Veckorna tickar på....
_0710 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2006
    #1

    Veckorna tickar på....

    Idag har jag och mannen fått lyssna till bebisens hjärtljud för allra första gången. Det var underbar musik vill jag lova!!! Ett härligt sätt att börja helgen på! Veckorna tickar på och jag är nu inne i graviditetsvecka 17 (16+1). Tidigare i veckan fick jag också känna dem efterlängtade första tydliga buffarna från bebisen (v. 15+5). Har troligtvis känt rörelser från bebisen i ca 2 veckors tid men det var först i tisdags som h*n bökade omkring riktigt ordentligt och gav sin mamma ett stort leende på läpparna!!!

    Ida har troligtvis gått och blivit förkyld, näsan har i allafall börjat rinna ordentligt idag. På fredag fyller hon 2 år och på lördag är det kalasdags. Kisseriet på pottan går strålande, både här hemma och i förskolan. Blir resultat varenda gång och vi ska nu börja låta henne gå lite blöjfri här hemma på dagarna.

    Ja....det var allt från oss....over & out!
    Kul att höra hur ni andra har det?!!
    Trevlig helg!!
    *Mamma till 3 födda -07, -10 & -13. Väntar nr. 4 i okt -15*
  2. 1
    Veckorna tickar på.... Idag har jag och mannen fått lyssna till bebisens hjärtljud för allra första gången. Det var underbar musik vill jag lova!!! Ett härligt sätt att börja helgen på! Veckorna tickar på och jag är nu inne i graviditetsvecka 17 (16+1). Tidigare i veckan fick jag också känna dem efterlängtade första tydliga buffarna från bebisen (v. 15+5). Har troligtvis känt rörelser från bebisen i ca 2 veckors tid men det var först i tisdags som h*n bökade omkring riktigt ordentligt och gav sin mamma ett stort leende på läpparna!!!

    Ida har troligtvis gått och blivit förkyld, näsan har i allafall börjat rinna ordentligt idag. På fredag fyller hon 2 år och på lördag är det kalasdags. Kisseriet på pottan går strålande, både här hemma och i förskolan. Blir resultat varenda gång och vi ska nu börja låta henne gå lite blöjfri här hemma på dagarna.

    Ja....det var allt från oss....over & out!
    Kul att höra hur ni andra har det?!!
    Trevlig helg!!
  3. Medlem sedan
    Apr 2005
    #2
    Härligt! Vi hade tänkt att köra kallingar på L idag men eftersom han vara sov 20 min igår på dagen så är han aptrött och det är svårt att begära att han koncentrerar sig lite. Hoppas på bättre lycka imorgon.
  4. 2
    Härligt! Vi hade tänkt att köra kallingar på L idag men eftersom han vara sov 20 min igår på dagen så är han aptrött och det är svårt att begära att han koncentrerar sig lite. Hoppas på bättre lycka imorgon.
  5. Medlem sedan
    Jan 2008
    #3
    ååh va härligt att både få höra och känna bebbe i magen. snart dags att SE liten också via ul?? så tidigt att känna av rörelserna, förstår att du fick stort smile

    stackars Ida som blivit förkyld, hoppas hon kryar på sig snart!!

    våren som var så fylld av sjukdomar för Noah's del verkar klara sig undan allt för tillfället. jätteskönt!! Noah kom hem lite blodig i förrgår, en annan unge som skulle knuffa sig före honom i rutchkanan så han blev riven. men min glada skrutt sa ingenting som vanligt. annars händer inte så mycket med honom. duktiga Ida som kan gå på pottan, tror Noah inte har tid at lära sig det ännu..

    jag pluggar på och har fullt upp hela veckorna, men jätteintressant om den del som handlar om barns utveckling och lärande. har haft lite stressigt imellan så inte så mycket tid att vara här. gifter oss om en vecka också så det är lite pirrigt. har mycket annat att tänka på, lite oro, men allt verkar ju gå bra med du vet ju vad.

    trevlig helg till dig med!! kram
  6. 3
    ååh va härligt att både få höra och känna bebbe i magen. snart dags att SE liten också via ul?? så tidigt att känna av rörelserna, förstår att du fick stort smile

    stackars Ida som blivit förkyld, hoppas hon kryar på sig snart!!

    våren som var så fylld av sjukdomar för Noah's del verkar klara sig undan allt för tillfället. jätteskönt!! Noah kom hem lite blodig i förrgår, en annan unge som skulle knuffa sig före honom i rutchkanan så han blev riven. men min glada skrutt sa ingenting som vanligt. annars händer inte så mycket med honom. duktiga Ida som kan gå på pottan, tror Noah inte har tid at lära sig det ännu..

    jag pluggar på och har fullt upp hela veckorna, men jätteintressant om den del som handlar om barns utveckling och lärande. har haft lite stressigt imellan så inte så mycket tid att vara här. gifter oss om en vecka också så det är lite pirrigt. har mycket annat att tänka på, lite oro, men allt verkar ju gå bra med du vet ju vad.

    trevlig helg till dig med!! kram
  7. Medlem sedan
    Apr 2005
    #4
    Har inte varit här inne på evigheter så här kommer det;
    Jättegrattis till graviditeten!! Hoppas du mår bra
  8. 4
    Har inte varit här inne på evigheter så här kommer det;
    Jättegrattis till graviditeten!! Hoppas du mår bra
  9. Medlem sedan
    Jun 2007
    #5
    Mysigt att känna bebben i magen. Min bror beräknar sitt första barn om ungefär en månad, ska bli supermysigt med en så pytteliten igen!!! Längtar....

    Mion är nu inne på sin 3:e dag utan blöjor, inte en enda olycka än så länge. Hade säkert kunnat börja pott-träna för ett par veckor sen, men har varit lite lat antagligen. Nu är jag ledig nästan en hel vecka, så då tänkte jag att vi passar på. Mion fattade galoppen direkt och har nu bara blöja när han sover eller vi ska ut längre stunder (typ iväg å handla).

    Annars knallar det på som vanligt hos oss
  10. 5
    Mysigt att känna bebben i magen. Min bror beräknar sitt första barn om ungefär en månad, ska bli supermysigt med en så pytteliten igen!!! Längtar....

    Mion är nu inne på sin 3:e dag utan blöjor, inte en enda olycka än så länge. Hade säkert kunnat börja pott-träna för ett par veckor sen, men har varit lite lat antagligen. Nu är jag ledig nästan en hel vecka, så då tänkte jag att vi passar på. Mion fattade galoppen direkt och har nu bara blöja när han sover eller vi ska ut längre stunder (typ iväg å handla).

    Annars knallar det på som vanligt hos oss

Liknande trådar

  1. Tickar tickar
    By Sivan70 in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-17, 13:48
  2. Det tickar neråt...
    By .:Sabina:. in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-08, 12:06
  3. v7+1 o hjärtat tickar på!!!
    By jesifer in forum _0807 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-17, 10:52
  4. Klockan tickar för oss?
    By Smålandspappa in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-06, 13:43
  5. Dagarna tickar på...
    By AnkieE in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-05-21, 17:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar