Förvirrad - HCG
Missfall
  1. Medlem sedan
    Dec 2006
    #1

    Förvirrad - HCG

    I torsdags var jag och lämnade blodprov för att mäta HCG hos gynekologen. Det var då 8 dagar efter beräknad befruktning. Har sen inte tänkt mer på det testet.

    Hade BIM igår och testade ett svagt positivt på morgonen med testlagrets urinprov. Jippie!!

    Till att grusas idag när jag får svaret på blodprovet från läkaren "tråkigt nog visade graviditetstestet negativt". Vaa??? Fattar ingenting.

    Rusar upp på toan tar ett nytt test från testlagret. Denna gång hade jag kissat 3 timmar tidigare. Testet visar svagt positivt.

    Tilläggas skall att jag inte brukar få starka positiva svar förrän ett par dagar efter BIM.

    Har nu ett digitalt CB, som väntar. Om det nu visar gravid. Kan jag lita på det??? Känner mig helt förvirrad. Kan det vara så att det var för tidigt att se något på blodprovet? Eller visar alla mina tester fel?
    Nettan m Anton-01, Märta-04 & Lina-10
  2. 1
    Förvirrad - HCG I torsdags var jag och lämnade blodprov för att mäta HCG hos gynekologen. Det var då 8 dagar efter beräknad befruktning. Har sen inte tänkt mer på det testet.

    Hade BIM igår och testade ett svagt positivt på morgonen med testlagrets urinprov. Jippie!!

    Till att grusas idag när jag får svaret på blodprovet från läkaren "tråkigt nog visade graviditetstestet negativt". Vaa??? Fattar ingenting.

    Rusar upp på toan tar ett nytt test från testlagret. Denna gång hade jag kissat 3 timmar tidigare. Testet visar svagt positivt.

    Tilläggas skall att jag inte brukar få starka positiva svar förrän ett par dagar efter BIM.

    Har nu ett digitalt CB, som väntar. Om det nu visar gravid. Kan jag lita på det??? Känner mig helt förvirrad. Kan det vara så att det var för tidigt att se något på blodprovet? Eller visar alla mina tester fel?
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    Det låter som att...

    du tog blodprovet innan det kunnat visa graviditet via S-HCG.

    Googlade lite och hittade det här...

    bedömning
    £ 5 IU/L - Ingen graviditet föreligger.
    ³ 25 IU/L - Graviditet föreligger.

    Värden mellan 5 - 25 IU/L ger ej en klar graviditetsdiagnos.

    Vid normal graviditet (Ref.2):
    Handhavandesk.veckorS-hCG IU/L35.8-7149.5-750

    Vilket då borde betyda att det efter en vecka inte kan bedömmas om du är gravid eller ej via blodprov.

    Hoppas och håller tummarna hårt för att du är gravid...och fortsätter va det

    kramar
  4. 2
    Det låter som att... du tog blodprovet innan det kunnat visa graviditet via S-HCG.

    Googlade lite och hittade det här...

    bedömning
    £ 5 IU/L - Ingen graviditet föreligger.
    ³ 25 IU/L - Graviditet föreligger.

    Värden mellan 5 - 25 IU/L ger ej en klar graviditetsdiagnos.

    Vid normal graviditet (Ref.2):
    Handhavandesk.veckorS-hCG IU/L35.8-7149.5-750

    Vilket då borde betyda att det efter en vecka inte kan bedömmas om du är gravid eller ej via blodprov.

    Hoppas och håller tummarna hårt för att du är gravid...och fortsätter va det

    kramar
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3

    oj...

    hela tabellen som va med föll bort. I den stod att i grav.vecka 3 så var S-hCG halten mellan 5.8 och 71....

    Så halten när du bara var en veckas gravid borde ju då visa negativ

    Oj va jag svamlar, hoppas du förstår vad jag menar
  6. 3
    oj... hela tabellen som va med föll bort. I den stod att i grav.vecka 3 så var S-hCG halten mellan 5.8 och 71....

    Så halten när du bara var en veckas gravid borde ju då visa negativ

    Oj va jag svamlar, hoppas du förstår vad jag menar
  7. Medlem sedan
    Dec 2006
    #4

    Låter bra

    Tack för hjälpen.

    Tog ett CB digital och där stor GRAVID, så det låter som att jag kan gå på det.
    Nettan m Anton-01, Märta-04 & Lina-10
  8. 4
    Låter bra Tack för hjälpen.

    Tog ett CB digital och där stor GRAVID, så det låter som att jag kan gå på det.
  9. Medlem sedan
    Jul 2009
    #5
    Ja då verkar det ju vara så :-) Stort grattis!
  10. 5
    Ja då verkar det ju vara så :-) Stort grattis!

Liknande trådar

  1. Förvirrad !!!
    By fredde39 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-25, 21:43
  2. Förvirrad
    By Carola-72 in forum Kärlek & relationer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-25, 19:54
  3. förvirrad...
    By anonymt namn in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-23, 16:11
  4. Förvirrad!
    By Hedieh in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-16, 22:39
  5. förvirrad...
    By Moa m. BellanBus in forum _0507 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-07, 12:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar