Klädval
_0307 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    Klädval

    En nyfiken undran.

    Hur mycket är era barn med och bestämmer när det gäller klädinköp? Färg och sånt.
    Är de intresserade av vad de har på sig?
    Annci med Elvira-03 + Harry & Dante 12/1-06
  2. 1
    Klädval En nyfiken undran.

    Hur mycket är era barn med och bestämmer när det gäller klädinköp? Färg och sånt.
    Är de intresserade av vad de har på sig?
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2
    Maja är med och bestämmer oftast och hon är rätt så petig med vad hon sätter på sig. Ofta har vi skilda uppfattningar om vad som är snyggt ;-)
    Den vinterjacka jag tror att jag ska köpa till henne (för det ska tydligen vara jacka och byxor nu, inte overall) finns i en väldigt snygg mörkblå som skulle passa henne jättebra, men risken är ju att hon inte tycker om den. Det blir väl lila antar jag...
  4. 2
    Maja är med och bestämmer oftast och hon är rätt så petig med vad hon sätter på sig. Ofta har vi skilda uppfattningar om vad som är snyggt ;-)
    Den vinterjacka jag tror att jag ska köpa till henne (för det ska tydligen vara jacka och byxor nu, inte overall) finns i en väldigt snygg mörkblå som skulle passa henne jättebra, men risken är ju att hon inte tycker om den. Det blir väl lila antar jag...
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3

    ungefär samma här

    Meja är väldigt petig. Det ska inte vara en viss sorts ärmar på tröjor, helst inte byxor alls, men om hon måste så ska det vara sådana som är smala runt foten och inte för höga i midjan... Så oftast är hon med och provar. Heslt vill hon inte ha nya kläder utan skulle kunna gå i sina för korta sommarklänningar hela vintern.
  6. 3
    ungefär samma här Meja är väldigt petig. Det ska inte vara en viss sorts ärmar på tröjor, helst inte byxor alls, men om hon måste så ska det vara sådana som är smala runt foten och inte för höga i midjan... Så oftast är hon med och provar. Heslt vill hon inte ha nya kläder utan skulle kunna gå i sina för korta sommarklänningar hela vintern.
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Sofia är väldigt klädmedveten och bestämd över vad hon vill ha på sig eller inte. Men oftast vet jag ungefär vad hon gillar och jämkar det med min smak (inte så olika dock som tur är) och köper kläderna själv till henne. Har hänt några gånger, oftast med skor att hon vägrar ha de jag köpt.
  8. 4
    Sofia är väldigt klädmedveten och bestämd över vad hon vill ha på sig eller inte. Men oftast vet jag ungefär vad hon gillar och jämkar det med min smak (inte så olika dock som tur är) och köper kläderna själv till henne. Har hänt några gånger, oftast med skor att hon vägrar ha de jag köpt.
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5
    OJ! Toria är en beslutsam dam i synnerhet när det kommer till kläder, att ens komma på tanken att shoppa ÅT henne är sedan länge förbi - å andra sidan hon håller på att vara så stor att hon faktiskt måste prova kläder för att det ska fungera. Nu brukar vi göra så att vi ser till att vi har gott om tid och kikar på massa saker innan vi bestämmer oss för vad som passar bäst och till vad. Det är enda möjligheten - dock med ökande mängd foglossning är det inte det lättaste. Men ungen är ju nöjd iaf. :P
  10. 5
    OJ! Toria är en beslutsam dam i synnerhet när det kommer till kläder, att ens komma på tanken att shoppa ÅT henne är sedan länge förbi - å andra sidan hon håller på att vara så stor att hon faktiskt måste prova kläder för att det ska fungera. Nu brukar vi göra så att vi ser till att vi har gott om tid och kikar på massa saker innan vi bestämmer oss för vad som passar bäst och till vad. Det är enda möjligheten - dock med ökande mängd foglossning är det inte det lättaste. Men ungen är ju nöjd iaf. :P
  11. Medlem sedan
    Dec 2003
    #6
    Här är Lucas totalt ointresserad, eller egentligen inte, det ska vara coolt, gärna hål på knän på jeans och tryck på tröjor. Men samtidigt är det ju så bekvämt när vi lägger fram kläder tillhonom så det går nog länge till.
  12. 6
    Här är Lucas totalt ointresserad, eller egentligen inte, det ska vara coolt, gärna hål på knän på jeans och tryck på tröjor. Men samtidigt är det ju så bekvämt när vi lägger fram kläder tillhonom så det går nog länge till.
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Carl gillar att välja sina kläder själv, både i affären och på morgonen. Han är fortfarande väldigt förtjust i Me&I-kläderna och är en jeanskille till 99%. Enda mjukisbyxorna som är accepterade är velour. Favoritfärgen är röd!
  14. 7
    Carl gillar att välja sina kläder själv, både i affären och på morgonen. Han är fortfarande väldigt förtjust i Me&I-kläderna och är en jeanskille till 99%. Enda mjukisbyxorna som är accepterade är velour. Favoritfärgen är röd!
  15. Medlem sedan
    Nov 2002
    #8
    Natanael är ganska intresserad. Men viktigast för honom är att kläderna är bekväma. Och helst ska de ha starwarstryck, blaffiga, stora. Eller döskallar. Att köpa kläder tillsammans med honom är inte helt lätt. Men samtidigt vill jag inte bestämma alltför mycket, han måste få känna sig fin och bekväm i sina kläder, det tycker jag är viktigt.
    /frida
  16. 8
    Natanael är ganska intresserad. Men viktigast för honom är att kläderna är bekväma. Och helst ska de ha starwarstryck, blaffiga, stora. Eller döskallar. Att köpa kläder tillsammans med honom är inte helt lätt. Men samtidigt vill jag inte bestämma alltför mycket, han måste få känna sig fin och bekväm i sina kläder, det tycker jag är viktigt.
    /frida
  17. Medlem sedan
    Nov 2002
    #9
    Hampus bryr sig inte speciellt mycket, bara det sitter skönt. Lillasyster på 3 år däremot har MKT bestämda åsikter.
  18. 9
    Hampus bryr sig inte speciellt mycket, bara det sitter skönt. Lillasyster på 3 år däremot har MKT bestämda åsikter.
  19. Medlem sedan
    Nov 2002
    #10

    Elvira...

    Är snudd på ointresserad av kläder! Hon kan någon gång ibland ha önskemål om kläder, att få välja själv i garderoben, men oftast får jag ta fram åt henne på morgonen. Hon är nöjd med att välja strumpor...*s*

    Men jag är rätt glad att hon är ointresserad ännu för jag vill absolut inte behöva köpa Hello Kitty-kläder eller icke lekvänliga kläder till varken Elvira eller lillasyster, avskyr sådant!
    Jag vill köpa lekvänligt och färgglatt från PoP, Molo, Katvig och Småfolk länge till och är glad så länge inte Elvira vill se ut som sina klasskamrater.
  20. 10
    Elvira... Är snudd på ointresserad av kläder! Hon kan någon gång ibland ha önskemål om kläder, att få välja själv i garderoben, men oftast får jag ta fram åt henne på morgonen. Hon är nöjd med att välja strumpor...*s*

    Men jag är rätt glad att hon är ointresserad ännu för jag vill absolut inte behöva köpa Hello Kitty-kläder eller icke lekvänliga kläder till varken Elvira eller lillasyster, avskyr sådant!
    Jag vill köpa lekvänligt och färgglatt från PoP, Molo, Katvig och Småfolk länge till och är glad så länge inte Elvira vill se ut som sina klasskamrater.
  21. Medlem sedan
    Feb 2003
    #11

    Eget svar

    Elvira bestämmer själv vad hon skall ha på sig, det har hon gjort länge. Hon brukar fråga oss vad man kan ha på sig, så att det blir kläder som passar vädret.

    Det blir en del udda kombinationer ibland men det är helt OK ibland. Jag funderar ibland ifall andra föräldrar färgmatchar sina barn innan de får gå ut.

    Elvira är ibland med och bestämmer inköp men det funkar oftast bra med sådant jag eller mormor valt också.
    Hon tycker däremot inte om att ha likadana kläder som någon annan, så om någon annan på skola/dagis/granne har lika vill hon helst inte använda det plagget. Detta gör det lite klurigt vid inköp.
    Annci med Elvira-03 + Harry & Dante 12/1-06
  22. 11
    Eget svar Elvira bestämmer själv vad hon skall ha på sig, det har hon gjort länge. Hon brukar fråga oss vad man kan ha på sig, så att det blir kläder som passar vädret.

    Det blir en del udda kombinationer ibland men det är helt OK ibland. Jag funderar ibland ifall andra föräldrar färgmatchar sina barn innan de får gå ut.

    Elvira är ibland med och bestämmer inköp men det funkar oftast bra med sådant jag eller mormor valt också.
    Hon tycker däremot inte om att ha likadana kläder som någon annan, så om någon annan på skola/dagis/granne har lika vill hon helst inte använda det plagget. Detta gör det lite klurigt vid inköp.

Liknande trådar

  1. Klädval
    By Annci m. E&H&D in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-10-04, 17:55
  2. Klädval-ny på jobbet?!
    By peach in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-09-18, 20:43
  3. Mer om klädval då
    By huskors in forum Ordet är fritt
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2008-08-17, 14:47
  4. Klädval...
    By Cillen in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2007-05-27, 16:14
  5. Klädval
    By Mia m Jesper o lille in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-02-22, 14:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar