Naturliga sätt att starta förlossning
_0910 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    May 2009
    #1

    Naturliga sätt att starta förlossning

    Rolig och intressant läsning för alla som vill underlätta eller påskynda förlossningen sen.. :P

    http://se.babycenter.com/pregnancy/l...bringonlabour/
  2. 1
    Naturliga sätt att starta förlossning Rolig och intressant läsning för alla som vill underlätta eller påskynda förlossningen sen.. :P

    http://se.babycenter.com/pregnancy/l...bringonlabour/
  3. Medlem sedan
    Sep 2009
    #2
    Ha ha, undrar om något av sätten verkligen funkar? Men jag håller med, kul läsning!
  4. 2
    Ha ha, undrar om något av sätten verkligen funkar? Men jag håller med, kul läsning!
  5. Medlem sedan
    May 2009
    #3
    haha ja vissa delar var definitivt roliga..

    Någon som provat hallonbladste? Inte för att starta förlossningen utan jag tänkte mer som förberedande, att det hjälpte livmodern att bli starkare eller vad det stod.. så förlossningen går snabbare sen när det är dags.
  6. 3
    haha ja vissa delar var definitivt roliga..

    Någon som provat hallonbladste? Inte för att starta förlossningen utan jag tänkte mer som förberedande, att det hjälpte livmodern att bli starkare eller vad det stod.. så förlossningen går snabbare sen när det är dags.
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    De glömde

    tvätta fönster - det är vad jag försöker mig på just nu Igår kväll tog jag och maken en powerwalk, vilket inte gjorde annat än att de sd jag haft hela dagen lugnade ner sig och kändes ingenting nästan. Men nu är det fönsterputsning, och se på faen - så snart jag sätter mig och pausar så nyper det till rätt fint i mensmagen och ryggen

    Jaja, det är mest på skojförsök, och det blir fint om inte annat, jag kommer säkerligen att hänga här med Liten inom mig i minst tre veckor till!
  8. 4
    De glömde tvätta fönster - det är vad jag försöker mig på just nu Igår kväll tog jag och maken en powerwalk, vilket inte gjorde annat än att de sd jag haft hela dagen lugnade ner sig och kändes ingenting nästan. Men nu är det fönsterputsning, och se på faen - så snart jag sätter mig och pausar så nyper det till rätt fint i mensmagen och ryggen

    Jaja, det är mest på skojförsök, och det blir fint om inte annat, jag kommer säkerligen att hänga här med Liten inom mig i minst tre veckor till!
  9. Medlem sedan
    May 2009
    #5
    Precis, det skadar ju aldrig att försöka sig på, särskilt inte när det blir fint runt omkring eller att man får nyttig motion
  10. 5
    Precis, det skadar ju aldrig att försöka sig på, särskilt inte när det blir fint runt omkring eller att man får nyttig motion
  11. Medlem sedan
    Mar 2009
    #6
    En bekant satt igång med hjälp av ricinolja. Hon gick över en vecka och var beredd på att göra vad som helst för att få igång det. Jag skulle inte våga med ricinolja...
  12. 6
    En bekant satt igång med hjälp av ricinolja. Hon gick över en vecka och var beredd på att göra vad som helst för att få igång det. Jag skulle inte våga med ricinolja...
  13. Medlem sedan
    May 2009
    #7
    Nej, det låter ganska läskigt..
  14. 7
    Nej, det låter ganska läskigt..
  15. Medlem sedan
    Aug 2003
    #8
    Huvvaligen för att trixa med ricinolja...jag skulle inte tordas det :S
  16. 8
    Huvvaligen för att trixa med ricinolja...jag skulle inte tordas det :S
  17. Medlem sedan
    Aug 2003
    #9
    "Alternativt så kan du ge din partner oralsex. Man tror att prostaglandiner absorberas mer effektivt via tarmen än vaginan. (Just den biten kanske du vill hålla för dig själv!)"

  18. 9
    "Alternativt så kan du ge din partner oralsex. Man tror att prostaglandiner absorberas mer effektivt via tarmen än vaginan. (Just den biten kanske du vill hålla för dig själv!)"

  19. Medlem sedan
    May 2004
    #10
    Jag har provat... två gånger. Första gången hände inte ett dugg, verkligen ingenting , inte ens liiiiiite lös i magen. Andra gången kallsvettades och frös jag om vartannat samtidigt som jag spydde som en hund i sex timmar och hade pinvärkar som inte gjorde annat än ont, när spyattacken var över var värkarna det med. Aldrig mer ricinolja för mig!!
  20. 10
    Jag har provat... två gånger. Första gången hände inte ett dugg, verkligen ingenting , inte ens liiiiiite lös i magen. Andra gången kallsvettades och frös jag om vartannat samtidigt som jag spydde som en hund i sex timmar och hade pinvärkar som inte gjorde annat än ont, när spyattacken var över var värkarna det med. Aldrig mer ricinolja för mig!!
  21. Medlem sedan
    May 2009
    #11
    haha.. är det så det fungerar alltså. Dåså, sätt igång allihopa och ha analsex för glatta livet!!
  22. 11
    haha.. är det så det fungerar alltså. Dåså, sätt igång allihopa och ha analsex för glatta livet!!
  23. Medlem sedan
    Aug 2003
    #12
    Nej för tusan! Oralt!
  24. 12
    Nej för tusan! Oralt!
  25. Medlem sedan
    Aug 2003
    #13
    Fast i och för sig, analsex lär ju funka bra mot förstoppningen??
  26. 13
    Fast i och för sig, analsex lär ju funka bra mot förstoppningen??
  27. Medlem sedan
    May 2009
    #14
    haha, jag tänkte bara att om det tas upp i tarmen så är det ju snabbaste vägen kanske.. haha :P
  28. 14
    haha, jag tänkte bara att om det tas upp i tarmen så är det ju snabbaste vägen kanske.. haha :P
  29. Medlem sedan
    Mar 2009
    #15
    Ricinolja "sätter igång" ca 60% av kvinnor...det funkar inte på alla...och i vissa källor (inga seriösa vetenskapliga studier dock ändå) anses kunna skada...
  30. 15
    Ricinolja "sätter igång" ca 60% av kvinnor...det funkar inte på alla...och i vissa källor (inga seriösa vetenskapliga studier dock ändå) anses kunna skada...
  31. Medlem sedan
    Aug 2003
    #16
    Sant!!
  32. 16
    Sant!!
  33. Medlem sedan
    Aug 2007
    #17
    Fattar inte

    [QUOTE}"Alternativt så kan du ge din partner oralsex. Man tror att prostaglandiner absorberas mer effektivt via tarmen än vaginan.[/QUOTE]

    Hur sjutton kan prostaglandin absorberas via tarmen vid oralsex???

    Vid oralsex handlar det inte om prostaglandin öh eftersom det är mannens sperma som innehåller det hormonet! Eller ska jag suga av honom och sen spotta ut det så det hamnar i analen på mig själv och därmed sätta igång förlossningen

    Antingen är jag helt graviditetskorkad eller så är det någon som är mycket sexuellt förvirrad som som skrivit den där rekommendationen
  34. 17
    Fattar inte

    [QUOTE}"Alternativt så kan du ge din partner oralsex. Man tror att prostaglandiner absorberas mer effektivt via tarmen än vaginan.[/QUOTE]

    Hur sjutton kan prostaglandin absorberas via tarmen vid oralsex???

    Vid oralsex handlar det inte om prostaglandin öh eftersom det är mannens sperma som innehåller det hormonet! Eller ska jag suga av honom och sen spotta ut det så det hamnar i analen på mig själv och därmed sätta igång förlossningen

    Antingen är jag helt graviditetskorkad eller så är det någon som är mycket sexuellt förvirrad som som skrivit den där rekommendationen
  35. Medlem sedan
    Mar 2009
    #18
    Fattar inte

    [QUOTE}"Alternativt så kan du ge din partner oralsex. Man tror att prostaglandiner absorberas mer effektivt via tarmen än vaginan.
    Hur sjutton kan prostaglandin absorberas via tarmen vid oralsex???

    Vid oralsex handlar det inte om prostaglandin öh eftersom det är mannens sperma som innehåller det hormonet! Eller ska jag suga av honom och sen spotta ut det så det hamnar i analen på mig själv och därmed sätta igång förlossningen

    Antingen är jag helt graviditetskorkad eller så är det någon som är mycket sexuellt förvirrad som som skrivit den där rekommendationen [/QUOTE]

    hihihi! Sådär tolkade jag oxå det först när jag läste, men ja antar att de bara lagt till sista meningen, det ska inte höra ihop med oralsexet....eller?

    För övrigt.....blääääää

    Vänta nu....kan de mena att man ska svälja *ehrm* prostaglandinet o på så vis hamnar det ju i tarmen så småningom.....
    Em -- -,- -`- -@
  36. 18
    Fattar inte

    [QUOTE}"Alternativt så kan du ge din partner oralsex. Man tror att prostaglandiner absorberas mer effektivt via tarmen än vaginan.
    Hur sjutton kan prostaglandin absorberas via tarmen vid oralsex???

    Vid oralsex handlar det inte om prostaglandin öh eftersom det är mannens sperma som innehåller det hormonet! Eller ska jag suga av honom och sen spotta ut det så det hamnar i analen på mig själv och därmed sätta igång förlossningen

    Antingen är jag helt graviditetskorkad eller så är det någon som är mycket sexuellt förvirrad som som skrivit den där rekommendationen [/QUOTE]

    hihihi! Sådär tolkade jag oxå det först när jag läste, men ja antar att de bara lagt till sista meningen, det ska inte höra ihop med oralsexet....eller?

    För övrigt.....blääääää

    Vänta nu....kan de mena att man ska svälja *ehrm* prostaglandinet o på så vis hamnar det ju i tarmen så småningom.....
  37. Medlem sedan
    May 2007
    #19
    Men alltså, det du sväljer passerar ju genom magsäcken och vidare ner i tarmen... det är väl så de menar, om prostaglandinerna fortfarande är aktiva efter den processen - det är ju frågan.
  38. 19
    Men alltså, det du sväljer passerar ju genom magsäcken och vidare ner i tarmen... det är väl så de menar, om prostaglandinerna fortfarande är aktiva efter den processen - det är ju frågan.
  39. Medlem sedan
    Aug 2007
    #20
    *ASGARV* det låter ju inte klokt
  40. 20
    *ASGARV* det låter ju inte klokt
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. tips på att starta förlossning
    By Anonym in forum Förlossning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-08-02, 13:58
  2. Konstigt sätt starta relation på?
    By Mottagare in forum Kärlek & relationer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-01-15, 22:47
  3. Tips för att starta förlossning? Ngn?
    By fifi82 in forum _0905 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-05-20, 16:40
  4. Vad kan starta en förlossning?
    By maja80 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-25, 21:36
  5. Förlossning så sätt och vis:-!
    By Funni in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-04, 12:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar