Pojke eller flicka - har ni provat denna
_1002 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Pojke eller flicka - har ni provat denna

    http://www.blimamma.se/forutsag-din-...sk-legend.html

    en kinesisk legend som påstår sig vara 90% tillförlitlig...

    Undrar nu och frågar er som dels vet könet på bebben ni väntar, dels er som redan har barn sedan tidigare - om denna legend stämmer/stämnde in på er?

    jag vet inte på detta jag väntar nu men jag testade på dottern och där stämde det in, om det stämmer nu ska jag ha en pojk nu och det visar alla test jag har hittat så är det en pojk, nu är jag jättenyfiken
  2. 1
    Pojke eller flicka - har ni provat denna http://www.blimamma.se/forutsag-din-...sk-legend.html

    en kinesisk legend som påstår sig vara 90% tillförlitlig...

    Undrar nu och frågar er som dels vet könet på bebben ni väntar, dels er som redan har barn sedan tidigare - om denna legend stämmer/stämnde in på er?

    jag vet inte på detta jag väntar nu men jag testade på dottern och där stämde det in, om det stämmer nu ska jag ha en pojk nu och det visar alla test jag har hittat så är det en pojk, nu är jag jättenyfiken
  3. Medlem sedan
    Feb 2008
    #2
    Enligt det där testet så ska det bli en flicka denna gång. Men det stämde de andra två gångerna! Men det blir ju en kille till nu (med stor sannolikhet) så det stämde inte denna gången!
  4. 2
    Enligt det där testet så ska det bli en flicka denna gång. Men det stämde de andra två gångerna! Men det blir ju en kille till nu (med stor sannolikhet) så det stämde inte denna gången!
  5. Medlem sedan
    Nov 2005
    #3
    Hoppsan! Inte ens de gamla gummorna kunde gissa vad det ska bli. Det blir ju åtmonstone en bebis...
  6. 3
    Hoppsan! Inte ens de gamla gummorna kunde gissa vad det ska bli. Det blir ju åtmonstone en bebis...
  7. Medlem sedan
    May 2006
    #4
    Jag hade ägglossning nån gång precis i månadskiftet så jag kan inte räkna ut kön med den.

    Däremot kanske jag kan använda den till att räkna ut när jag hade ägglossning i efterhand?

    Om jag räknar rätt så stämmer den på ett av mina barn och inte på två.
  8. 4
    Jag hade ägglossning nån gång precis i månadskiftet så jag kan inte räkna ut kön med den.

    Däremot kanske jag kan använda den till att räkna ut när jag hade ägglossning i efterhand?

    Om jag räknar rätt så stämmer den på ett av mina barn och inte på två.
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5
    men har du inte gjort din graviditetskalender, där ser man ju ungefärlig tid... "mitt AFF" i högra hörnet
  10. 5
    men har du inte gjort din graviditetskalender, där ser man ju ungefärlig tid... "mitt AFF" i högra hörnet
  11. Medlem sedan
    May 2006
    #6
    OK,
    isåfall blir det en pojke.
  12. 6
    OK,
    isåfall blir det en pojke.
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7
    hehe ok
  14. 7
    hehe ok
  15. Medlem sedan
    May 2006
    #8
    Fast på det andra testet:
    Pojke eller flicka? Gamla gummors visdom...
    så blev det en flicka.

    http://www.blimamma.se/verktyg/pojke...gummors-visdom
  16. 8
    Fast på det andra testet:
    Pojke eller flicka? Gamla gummors visdom...
    så blev det en flicka.

    http://www.blimamma.se/verktyg/pojke...gummors-visdom
  17. Medlem sedan
    Feb 2006
    #9
    Stämde med sonen
    Stämmer troligen inte nu, då vi fått höra att vi väntar en tös till över 95%. Den som lever får se!
  18. 9
    Stämde med sonen
    Stämmer troligen inte nu, då vi fått höra att vi väntar en tös till över 95%. Den som lever får se!
  19. Mirakel bf 24/2
    #10
    Ja, och den här är jättekul, för detta är fjärde gången den har FEL!!! =D
  20. 10
    Ja, och den här är jättekul, för detta är fjärde gången den har FEL!!! =D
  21. Medlem sedan
    Feb 2003
    #11
    Tittar man på omröstningen ifall den stämt för folk så ser man ju att 50% har tyckt att den stämt och för 50% har den inte stämt. Verkar som att den är ganska slumpmässig mao.
  22. 11
    Tittar man på omröstningen ifall den stämt för folk så ser man ju att 50% har tyckt att den stämt och för 50% har den inte stämt. Verkar som att den är ganska slumpmässig mao.
  23. Anonym
    #12
    Vilket är logiskt, då det föds ca 50 % flickor och 50 % pojkar oberoende av vilken månad befruktningen har skett...
  24. 12
    Vilket är logiskt, då det föds ca 50 % flickor och 50 % pojkar oberoende av vilken månad befruktningen har skett...
  25. Medlem sedan
    Jun 2008
    #13
    Nej, för mig stämmer den på 1 av 3 barn. Gjorde något test när jag väntade minstingen som typ sammanfattar de flesta tester, jag fick resultatet: "Det går inte att avgöra kön på ditt barn" typ. Inte 70 % flicka eller pojke eller så, utan verkligen oavgjort! Det är kul med tester, men de visar absolut ingenting!
  26. 13
    Nej, för mig stämmer den på 1 av 3 barn. Gjorde något test när jag väntade minstingen som typ sammanfattar de flesta tester, jag fick resultatet: "Det går inte att avgöra kön på ditt barn" typ. Inte 70 % flicka eller pojke eller så, utan verkligen oavgjort! Det är kul med tester, men de visar absolut ingenting!
  27. Medlem sedan
    Sep 2009
    #14
    Både enligt den kinesiska och gummornas så ska det bli en tjej, får se i feb om det är rätt eller ej.

    Någon som har provat det här IntelliGender något test man kan göra hemma för att se om det är pojke eller flicka?
  28. 14
    Både enligt den kinesiska och gummornas så ska det bli en tjej, får se i feb om det är rätt eller ej.

    Någon som har provat det här IntelliGender något test man kan göra hemma för att se om det är pojke eller flicka?
  29. Medlem sedan
    Mar 2003
    #15
    nopp *imt*
  30. 15
    nopp *imt*

Liknande trådar

  1. Pojke eller flicka - har ni provat denna
    By Annoj in forum _0912 Decemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-26, 12:07
  2. Pojke eller flicka?
    By Empa in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 20:58
  3. Flicka eller pojke?
    By Malmborg in forum _0805 Majbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-12-31, 09:07
  4. Flicka eller Pojke?
    By Aylin in forum _0707 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-21, 22:59
  5. Flicka eller pojke ?
    By Serendipity in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-05, 12:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar