccinering.

    Tack för alla krya på er och hoppas att ni slipper undan!
  15. Medlem sedan
    Jan 2002
    #8
    Vilken KNÄPP läkare om du frågar mig. Det är ju rent bullsh*** att det bara är svininfluensan som går!! VARENDA höst kommer det en influensa/förkylning som sprider sig som elden när skolor och dagis börjar, jag tror mer på den än att det skulle vara svininfluensan faktiskt.

    Det är ju också en rätt allvarlig aspekt att säga så av en läkare utan att ha stöd för det, eftersom man då i så fall går omkring och känner sig trygg genom att "man redan haft det".
    Jag vill inte på något sätt skrämma upp dig, men jag har sååå svårt för hur man handskas med informationen kring svininfluensan och hur lätt man har på vissa vårdcentraler att antingen säga "nej du har inte svininfluensan" eller "ja, du har det" utan att faktiskt kontrollera det först.

    Skönt att ni mår bättre"!
  16. 8
    Vilken KNÄPP läkare om du frågar mig. Det är ju rent bullsh*** att det bara är svininfluensan som går!! VARENDA höst kommer det en influensa/förkylning som sprider sig som elden när skolor och dagis börjar, jag tror mer på den än att det skulle vara svininfluensan faktiskt.

    Det är ju också en rätt allvarlig aspekt att säga så av en läkare utan att ha stöd för det, eftersom man då i så fall går omkring och känner sig trygg genom att "man redan haft det".
    Jag vill inte på något sätt skrämma upp dig, men jag har sååå svårt för hur man handskas med informationen kring svininfluensan och hur lätt man har på vissa vårdcentraler att antingen säga "nej du har inte svininfluensan" eller "ja, du har det" utan att faktiskt kontrollera det först.

    Skönt att ni mår bättre"!
  17. Medlem sedan
    Jan 2009
    #9
    Ja här har vi "bara" varit j**ligt förkylda i en vecka. Vi har snorat, hostat, tappat rösten och mått pyton MEN det är inte svininfluensan utan bara en vanlig jobbig höst förkylning. Tycker också läkarna "kastar" ut att de är svininfluensan lite för enkelt.
  18. 9
    Ja här har vi "bara" varit j**ligt förkylda i en vecka. Vi har snorat, hostat, tappat rösten och mått pyton MEN det är inte svininfluensan utan bara en vanlig jobbig höst förkylning. Tycker också läkarna "kastar" ut att de är svininfluensan lite för enkelt.
  19. Medlem sedan
    Jan 2002
    #10
    Ja, här har båda äldre barnen varit förkylda och sedan sambon. Jag har klarat mig men Elliot fick sig en släng av snor också.
  20. 10
    Ja, här har båda äldre barnen varit förkylda och sedan sambon. Jag har klarat mig men Elliot fick sig en släng av snor också.
  21. Medlem sedan
    Apr 2009
    #11
    ååååå förstår!den förlamande oron!den är hemsk!!!
    mendu-det kommer att gå bra!!!!!tro på det!!!!!man kan välta berg med tanken!

    ....fösöker jag att få in i min svinnojjiga skalle

    kryakrya
  22. 11
    ååååå förstår!den förlamande oron!den är hemsk!!!
    mendu-det kommer att gå bra!!!!!tro på det!!!!!man kan välta berg med tanken!

    ....fösöker jag att få in i min svinnojjiga skalle

    kryakrya
  23. Medlem sedan
    Feb 2003
    #12
    Vi låg med svininfluensa hela familjen för några veckor sedan (alla 7!). Det var längesen jag var så sjuk och barnen låg strax under 41 grader i flera dygn.
    Jag tänkte som så att just den här influensan är mindre farlig för barn än för vuxna.
  24. 12
    Vi låg med svininfluensa hela familjen för några veckor sedan (alla 7!). Det var längesen jag var så sjuk och barnen låg strax under 41 grader i flera dygn.
    Jag tänkte som så att just den här influensan är mindre farlig för barn än för vuxna.

Liknande trådar

  1. Vi har svininfluensan
    By Linda & Mira 070119 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-18, 23:03
  2. Svininfluensan...
    By Queen82 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-16, 12:29
  3. Svininfluensan
    By amnettan in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-31, 18:16
  4. Svininfluensan
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-08-28, 11:07
  5. Svininfluensan
    By spider-woman in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-08-28, 08:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar