Vinterkläder
_0706 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2007
    #1

    Vinterkläder

    Har ni införskaffat vinterkittet än? Vad blev det?
    Själv provade vi overallen från förra vintern igår och den passar fortfarande.
    Det enda var att ärmarna åker upp en bit på armen när hon rör sig.
    Tänkte att man kanske kan sy i ett gummiband som man kan trä över tummen på vantarna. Vad tror ni?
    Känns dumt att köpa helt ny overall för en sån sak. Eller så köper man långa vinter handskar, såna som går nästan till armbågen.

    Annars har vi nog det mesta, mössor, vantar, fuskpolo mm
    Skor förståss, det måste vi ju inhandla. Tänkte nog köpa Kavat. Det hade vi förra vinter och var nöjda. Enkla att ta på och varma.
    www.heidippi.blogg.se

    Heidi.P
    med Ida född 070607
    och Ville född 090504
  2. 1
    Vinterkläder Har ni införskaffat vinterkittet än? Vad blev det?
    Själv provade vi overallen från förra vintern igår och den passar fortfarande.
    Det enda var att ärmarna åker upp en bit på armen när hon rör sig.
    Tänkte att man kanske kan sy i ett gummiband som man kan trä över tummen på vantarna. Vad tror ni?
    Känns dumt att köpa helt ny overall för en sån sak. Eller så köper man långa vinter handskar, såna som går nästan till armbågen.

    Annars har vi nog det mesta, mössor, vantar, fuskpolo mm
    Skor förståss, det måste vi ju inhandla. Tänkte nog köpa Kavat. Det hade vi förra vinter och var nöjda. Enkla att ta på och varma.
  3. Medlem sedan
    Oct 2006
    #2
    Elliot växte ur sina overaller i januari och fick då en ny så jag gissar att den passar fortfarande. Funderar på att köpa ett tvådelat set att komplettera med. Han har även fleecefodrat regnställ från förra året där jag antar att vi får köpa ett till i en strl större. Känns som han byter storlek mitt i vintern så (o)praktiskt... Har köpt ett gäng nya vantar och mössor även om förra årets säkert passar fortfarande, samt en ny fuskpolo. Måste köpa nya vinterskor. Förra året hade han ett par vinterskor och ett par fodrade stövlar men vi använde nästan bara stövlarna så jag funderar på om det kanske räcker...
  4. 2
    Elliot växte ur sina overaller i januari och fick då en ny så jag gissar att den passar fortfarande. Funderar på att köpa ett tvådelat set att komplettera med. Han har även fleecefodrat regnställ från förra året där jag antar att vi får köpa ett till i en strl större. Känns som han byter storlek mitt i vintern så (o)praktiskt... Har köpt ett gäng nya vantar och mössor även om förra årets säkert passar fortfarande, samt en ny fuskpolo. Måste köpa nya vinterskor. Förra året hade han ett par vinterskor och ett par fodrade stövlar men vi använde nästan bara stövlarna så jag funderar på om det kanske räcker...
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3
    Här har vi inte skaffat vinterkläderna än..vi kör fortfarande med pops windstopper fleece som Oliver har i både strl 104 och 110.. förra vinterns kläder är helt uteslutet då han hade 86-92 då och nu används det 98 och 104..
    Vi kommer dock att avvakta lite till innan vi köper vinterkläderna.
  6. 3
    Här har vi inte skaffat vinterkläderna än..vi kör fortfarande med pops windstopper fleece som Oliver har i både strl 104 och 110.. förra vinterns kläder är helt uteslutet då han hade 86-92 då och nu används det 98 och 104..
    Vi kommer dock att avvakta lite till innan vi köper vinterkläderna.

Liknande trådar

  1. Vinterkläder
    By Carolina157 in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-08-27, 13:29
  2. vinterkläder
    By Malin IGAF in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-23, 10:28
  3. Vinterkläder
    By Lisser in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-25, 10:18
  4. Vinterkläder
    By anonymt namn in forum Barn som yrke
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-24, 17:51
  5. Vinterkläder
    By Lisser in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-07-16, 14:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar