Vad önskar DU dig i julklapp?
Hem & fritid
  1. Rudolf
    #1

    Vad önskar DU dig i julklapp?

    okej julgänget....vad önskar ni er i julklapp? Ja...förutom snälla barn och fred på jorden o sånt. Inte för att det inte är bra önskningar, men det vore kul att veta vad du skulle bli glad över att hitta i ditt paket på julafton
  2. 1
    Vad önskar DU dig i julklapp? okej julgänget....vad önskar ni er i julklapp? Ja...förutom snälla barn och fred på jorden o sånt. Inte för att det inte är bra önskningar, men det vore kul att veta vad du skulle bli glad över att hitta i ditt paket på julafton
  3. Medlem sedan
    Oct 2004
    #2
    Jag önskar mig ett fotograferingstillfälle tillsammans med min familj för att ta riktigt fina bilder på oss tillsammans.

    En ny digital systemkamera står högt oxå
    Kanske ett nytt smycke

    Det var väl de materiella ting jag önskar mig
  4. 2
    Jag önskar mig ett fotograferingstillfälle tillsammans med min familj för att ta riktigt fina bilder på oss tillsammans.

    En ny digital systemkamera står högt oxå
    Kanske ett nytt smycke

    Det var väl de materiella ting jag önskar mig
  5. Medlem sedan
    May 1999
    #3
    Kan man önska sig ett bättre boende i julklapp? I så fall vill jag ha det, har hittat en perfekt lgh, snälla tomten?
  6. 3
    Kan man önska sig ett bättre boende i julklapp? I så fall vill jag ha det, har hittat en perfekt lgh, snälla tomten?
  7. Medlem sedan
    Jan 2008
    #4
    Här parkerar jag med
  8. 4
    Här parkerar jag med
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5

    Överst på listan står

    presentkort i en heminredningsbutik. Eller presentkort hos tatueraren.
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  10. 5
    Överst på listan står presentkort i en heminredningsbutik. Eller presentkort hos tatueraren.
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6
    jag fyller snart år så jag hoppas min materiella önskan slår in innan jul. Annars, snälla tomten, en Nespresso citiz & milk! En röd!

    Skulle även bli glad över ett par nya fårskinnstofflor, en bra bok och ljus i olika färger och dofter (så har vi täckt in alla budgetvarianter)
  12. 6
    jag fyller snart år så jag hoppas min materiella önskan slår in innan jul. Annars, snälla tomten, en Nespresso citiz & milk! En röd!

    Skulle även bli glad över ett par nya fårskinnstofflor, en bra bok och ljus i olika färger och dofter (så har vi täckt in alla budgetvarianter)
  13. Medlem sedan
    Mar 2002
    #7
    Smycken går _alltid_ hem och behandlingar å weekendresor. Och så gillar jag ju Musse Pigg så jag blir glad för nåt som är vackert och/eller praktiskt m Musse Pigg på :-)
  14. 7
    Smycken går _alltid_ hem och behandlingar å weekendresor. Och så gillar jag ju Musse Pigg så jag blir glad för nåt som är vackert och/eller praktiskt m Musse Pigg på :-)
  15. Medlem sedan
    Mar 2002
    #8
    Å å å jag kom på det en KITCHENAID i någon läcker, knallig färg (helst rååååååsa eller knallröd eller svart eller.....)
  16. 8
    Å å å jag kom på det en KITCHENAID i någon läcker, knallig färg (helst rååååååsa eller knallröd eller svart eller.....)
  17. Medlem sedan
    Jan 2000
    #9
    Svenska tonsatta diktare.
    Musikaler på dvd
    sims3
    Lips
    Guitar hero metallica
    Intersanta biografier/memoarer
    ja jag kan fortsätta länge. Jag har en lista på datorn som jag uppdaterar så fort jag komemr på något, vilket känns väldigt bra så fort någon frågar
  18. 9
    Svenska tonsatta diktare.
    Musikaler på dvd
    sims3
    Lips
    Guitar hero metallica
    Intersanta biografier/memoarer
    ja jag kan fortsätta länge. Jag har en lista på datorn som jag uppdaterar så fort jag komemr på något, vilket känns väldigt bra så fort någon frågar
  19. Medlem sedan
    Sep 2002
    #10
    Vi har slopat vuxenpaketen helt. Det är jätteskönt att slippa jaga presenter bara för köpandets egen skull. Vi har allt vi behöver! Vi behöver inte fler prylar! Maken och jag "ger varandra" något vi gemensamt behöver. Genom åren har det blivit ny tv, ny kamera, nya sängar. En fantastiskt bra lösning. Själv njuter jag numera mest av stämningen, glöggen, maten och sällskapet. Paket är inte lika fantastiskt längre.
  20. 10
    Vi har slopat vuxenpaketen helt. Det är jätteskönt att slippa jaga presenter bara för köpandets egen skull. Vi har allt vi behöver! Vi behöver inte fler prylar! Maken och jag "ger varandra" något vi gemensamt behöver. Genom åren har det blivit ny tv, ny kamera, nya sängar. En fantastiskt bra lösning. Själv njuter jag numera mest av stämningen, glöggen, maten och sällskapet. Paket är inte lika fantastiskt längre.
  21. Medlem sedan
    Feb 2007
    #11
    Massor!! jag önskar av tomten eller den som vill ge mig i födelsedagsprecent i november går oxå bra

    Digital kamera
    Fritös
    Kläder
    Ny cykel
    Flyttstädning i nov då!
    Spa weekend
    Bio och middag utan barn
    Gardiner till nya huset
    och massa annat till nya huset
  22. 11
    Massor!! jag önskar av tomten eller den som vill ge mig i födelsedagsprecent i november går oxå bra

    Digital kamera
    Fritös
    Kläder
    Ny cykel
    Flyttstädning i nov då!
    Spa weekend
    Bio och middag utan barn
    Gardiner till nya huset
    och massa annat till nya huset
  23. Medlem sedan
    Feb 2007
    #12
    så gör jag och mannen oxå vi köper något vi behöver som kamera blir det nog i år beror lite på vi skall ju flytta kan vara något annat som behövs mera
  24. 12
    så gör jag och mannen oxå vi köper något vi behöver som kamera blir det nog i år beror lite på vi skall ju flytta kan vara något annat som behövs mera
  25. Anonym
    #13
    Oj, ja en julklapp som är personlig. som är uttänkt just till mig, något jag gillar, behöver (fast inte bara nytto- nyttopryl typ dammsugarpåsar förstås). Smycken är ju alltid roligt förstås men det ser jag som en utopi, En biljett till något roligt eller en parfym kanske.

    Hittills har jag iofs fått bra CD osv med artister jag gillat - det var väldigt kul. andra fina julklappar har varit morgonrock, fina handskar och plånbok. mössa, halsduk och vant-set ; sånt gillar jag. Några andra år har det väl varit en del lågvattenmärken om ens någon julklapp alls från min man,...men de skriver jag inte om här...
  26. 13
    Oj, ja en julklapp som är personlig. som är uttänkt just till mig, något jag gillar, behöver (fast inte bara nytto- nyttopryl typ dammsugarpåsar förstås). Smycken är ju alltid roligt förstås men det ser jag som en utopi, En biljett till något roligt eller en parfym kanske.

    Hittills har jag iofs fått bra CD osv med artister jag gillat - det var väldigt kul. andra fina julklappar har varit morgonrock, fina handskar och plånbok. mössa, halsduk och vant-set ; sånt gillar jag. Några andra år har det väl varit en del lågvattenmärken om ens någon julklapp alls från min man,...men de skriver jag inte om här...
  27. Medlem sedan
    Jan 2008
    #14
    Snälla barn........julefrid.........f red på jorden.........*s* nä skämt å sido så vill jag ha pengar till att tatuera in en eyeliner, örhänge, böcker älskar jag, någon pryttel till köket, handskar å en fin julbok som jag kan börja skriva i.
    Det var nog det hela.
  28. 14
    Snälla barn........julefrid.........f red på jorden.........*s* nä skämt å sido så vill jag ha pengar till att tatuera in en eyeliner, örhänge, böcker älskar jag, någon pryttel till köket, handskar å en fin julbok som jag kan börja skriva i.
    Det var nog det hela.
  29. Medlem sedan
    Oct 2002
    #15

    Hmm...

    Önskar mig snygga sängkläder och en fin morgonrock. Kommer nog på mer när det närmar sig jul!
    ~Mamma till två småtjejer! Moa-03 & Wilma-06~
  30. 15
    Hmm... Önskar mig snygga sängkläder och en fin morgonrock. Kommer nog på mer när det närmar sig jul!
  31. Medlem sedan
    Nov 1999
    #16

    Men vilket ynk...

    Jag brukar ha ett worddokument där jag samlar det jag önskar mig och jag rotade rätt på 2008 års önskelista och där var det typ en MP3 och tre böcker - och det fick jag ju förra julen. Förstår att min man var frustrerad för det där var patetiskt för att vara en önskelista. *fnys* I år önskar jag mig ett par schyssta jakthörlurar men i övrigt...tja, lite chateau-glas att komplettera med. Jag får nog sätta mig och meditera över hur nöjd jag egentligen är med livet och tillvaron och materian omkring. *hm* Jag som brukar vara så bra på att önska mig saker...
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  32. 16
    Men vilket ynk... Jag brukar ha ett worddokument där jag samlar det jag önskar mig och jag rotade rätt på 2008 års önskelista och där var det typ en MP3 och tre böcker - och det fick jag ju förra julen. Förstår att min man var frustrerad för det där var patetiskt för att vara en önskelista. *fnys* I år önskar jag mig ett par schyssta jakthörlurar men i övrigt...tja, lite chateau-glas att komplettera med. Jag får nog sätta mig och meditera över hur nöjd jag egentligen är med livet och tillvaron och materian omkring. *hm* Jag som brukar vara så bra på att önska mig saker...
  33. Medlem sedan
    Jan 2002
    #17

    Önskar att vi var där

    Jag tycker att kravet på önskningar är en plåga! Tänk om jag bara fick njuta av allt det mysiga runt julen och slapp önska mig saker (som helst inte kostar så mycket men som jag ändå längtat efter... Vaddå? Den typen av prylar köper man väl själv?)

    En perfekt jul för min del vore allt myset, presenter till barnen och några bra böcker (delar gärna dem med övriga) för oss vuxna att krypa upp i soffan och läsa. Ingen press att önska mig en massa och inga krav att köpa en massa till personer som inte behöver något.
    Annika m. Emil & Erik
  34. 17
    Önskar att vi var där Jag tycker att kravet på önskningar är en plåga! Tänk om jag bara fick njuta av allt det mysiga runt julen och slapp önska mig saker (som helst inte kostar så mycket men som jag ändå längtat efter... Vaddå? Den typen av prylar köper man väl själv?)

    En perfekt jul för min del vore allt myset, presenter till barnen och några bra böcker (delar gärna dem med övriga) för oss vuxna att krypa upp i soffan och läsa. Ingen press att önska mig en massa och inga krav att köpa en massa till personer som inte behöver något.
  35. Medlem sedan
    Sep 2002
    #18
    Önska dig hädanefter bara sånt som du verkligen önskar dig - dvs sånt som är för dyrt för dig att köpa själv. Då kanske budskapet går fram till de andra.

    Jag tycker köphysterin börjar bli löjligt. Man ska köpa för själva köpandets skull till mänskor som redan har allt, och som du säger - kan köpa det de vill ha alldeles själva.

    Eller så önskar du dig pengar insatta till någon trevlig organisation som gör något gott med dem. Eller önskar dig att alla i släkten följer med och jobbar i soppkök hos Stadsmissionen under julhelgen.
  36. 18
    Önska dig hädanefter bara sånt som du verkligen önskar dig - dvs sånt som är för dyrt för dig att köpa själv. Då kanske budskapet går fram till de andra.

    Jag tycker köphysterin börjar bli löjligt. Man ska köpa för själva köpandets skull till mänskor som redan har allt, och som du säger - kan köpa det de vill ha alldeles själva.

    Eller så önskar du dig pengar insatta till någon trevlig organisation som gör något gott med dem. Eller önskar dig att alla i släkten följer med och jobbar i soppkök hos Stadsmissionen under julhelgen.
  37. Medlem sedan
    Sep 2002
    #19
    Psst´, det kan nog bero på att du blivit äldre och klokare och börjat inse att lycka inte kommer av materiella ägodelar. Eller att du är så gammal att du lyckats samla på dig allt du behöver och helt enkelt inte behöver fler pryttlar...
  38. 19
    Psst´, det kan nog bero på att du blivit äldre och klokare och börjat inse att lycka inte kommer av materiella ägodelar. Eller att du är så gammal att du lyckats samla på dig allt du behöver och helt enkelt inte behöver fler pryttlar...

Liknande trådar

  1. Vad önskar jag mig i julklapp?
    By Fru M in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2011-11-25, 18:50
  2. Vad jag önskar mig i julklapp:
    By caffellatte in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-10-30, 16:32
  3. Ni då, vad önskar ni er i julklapp?
    By Nasuns in forum Ordet är fritt
    Svar: 65
    Senaste inlägg: 2009-12-06, 23:06
  4. Vad önskar sig era 00-or i julklapp??
    By HeidiN72 in forum _00 Alla barn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-11-30, 00:41
  5. vad önskar du dig i julklapp?
    By femella in forum Ordet är fritt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 19:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar