Dataspel på dagis JA eller NEJ
_0605 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2005
    #1

    Dataspel på dagis JA eller NEJ

    Har er 3 åring tillgång till datespel på dagis? Tycker du det är bra eller inte?
    /Fluffyn med Love 060605 och Smilla 080903
  2. 1
    Dataspel på dagis JA eller NEJ Har er 3 åring tillgång till datespel på dagis? Tycker du det är bra eller inte?
  3. Medlem sedan
    Feb 2002
    #2
    Ehhh, vet inte, har de det?? Så länge det är vettiga pedagogiska spel tycker jag att det är helt ok (i lagom mängd alltså). Man kan faktiskt lära sig massor, med rätt spel.
  4. 2
    Ehhh, vet inte, har de det?? Så länge det är vettiga pedagogiska spel tycker jag att det är helt ok (i lagom mängd alltså). Man kan faktiskt lära sig massor, med rätt spel.
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    Nej, det tror jag inte

    jag hoppas inte det. Jag försöker hålla både J och P borta från datorer så länge det går.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  6. 3
    Nej, det tror jag inte jag hoppas inte det. Jag försöker hålla både J och P borta från datorer så länge det går.
  7. Medlem sedan
    Jun 2002
    #4
    Nej det har dem inte. Kan tycka att det kan vänta tills de börjar skolan. Finns ju så mycket annat att göra och upptäcka för våra små...
  8. 4
    Nej det har dem inte. Kan tycka att det kan vänta tills de börjar skolan. Finns ju så mycket annat att göra och upptäcka för våra små...
  9. Medlem sedan
    Feb 2002
    #5
    Måste tillägga att det inte är något för Malte, han kan inte sitta stilla länge nog...
  10. 5
    Måste tillägga att det inte är något för Malte, han kan inte sitta stilla länge nog...
  11. Medlem sedan
    Feb 2004
    #6
    Ja, det har dem. De stora skolbarnen får gå in och sitta vid deras dator och spela. En dag i veckan hämtar jag sent och då har willis fått sitta med en "stortjej" och spela i typ 5 min. Sist skrattade han så han kiknade för första gången på dagis denna höst! Dagisfröken var överlycklig och jag likaså. Då gör det ingeting att han spelar lite. Sen har han fått ett data spel här hemma som han spelar på enstaka gånger i ca 10 min(typ 3 ggr på några månader) medans storebor badar. Då tränar han på siffror, former, bokstäver m.m. Det är också ok tycker jag.
    Kram kajsa
  12. 6
    Ja, det har dem. De stora skolbarnen får gå in och sitta vid deras dator och spela. En dag i veckan hämtar jag sent och då har willis fått sitta med en "stortjej" och spela i typ 5 min. Sist skrattade han så han kiknade för första gången på dagis denna höst! Dagisfröken var överlycklig och jag likaså. Då gör det ingeting att han spelar lite. Sen har han fått ett data spel här hemma som han spelar på enstaka gånger i ca 10 min(typ 3 ggr på några månader) medans storebor badar. Då tränar han på siffror, former, bokstäver m.m. Det är också ok tycker jag.
    Kram kajsa
  13. Medlem sedan
    Nov 2003
    #7
    Nej det har de inte och det tycker jag är bra. Finns så mycket bättre saker de kan göra än att sitta där..
  14. 7
    Nej det har de inte och det tycker jag är bra. Finns så mycket bättre saker de kan göra än att sitta där..
  15. Medlem sedan
    Oct 2001
    #8
    nej, och nej det känner jag at td et räcker med hemma. märtha har spelat spel sedan hon var två med enkla spel. hon älskar det och jag tycker det är utvecklande, båda ungarna har lärt sig massor! så jag är mot på dagis och tokför hemma...
  16. 8
    nej, och nej det känner jag at td et räcker med hemma. märtha har spelat spel sedan hon var två med enkla spel. hon älskar det och jag tycker det är utvecklande, båda ungarna har lärt sig massor! så jag är mot på dagis och tokför hemma...
  17. Medlem sedan
    Feb 2007
    #9
    Ja, och jag tycker det är bra!
    De kan ju lära jättemyket från sånna pedagogiska spel, och det är ju verkligen inte länge de sitter om gången.

    Hemma är det svårt att få tillgång till datorer för de minsta...
  18. 9
    Ja, och jag tycker det är bra!
    De kan ju lära jättemyket från sånna pedagogiska spel, och det är ju verkligen inte länge de sitter om gången.

    Hemma är det svårt att få tillgång till datorer för de minsta...
  19. Medlem sedan
    Sep 2001
    #10
    Nej, det tror jag inte. Hon går på Montessori så det är nog inte aktuellt. Men sonen hade det då han gick på ett NO-Teknik-dagis. Och idag är han en NO-Teknik-kille av rang, briljerar i dessa ämnen (13½ är han idag). De satt aldrig mkt, men fick lära sig datorn och spela en del lärorika spel. Helt rätt.
  20. 10
    Nej, det tror jag inte. Hon går på Montessori så det är nog inte aktuellt. Men sonen hade det då han gick på ett NO-Teknik-dagis. Och idag är han en NO-Teknik-kille av rang, briljerar i dessa ämnen (13½ är han idag). De satt aldrig mkt, men fick lära sig datorn och spela en del lärorika spel. Helt rätt.
  21. Medlem sedan
    Jan 2005
    #11
    Bra för bran hemma att få någon timme eller så med ex förskola nivå färg/räkna osv

    Men Nej till förskolan just för att förskolan skall tillföra annat....
  22. 11
    Bra för bran hemma att få någon timme eller så med ex förskola nivå färg/räkna osv

    Men Nej till förskolan just för att förskolan skall tillföra annat....
  23. Medlem sedan
    Sep 2005
    #12
    Det finns inga dataspel på dagis men hemma har Cornelia ett par olika Jag tycker det är bra den lilla stunden som hon sitter ibland hemma!!
  24. 12
    Det finns inga dataspel på dagis men hemma har Cornelia ett par olika Jag tycker det är bra den lilla stunden som hon sitter ibland hemma!!

Liknande trådar

  1. VAB eller dagis?
    By anonymt namn in forum Mammasnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-03, 09:25
  2. Dagis eller inte dagis...
    By Älsklingsfrö in forum _0508 Augustibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-05, 09:16
  3. Dagis eller ej?
    By kajsa m O-04 & W-06 in forum Barnsjukdomar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 22:01
  4. Dagis eller ej - hur gör ni?
    By nenne33 in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-01-19, 19:59
  5. Dataspel eller liknande till åttaåring?
    By Mme_Knorr in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-02, 21:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar