Har sytt krumelurer till vagnen.. =)
_1001 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    Har sytt krumelurer till vagnen.. =)

    Sånnadär skummisar som e så dyra ni vet.
    Som man sätter i sufletten. Sånna har jag sytt! Blev jättesöta! =)
    Nu ska jag bara försöka få tag på sånnadär plast ringar/reanglar som man kan sätta dom i. Förr fanns dom på babyland. Hoppas dom finns ff.
    MammaMima på Landet

    Hand by MiMA


    ♥UFFE♥ADAM♥ELIAS♥INEZ♥
  2. 1
    Har sytt krumelurer till vagnen.. =) Sånnadär skummisar som e så dyra ni vet.
    Som man sätter i sufletten. Sånna har jag sytt! Blev jättesöta! =)
    Nu ska jag bara försöka få tag på sånnadär plast ringar/reanglar som man kan sätta dom i. Förr fanns dom på babyland. Hoppas dom finns ff.
  3. Medlem sedan
    Sep 2009
    #2
    Vad duktig du är! Och smart, så slipper du köpa dem dyrt! (jag vet inte alls vad du menar för "krumelurer" men vad spelar det för roll Bra gjort iaf!
  4. 2
    Vad duktig du är! Och smart, så slipper du köpa dem dyrt! (jag vet inte alls vad du menar för "krumelurer" men vad spelar det för roll Bra gjort iaf!
  5. Medlem sedan
    Jul 2000
    #3

    Vad roligt!

    Jag har också funderat på att göra en egen, men jag tänkte virka amigurumi-figurer i olika färger och former. Kanske skulle göra slag i sakern och verkligen göra det nu då .
    Du får ju gärna fota och visa ditt alster (är grymt nyfiken) .
    Paulina 001213, Simone 020804, Victor 040802 och Axel 100111
    ~http://angosdagar.blogspot.com/~ Vardagsbloggen
    ~http://matbak.blogspot.com~ Mat- och bakbloggen
    ~http://bokfilm.blogspot.com~ Bok- och filmbloggen
  6. 3
    Vad roligt! Jag har också funderat på att göra en egen, men jag tänkte virka amigurumi-figurer i olika färger och former. Kanske skulle göra slag i sakern och verkligen göra det nu då .
    Du får ju gärna fota och visa ditt alster (är grymt nyfiken) .
  7. Medlem sedan
    Jun 2000
    #4
    Oh, kan du tipsa om något bra mönster eller bild eller inspiration till dem? Jag är hysteriskt pysselsugen nu.
    Igår gjorde jag en beställningslista till Panduro som slutade på nästan 900:-, så det var bara att börja stryka bort saker. Men slutsumman blev ändå över 600:-. Antar att det är någon form av att boa, nu när foglossningen gör att jag inte kan göra tyngre saker, typ riva tapeter och heltäckningsmatta och så...
  8. 4
    Oh, kan du tipsa om något bra mönster eller bild eller inspiration till dem? Jag är hysteriskt pysselsugen nu.
    Igår gjorde jag en beställningslista till Panduro som slutade på nästan 900:-, så det var bara att börja stryka bort saker. Men slutsumman blev ändå över 600:-. Antar att det är någon form av att boa, nu när foglossningen gör att jag inte kan göra tyngre saker, typ riva tapeter och heltäckningsmatta och så...
  9. Medlem sedan
    Jan 2009
    #5
    Menar du såna som finns på designtorget? Dom är ju sjukt söta, men dyra dock!
    Vad duktig du e, jag kan inte sy jag
  10. 5
    Menar du såna som finns på designtorget? Dom är ju sjukt söta, men dyra dock!
    Vad duktig du e, jag kan inte sy jag
  11. Medlem sedan
    Nov 2003
    #6
    Jag har fotat dom, men ska bara få in dom i datorn, sen lovar ja att visa!

    Jag hade inget mönster och ritade bara på "fri hand". Det klarar ALLA av om jag gör det! Jag ritar nämligen som en kratta! Haha...

    http://www.babyshop.se/system/search...FZCD3godUFKH3g

    Här ser ni vart jag fått inspirationen ifrån.
    Superlätt att sy, men lite pilligt. Men alla som vart med på syslöjden klarar detta! Så visst kan ni åxå!
  12. 6
    Jag har fotat dom, men ska bara få in dom i datorn, sen lovar ja att visa!

    Jag hade inget mönster och ritade bara på "fri hand". Det klarar ALLA av om jag gör det! Jag ritar nämligen som en kratta! Haha...

    http://www.babyshop.se/system/search...FZCD3godUFKH3g

    Här ser ni vart jag fått inspirationen ifrån.
    Superlätt att sy, men lite pilligt. Men alla som vart med på syslöjden klarar detta! Så visst kan ni åxå!
  13. Medlem sedan
    Nov 2003
    #7
    jag trädde dock igenom mitt gummiband (rött) raktigenom filuren (som mina barn tycker heter krokofanter). På så sätt känns dom mer "säkra", + att man kan snurra på dom.
  14. 7
    jag trädde dock igenom mitt gummiband (rött) raktigenom filuren (som mina barn tycker heter krokofanter). På så sätt känns dom mer "säkra", + att man kan snurra på dom.
  15. Medlem sedan
    Sep 2009
    #8
    aha! gud vad söta de var! (trevligt att du skickade med länken, eftersom jag inte visste vad det var innan)
    Kul, liknande ska jag oxå göra.
    Har innan bara tänkt på att sy en fin och färgglad mobil till att ha ovanför skötbordet, men det klart den lille ska något att titta på i vagnen oxå!
    Tackar för inspirationen!
  16. 8
    aha! gud vad söta de var! (trevligt att du skickade med länken, eftersom jag inte visste vad det var innan)
    Kul, liknande ska jag oxå göra.
    Har innan bara tänkt på att sy en fin och färgglad mobil till att ha ovanför skötbordet, men det klart den lille ska något att titta på i vagnen oxå!
    Tackar för inspirationen!
  17. Medlem sedan
    Nov 2003
    #9
    Visst e dom väl söta!
    Nä, tom jag kan rita av dom, så det kan vem som helst!
    Kul med Mobil. Det gjorde jag till min första. Nu har jag en redan som jag ska ha. Däremot ska jag sy en till krumerur till vår kattunge, som verkar väldigt intresserad av just den röda.
  18. 9
    Visst e dom väl söta!
    Nä, tom jag kan rita av dom, så det kan vem som helst!
    Kul med Mobil. Det gjorde jag till min första. Nu har jag en redan som jag ska ha. Däremot ska jag sy en till krumerur till vår kattunge, som verkar väldigt intresserad av just den röda.
  19. Medlem sedan
    Jun 2009
    #10
    Jätte söta verkligen, kommer nog sno din idé där Tänkte bara höra, vad fyller du dom med? Tänkte först på vanlig bomull men det kanske inte är tillräckligt med tyngd då?!
    Kram
  20. 10
    Jätte söta verkligen, kommer nog sno din idé där Tänkte bara höra, vad fyller du dom med? Tänkte först på vanlig bomull men det kanske inte är tillräckligt med tyngd då?!
    Kram
  21. Medlem sedan
    Nov 2003
    #11
    Fibervadd, eller kuddstopp som det åxå heter. Finns i tygbutiker. Ganska "fluffigt" om man jämför med bomull.
    Lycka till!
  22. 11
    Fibervadd, eller kuddstopp som det åxå heter. Finns i tygbutiker. Ganska "fluffigt" om man jämför med bomull.
    Lycka till!

Liknande trådar

  1. Krumelurer på terminalglas!
    By Irian in forum Synskador & nedsatt syn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-19, 20:17
  2. Recept på krumelurer/skrabbelucker??
    By fru_o in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-11-17, 21:34
  3. Tack Maj (med krumelurer runt)
    By jennifer in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-03, 19:10
  4. Solskydd till vagnen
    By Frömamma in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 19:46
  5. Ngn som sytt vindskydd till UJ??
    By Lindea in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-26, 08:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar