Julklappar
Hem & fritid
  1. jullängtan
    #1

    Julklappar

    Hej
    Har ni börjat planera julklappar än?
    Vilka ska ni köpa till, ålder, kön och vilken realtion tex kusiner ect?
    Hur mycket lägger ni på julklappar?

    Vad ska ni köpa till ert / era egna barn?
    Hur mycket pengar lägger ni per barn?
  2. 1
    Julklappar Hej
    Har ni börjat planera julklappar än?
    Vilka ska ni köpa till, ålder, kön och vilken realtion tex kusiner ect?
    Hur mycket lägger ni på julklappar?

    Vad ska ni köpa till ert / era egna barn?
    Hur mycket pengar lägger ni per barn?
  3. Medlem sedan
    Oct 1998
    #2
    Till viss del. Har idag köpt dansmatta + skiva till ps2 åt kompisens dotter, kanonbrapris: 149 kr...
  4. 2
    Till viss del. Har idag köpt dansmatta + skiva till ps2 åt kompisens dotter, kanonbrapris: 149 kr...
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    Ja en del planering

    på julklappar finns. Vi köper till makens föräldrar (brukar bli något till hemmet och målade tomtar som jag målar i porslin), min mamma (smycke, till hemmet eller så). Barnen får alltid olika, de växer ju och intressena ändras. Vi köper för ca 1000:-/barn /våra egna då, inte släktens barn). För ca 200-300:-/pers. övriga.

    Än så länge har jag bara köpt en Sune-bok till Alexander (10 år), pysselböcker till Oliver (7 år) och prinsessans julalbum till Alicia (5,5 år).
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  6. 3
    Ja en del planering på julklappar finns. Vi köper till makens föräldrar (brukar bli något till hemmet och målade tomtar som jag målar i porslin), min mamma (smycke, till hemmet eller så). Barnen får alltid olika, de växer ju och intressena ändras. Vi köper för ca 1000:-/barn /våra egna då, inte släktens barn). För ca 200-300:-/pers. övriga.

    Än så länge har jag bara köpt en Sune-bok till Alexander (10 år), pysselböcker till Oliver (7 år) och prinsessans julalbum till Alicia (5,5 år).
  7. Medlem sedan
    Oct 2000
    #4
    Ja lite planering har vi gjort, men kommit fram till att vi faktiskt ger våra barn pengar i år. De små får ändå så mycket av sin mormor och morfar, och de stora önskar sig inget direkt, och minstingen behöver inget alls. Sen är det svärmor och svärfar som ska få något litet.

    Så blir det ju två paket var till julklappsracet för max 50:-/st och min man ska väl få något, men jag har ingen aning alls vad...
  8. 4
    Ja lite planering har vi gjort, men kommit fram till att vi faktiskt ger våra barn pengar i år. De små får ändå så mycket av sin mormor och morfar, och de stora önskar sig inget direkt, och minstingen behöver inget alls. Sen är det svärmor och svärfar som ska få något litet.

    Så blir det ju två paket var till julklappsracet för max 50:-/st och min man ska väl få något, men jag har ingen aning alls vad...
  9. Medlem sedan
    Apr 2003
    #5
    Jag köper året runt, när jag hittar bra saker som kan passa någon i omgängeskretsen.

    Jag har redan några dvd filmer till dotter och kusiner, plus två petshop figurer som dottern kommer att bli sååå glad över!
  10. 5
    Jag köper året runt, när jag hittar bra saker som kan passa någon i omgängeskretsen.

    Jag har redan några dvd filmer till dotter och kusiner, plus två petshop figurer som dottern kommer att bli sååå glad över!
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6
    Har ni börjat planera julklappar än?
    japp sitter just nu och virkar prinsesstårtor i massor plus att jag kollat in lite internetbutiker bla ska jag handla en kudde till pappa här http://www.anyhow.se/list_varugrupp....KUDDAR&lang=sv och säkert lite klappar till fler också

    Vilka ska ni köpa till, ålder, kön och vilken realtion tex kusiner ect?
    oj har många då vi brukar fira med hela tjocka släkten på mammas sida och jag ger kvinnorna och barnen, så mor och far, lillebror med fru, mina 3 mostrar (prinsesstårtor) 1 tjejkusin (också en tårta) 2 småkusiner (10 och 16år)
    2 kusinbarn (12 och 14år) min mormor och farmor (mer tårtor), dottern 15år, sonen 16 år maken, vovvarna , svärfar (fast det får maken sköta helt på egen hand) svågern och svägerskan, barnens 3 småkusiner brukar jag dock fixa till

    Hur mycket lägger ni på julklappar?
    runt 10-150:- per person förutom till barnen och maken där kan det kosta lite mer, gör väldigt mycket själv är tanken som räknas och jag vet att mina handgjorda saker uppskattas i år blir det väldigt lätta presenter då allt ska skickas till sverige eftersom jag och familjen firar jul i Lyon i år.

    Vad ska ni köpa till ert / era egna barn?
    dottern drömer om en Ipod eller ett teleskop och då hon fyller i november så får hon väll en av dom då och den andra till jul. sonen gissar att han önskar sig pengar och kanske ett eller två dataspel, sedan blir det lite kläder och böcker

    Hur mycket pengar lägger ni per barn
    i år lite mer skulle jag tro eftersom vi firar jul ensam och jag nog vill ge en del små paket också men runt 2000-2500:- per barn kanske lite mer till dottern om vi köper ett teleskop men det är ju en investering.
  12. 6
    Har ni börjat planera julklappar än?
    japp sitter just nu och virkar prinsesstårtor i massor plus att jag kollat in lite internetbutiker bla ska jag handla en kudde till pappa här http://www.anyhow.se/list_varugrupp....KUDDAR&lang=sv och säkert lite klappar till fler också

    Vilka ska ni köpa till, ålder, kön och vilken realtion tex kusiner ect?
    oj har många då vi brukar fira med hela tjocka släkten på mammas sida och jag ger kvinnorna och barnen, så mor och far, lillebror med fru, mina 3 mostrar (prinsesstårtor) 1 tjejkusin (också en tårta) 2 småkusiner (10 och 16år)
    2 kusinbarn (12 och 14år) min mormor och farmor (mer tårtor), dottern 15år, sonen 16 år maken, vovvarna , svärfar (fast det får maken sköta helt på egen hand) svågern och svägerskan, barnens 3 småkusiner brukar jag dock fixa till

    Hur mycket lägger ni på julklappar?
    runt 10-150:- per person förutom till barnen och maken där kan det kosta lite mer, gör väldigt mycket själv är tanken som räknas och jag vet att mina handgjorda saker uppskattas i år blir det väldigt lätta presenter då allt ska skickas till sverige eftersom jag och familjen firar jul i Lyon i år.

    Vad ska ni köpa till ert / era egna barn?
    dottern drömer om en Ipod eller ett teleskop och då hon fyller i november så får hon väll en av dom då och den andra till jul. sonen gissar att han önskar sig pengar och kanske ett eller två dataspel, sedan blir det lite kläder och böcker

    Hur mycket pengar lägger ni per barn
    i år lite mer skulle jag tro eftersom vi firar jul ensam och jag nog vill ge en del små paket också men runt 2000-2500:- per barn kanske lite mer till dottern om vi köper ett teleskop men det är ju en investering.
  13. Anonym
    #7
    Var fick du tag på det???? Eller kanske var det begagnat då eller? Jag är nämligen ute efter en sådan..
  14. 7
    Var fick du tag på det???? Eller kanske var det begagnat då eller? Jag är nämligen ute efter en sådan..

Liknande trådar

  1. Julklappar??????????
    By PiaD1978 in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-12-21, 09:07
  2. julklappar?
    By cogito in forum Medelålders 45+
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-12-20, 09:44
  3. Julklappar
    By Tigerlily in forum Ordet är fritt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2008-12-18, 15:33
  4. Julklappar
    By Stina2 in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-11, 22:13
  5. Mer om julklappar
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-22, 22:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar