Ny fråga :)
_0806 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2001
    #1

    Ny fråga :)

    Hur går det med tandborstningen i era hem. Är dom snälla som lamm???
    Angus aaaavskyyyyr tandborstningen och han har ändå bara 4 . Gapar snällt i början och funkar 2 drag typ på understa käken. Sen slänger han sig bakåt och stoppar ut tungan. Vrider huvet åt sidorna och pruttar med läpparna och står i. Stånkar och stönar. Jag får hålla fast armarna med ena handen och stoppa in huvudet hans under min armhåla och hålla fast. Bara å vänta till han blir ledsen åsså in med tandborsten... Suck... Jobbigt!
    Den som inte passar uppsatta tider...
    ...slösar med andras tid så som det vore deras egen.
  2. 1
    Ny fråga :) Hur går det med tandborstningen i era hem. Är dom snälla som lamm???
    Angus aaaavskyyyyr tandborstningen och han har ändå bara 4 . Gapar snällt i början och funkar 2 drag typ på understa käken. Sen slänger han sig bakåt och stoppar ut tungan. Vrider huvet åt sidorna och pruttar med läpparna och står i. Stånkar och stönar. Jag får hålla fast armarna med ena handen och stoppa in huvudet hans under min armhåla och hålla fast. Bara å vänta till han blir ledsen åsså in med tandborsten... Suck... Jobbigt!
  3. Medlem sedan
    Sep 2008
    #2
    Här funkar tandborstningen bra.
    Har köpt en vuxen tandborste som tar "mer" tänder på engång.
    Sedan brukar jag säga här kommer bradbilen och tjuter som en sådan och Milla gapar snällt i 5 sekunder så man hinner ta dom 4 nedre tänderna och sedan gör vi om proseduren för dom övre.
  4. 2
    Här funkar tandborstningen bra.
    Har köpt en vuxen tandborste som tar "mer" tänder på engång.
    Sedan brukar jag säga här kommer bradbilen och tjuter som en sådan och Milla gapar snällt i 5 sekunder så man hinner ta dom 4 nedre tänderna och sedan gör vi om proseduren för dom övre.
  5. S-mamman
    #3
    Vide avskyr att man borstar tänderna på honom. Han skriker och slår. Själva tandborstarna, däremot, älskar han att greja med, och han är en tandborsttjuv av stora mått.
    Men, men, vis av erfarenhet ver jag att det går över förr eller senare. Tills dess borstar vi under hårda protester.
  6. 3
    Vide avskyr att man borstar tänderna på honom. Han skriker och slår. Själva tandborstarna, däremot, älskar han att greja med, och han är en tandborsttjuv av stora mått.
    Men, men, vis av erfarenhet ver jag att det går över förr eller senare. Tills dess borstar vi under hårda protester.
  7. Medlem sedan
    Feb 2001
    #4
    Skönt att det är fler än angus. Men som Vide så älskar han tandborstarna och det var faktiskt en av d första saker han kunde greppa i början. Den och briopinglan, den som ser ut som en liten bur med pinnar. Men som du säger, d går över. Men trist att behöva bråka med honom d sista man gör innan han ska sova och innan han ska på dagis.
  8. 4
    Skönt att det är fler än angus. Men som Vide så älskar han tandborstarna och det var faktiskt en av d första saker han kunde greppa i början. Den och briopinglan, den som ser ut som en liten bur med pinnar. Men som du säger, d går över. Men trist att behöva bråka med honom d sista man gör innan han ska sova och innan han ska på dagis.
  9. Medlem sedan
    Feb 2007
    #5
    Todeloo!

    Att trösta sig med; enligt rekommendationer från tandläkarförbundet så är inte borstningen det viktigaste just nu, utan bara fördela tandkrämen på gaddarna så flouret får verka. ;o)

    nelli älskar att borsta sina understa tänder, den övre raden blir lite mer trixig, men de är lite protestblandad bortsning som förs gällande överkäken o sen får hon borsta bäst hon vill. ;o)
  10. 5
    Todeloo!

    Att trösta sig med; enligt rekommendationer från tandläkarförbundet så är inte borstningen det viktigaste just nu, utan bara fördela tandkrämen på gaddarna så flouret får verka. ;o)

    nelli älskar att borsta sina understa tänder, den övre raden blir lite mer trixig, men de är lite protestblandad bortsning som förs gällande överkäken o sen får hon borsta bäst hon vill. ;o)
  11. Medlem sedan
    Feb 2001
    #6
    Ja, exakt... Överkäken går INTE. Varför???
  12. 6
    Ja, exakt... Överkäken går INTE. Varför???
  13. Medlem sedan
    Mar 2008
    #7
    Usch, nu fick jag lite dåligt samvete... Vi är så dåliga på att borsta tänderna.... Måse skärpa mig så han inte tappar gaddarna vid 3 års ålder!
  14. 7
    Usch, nu fick jag lite dåligt samvete... Vi är så dåliga på att borsta tänderna.... Måse skärpa mig så han inte tappar gaddarna vid 3 års ålder!
  15. Medlem sedan
    Jan 2008
    #8
    Här funkar tandborstningen jättebra och har faktiskt gjort från första början... peppar, peppar!
    Hon gå glatt till badrummet med en gapande mun och ett högljudt AHHHHHHHH.
    Det jag har hört är att när hörntänderna är framme ska man se till att borsta tänderna. Och som Missy säger, flourtandkrämen gör verkan i munnen, men sköljer ju inte på samma sätt som när vi borstar direkt...
  16. 8
    Här funkar tandborstningen jättebra och har faktiskt gjort från första början... peppar, peppar!
    Hon gå glatt till badrummet med en gapande mun och ett högljudt AHHHHHHHH.
    Det jag har hört är att när hörntänderna är framme ska man se till att borsta tänderna. Och som Missy säger, flourtandkrämen gör verkan i munnen, men sköljer ju inte på samma sätt som när vi borstar direkt...

Liknande trådar

  1. Apropå nedan fråga, omvänd fråga
    By Anonym in forum Kärlek & relationer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-07-20, 06:47
  2. Måste bara fråga en liten fråga :)
    By Sanna, William&Linus in forum Autismspektrum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-20, 06:33
  3. UL idag, fråga eller inte fråga.....hmm
    By Hannastina in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 18:54
  4. fråga till män (även på fråga pappo
    By undrar in forum Sex & erotik
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-03-14, 19:25
  5. Flyttar fråga från "fråga mammor"
    By Vissis in forum Pappasnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-03, 23:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar