Kanske kanske hundägare igen?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    Kanske kanske hundägare igen?

    Jag har blivit erbjuden (i konkurrens med rätt många andra) att ta en valp på foder (skrivit om det tidigare här) och det kanske blir så. Det klickade med uppfödaren och det känns som att ett samarbete skulle fundera bra. De är väldigt intresserade av att hon meriteras även utanför utställningsringen, så valpkullarna kommer tas på ett sätt som inte inkräktar för mycket på det. Mamma Hund var så kanon i psyket, ett riktigt hjärta av guld samtidigt som hon var oerhört skärpt. Senast i helgen ska jag/vi bestämma oss definitivt...
    ~ sprengja of fucking everything ~
  2. 1
    Kanske kanske hundägare igen? Jag har blivit erbjuden (i konkurrens med rätt många andra) att ta en valp på foder (skrivit om det tidigare här) och det kanske blir så. Det klickade med uppfödaren och det känns som att ett samarbete skulle fundera bra. De är väldigt intresserade av att hon meriteras även utanför utställningsringen, så valpkullarna kommer tas på ett sätt som inte inkräktar för mycket på det. Mamma Hund var så kanon i psyket, ett riktigt hjärta av guld samtidigt som hon var oerhört skärpt. Senast i helgen ska jag/vi bestämma oss definitivt...
  3. Medlem sedan
    May 2002
    #2
    Spännande! Vilken ras är det? *nyyyyfiiiiken*
  4. 2
    Spännande! Vilken ras är det? *nyyyyfiiiiken*
  5. Medlem sedan
    May 2002
    #3
    Mellanpudel silver!
  6. 3
    Mellanpudel silver!
  7. Medlem sedan
    May 2002
    #4
    Åh, pudel är en ras jag är rysligt nyfiken på. Bearbetar min man om detta, han har så mycket fördomar om "pudlar med rosetter" att man inte tror att det är sant...
  8. 4
    Åh, pudel är en ras jag är rysligt nyfiken på. Bearbetar min man om detta, han har så mycket fördomar om "pudlar med rosetter" att man inte tror att det är sant...
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Lycka till med beslutet
  10. 5
    Lycka till med beslutet
  11. Medlem sedan
    May 2002
    #6
    Det är han ju inte ensam om att ha, fördomar alltså, och det är synd. Pudlar är oerhört lättlärda samtidigt som de är otroligt vänliga och rara i lynnet. Enligt mig en perfekt familjehund! Storleksmässigt finns de ju för alla smaker.

    Men visst, det är ju en pälsras och de "ska" ju vara klippta, däremot måste de ju inte vara klippta med bollar. Det här är min hunds mamma, och min kommer isf vara klippt likadant:

    http://www.hafveleds.se/images/vara_...a_hed_017c.jpg
  12. 6
    Det är han ju inte ensam om att ha, fördomar alltså, och det är synd. Pudlar är oerhört lättlärda samtidigt som de är otroligt vänliga och rara i lynnet. Enligt mig en perfekt familjehund! Storleksmässigt finns de ju för alla smaker.

    Men visst, det är ju en pälsras och de "ska" ju vara klippta, däremot måste de ju inte vara klippta med bollar. Det här är min hunds mamma, och min kommer isf vara klippt likadant:

    http://www.hafveleds.se/images/vara_...a_hed_017c.jpg
  13. Medlem sedan
    May 2002
    #7
    Tack!
  14. 7
    Tack!
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8

    En freudiansk felsägning ;)

    "min hunds mamma" - det betyder nog att du redan bestämt dig...
  16. 8
    En freudiansk felsägning ;) "min hunds mamma" - det betyder nog att du redan bestämt dig...
  17. Medlem sedan
    May 2002
    #9
    Ja, det sägs ju att de är en av de allra mes intelligenta raserna. Två, va? Hur ser sjukdomsbilden ut? Är det sant att kungspudeln är skarpare än mellan och de små?

    Om vi köper en pudeln någon gång (eller när vi göra det ), så kommer den att var jämnkort i pälsen.
  18. 9
    Ja, det sägs ju att de är en av de allra mes intelligenta raserna. Två, va? Hur ser sjukdomsbilden ut? Är det sant att kungspudeln är skarpare än mellan och de små?

    Om vi köper en pudeln någon gång (eller när vi göra det ), så kommer den att var jämnkort i pälsen.
  19. Medlem sedan
    May 2002
    #10
    De är friska. Har vissa rasbundna sjukdomar (bl.a. PRA som avelsdjuren numer DNA-testas för), men är ändå generellt friska och sunda.

    Det är ju samma ras alla storlekar så egentligen - nej det är ingen skillnad. De som har haft sämst rykte ang lynnet är mellan (som jag ska ha), men det har mattats av och mellan är nog den storleken som ökar snabbast i popularitet nu.

    Man kan ju kortklippa dem, många gör ju det när de blir äldre, men bara man är medveten att de är diskvalificerade i ringen då.
  20. 10
    De är friska. Har vissa rasbundna sjukdomar (bl.a. PRA som avelsdjuren numer DNA-testas för), men är ändå generellt friska och sunda.

    Det är ju samma ras alla storlekar så egentligen - nej det är ingen skillnad. De som har haft sämst rykte ang lynnet är mellan (som jag ska ha), men det har mattats av och mellan är nog den storleken som ökar snabbast i popularitet nu.

    Man kan ju kortklippa dem, många gör ju det när de blir äldre, men bara man är medveten att de är diskvalificerade i ringen då.
  21. Medlem sedan
    May 2002
    #11
    Med tanke på att det är maken som gillar utställning hos oss, så skulle det inte förvåna mig om det är HAN som om några år friserar, fönar, gör uppsättningar och duttar med hårspray.
  22. 11
    Med tanke på att det är maken som gillar utställning hos oss, så skulle det inte förvåna mig om det är HAN som om några år friserar, fönar, gör uppsättningar och duttar med hårspray.

Liknande trådar

  1. Kanske, kanske, viskar tyst
    By *Es mamma* in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2011-02-01, 19:27
  2. Kanske, kanske börjar illamåendet
    By Maon in forum _0907 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-17, 21:12
  3. fel ställe kanske men ni kanske vet ändå
    By krånglan in forum Styvfamiljer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-19, 09:36
  4. Jag tar det kanske igen...
    By Tezza in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-25, 16:30
  5. Kanske, kanske kommer han snart
    By _Diana_ in forum Gravidsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-19, 09:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar