hemma igen
_0806 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2008
    #1

    hemma igen

    Vi är hemma igen i Tunisien, har haft det jätte skönt med sol, bad, familjeträffar mm. Skönt att komma bort och bara ta det lungt!

    När jag och Youssef skulle flyga hem blev det dock lite "strul". Min sambo skulle stanna en vecka extra för att umgås mer med sin familj. Så jag och Y skulle åka själva tillbaka. Men då var min sambo tvungen att skriva på ett papper som sa att jag fick ta med vår son ut ur landet, annars hade jag ingen rätt till det. Så vi fick vänta jätte länge och skriva på olika papper, så man blev lite trött! En konstig regel tycker jag!

    Så nu ska vi skriva papper här hemma i Sverige som gör att jag kan resa själv obehindrat till Tunisien med min son utan att jag behöver min sambos underskrift.

    Hoppas allt är bra med er alla. Youssef har också haft kruppliknande hosta på resan (så jag gav honom betapred, (kortisonpiller)) och det hjälpte. Jätte läskigt med krupp för det låter som om de ska sluta andas. Ångan från kokande vatten och frisk luft kan också hjälpa om man saknar medicin. Både jag och mina två syskon har haft det när vi var små, jag jag har erfarna föräldrar att rådfråga!

    Har lagt ut bilder från resan på bloggen:

    www.hannah1000.bloggproffs.se
  2. 1
    hemma igen Vi är hemma igen i Tunisien, har haft det jätte skönt med sol, bad, familjeträffar mm. Skönt att komma bort och bara ta det lungt!

    När jag och Youssef skulle flyga hem blev det dock lite "strul". Min sambo skulle stanna en vecka extra för att umgås mer med sin familj. Så jag och Y skulle åka själva tillbaka. Men då var min sambo tvungen att skriva på ett papper som sa att jag fick ta med vår son ut ur landet, annars hade jag ingen rätt till det. Så vi fick vänta jätte länge och skriva på olika papper, så man blev lite trött! En konstig regel tycker jag!

    Så nu ska vi skriva papper här hemma i Sverige som gör att jag kan resa själv obehindrat till Tunisien med min son utan att jag behöver min sambos underskrift.

    Hoppas allt är bra med er alla. Youssef har också haft kruppliknande hosta på resan (så jag gav honom betapred, (kortisonpiller)) och det hjälpte. Jätte läskigt med krupp för det låter som om de ska sluta andas. Ångan från kokande vatten och frisk luft kan också hjälpa om man saknar medicin. Både jag och mina två syskon har haft det när vi var små, jag jag har erfarna föräldrar att rådfråga!

    Har lagt ut bilder från resan på bloggen:

    www.hannah1000.bloggproffs.se
  3. Medlem sedan
    Jan 2008
    #2
    Va härligt att ni har haft det bra!

    Ja du en balkongpromenad i kylan är bästa medicinen mot falsk krupp, så välkommen hem till höstkylan
  4. 2
    Va härligt att ni har haft det bra!

    Ja du en balkongpromenad i kylan är bästa medicinen mot falsk krupp, så välkommen hem till höstkylan
  5. Medlem sedan
    Jan 2008
    #3
    hihi... jo det låter effektivt med en balkongpromenad Det lär göra susen!
  6. 3
    hihi... jo det låter effektivt med en balkongpromenad Det lär göra susen!

Liknande trådar

  1. Hemma igen efter KUB o inlagd igen
    By sussiesan in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-04, 05:12
  2. hemma igen..
    By annsan_79 in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-12-30, 10:24
  3. hemma igen!
    By Jossan24 in forum _0902 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-30, 10:16
  4. Hemma igen...
    By Åkervindan in forum Singelmingel
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 22:02
  5. Hemma igen....
    By fruwiss in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-30, 13:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar