Annorlunda
_0910 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    May 2009
    #1

    Annorlunda

    Igår och idag känns allt annorlunda med magen och bebis.. igår hade jag sammandragningar hela dagen, trots att jag inte ansträngt mig något. Magen var stenhård mer eller mindre hela dagen med lite pauser då den var avslappnad. Jag hade även ont i nedre delen av ryggen emellanåt och kände mig väldigt tung. Det högg till och stack mycket nedåt också (svärmorshugg eller vad det kallas) och sedan kände jag lite på sidorna ner mot låren. Jag som typ aldrig känner något.. om jag inte ansträngt mig då.. och inte sparkade bebis som den brukar heller, inga sparkar alls utan mer lite rörelser.. på natten fick jag sova utan någon känning alls.. men bebis ligger helt annorlunda än den brukar, kan vara därför jag inte känner sparkar.. formen är en helt annan än vanligt men jag kan inte lista ut hur bebis ligger.. men fortfarande inga sparkar, däremot känner jag ju hur den rör sig lite, vänder sig lite grann.

    Men jag blir ändå orolig eftersom det är sådan skillnad mot vanligt.. men jag hoppas jag slipper sammandragningar idag.. och att bebis sparkar till snart.. borde kanske inte vara orolig eftersom jag känt att den rör sig iaf. Men just nu snurrar allt i huvudet..
  2. 1
    Annorlunda Igår och idag känns allt annorlunda med magen och bebis.. igår hade jag sammandragningar hela dagen, trots att jag inte ansträngt mig något. Magen var stenhård mer eller mindre hela dagen med lite pauser då den var avslappnad. Jag hade även ont i nedre delen av ryggen emellanåt och kände mig väldigt tung. Det högg till och stack mycket nedåt också (svärmorshugg eller vad det kallas) och sedan kände jag lite på sidorna ner mot låren. Jag som typ aldrig känner något.. om jag inte ansträngt mig då.. och inte sparkade bebis som den brukar heller, inga sparkar alls utan mer lite rörelser.. på natten fick jag sova utan någon känning alls.. men bebis ligger helt annorlunda än den brukar, kan vara därför jag inte känner sparkar.. formen är en helt annan än vanligt men jag kan inte lista ut hur bebis ligger.. men fortfarande inga sparkar, däremot känner jag ju hur den rör sig lite, vänder sig lite grann.

    Men jag blir ändå orolig eftersom det är sådan skillnad mot vanligt.. men jag hoppas jag slipper sammandragningar idag.. och att bebis sparkar till snart.. borde kanske inte vara orolig eftersom jag känt att den rör sig iaf. Men just nu snurrar allt i huvudet..
  3. erfarenhet
    #2
    Hej! Jag är anonym nu,hoppas det är okej! Jag skulle definitivt åka in och kolla. Om jag hade kollat i tid så hade mitt lilla barn fortfarande funnits med oss Alla förändringar i aktivitet bör kollas.Det är säkert ingen fara men varför gå i ovisshet.
    Kram!
  4. 2
    Hej! Jag är anonym nu,hoppas det är okej! Jag skulle definitivt åka in och kolla. Om jag hade kollat i tid så hade mitt lilla barn fortfarande funnits med oss Alla förändringar i aktivitet bör kollas.Det är säkert ingen fara men varför gå i ovisshet.
    Kram!
  5. Medlem sedan
    May 2009
    #3
    Hej.. beklagar din förlust Gud vad jobbigt.. jo, det är ju sådant man oroar sig för, men jag känner den röra sig ibland och det kan ju vara att den bara vänt sig med fötterna inåt eller helt enkelt inte har plats att sparka.. än så länge avvaktar jag..
  6. 3
    Hej.. beklagar din förlust Gud vad jobbigt.. jo, det är ju sådant man oroar sig för, men jag känner den röra sig ibland och det kan ju vara att den bara vänt sig med fötterna inåt eller helt enkelt inte har plats att sparka.. än så länge avvaktar jag..
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4
    Annorlunda aktivitet här med. Förut var det långa sjok av full rulle och sen långa sjok av vila för bebben. Nu är det inte lika livat, mera svepande rörelser och de där fullrulle-rycken kommer inte ens varje dag. Men så länge jag känner att den hickar, sveper med benen och armarna med jämna mellanrum så oroar jag mig inte. De små är inte längre så små och det känns verkligen som att den tar upp _hela_ magen. Bara min input. Du känner själv, men blir oron för stor så kolla upp tycker jag.
  8. 4
    Annorlunda aktivitet här med. Förut var det långa sjok av full rulle och sen långa sjok av vila för bebben. Nu är det inte lika livat, mera svepande rörelser och de där fullrulle-rycken kommer inte ens varje dag. Men så länge jag känner att den hickar, sveper med benen och armarna med jämna mellanrum så oroar jag mig inte. De små är inte längre så små och det känns verkligen som att den tar upp _hela_ magen. Bara min input. Du känner själv, men blir oron för stor så kolla upp tycker jag.
  9. Medlem sedan
    May 2009
    #5
    Oron är borta nu Bebis känns tydligt igen.

    Jo de tar verkligen upp hela magen!! haha
  10. 5
    Oron är borta nu Bebis känns tydligt igen.

    Jo de tar verkligen upp hela magen!! haha
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6
    Vad skönt!! Jag vet precis känslan. Hoppas du får en skön lördagem och kväll
  12. 6
    Vad skönt!! Jag vet precis känslan. Hoppas du får en skön lördagem och kväll
  13. Medlem sedan
    Feb 2009
    #7
    =) Jag har precis som du beskriver!
    Magen har varit stenhård sista 3 dagarna till och från. har fått vanka fram med myrsteg för första gången. Jag har också "ont" eller rättare sagt ett jäkla tryck låångt nere där ryggraden slutar plus nere vid tarmen och "utgången". Har verkligen förändrats de sista dagarna. men bebisen har samma lugna beteende som vanligt, kanske aningen mindre buffar men knör lite med rumpan uppåt spjärnar åt olika håll. Det var väldigt länge sen min bebis sparkade sådär riktigt, den har mer anammat rugbyspelarstuket under de sista 6 veckorna! Den har varit fixerad långt ner nu i 2,5 vecka. har din fixerat sig än? Kanske har den gjort det nu och därför känner du det annorlunda?
  14. 7
    =) Jag har precis som du beskriver!
    Magen har varit stenhård sista 3 dagarna till och från. har fått vanka fram med myrsteg för första gången. Jag har också "ont" eller rättare sagt ett jäkla tryck låångt nere där ryggraden slutar plus nere vid tarmen och "utgången". Har verkligen förändrats de sista dagarna. men bebisen har samma lugna beteende som vanligt, kanske aningen mindre buffar men knör lite med rumpan uppåt spjärnar åt olika håll. Det var väldigt länge sen min bebis sparkade sådär riktigt, den har mer anammat rugbyspelarstuket under de sista 6 veckorna! Den har varit fixerad långt ner nu i 2,5 vecka. har din fixerat sig än? Kanske har den gjort det nu och därför känner du det annorlunda?
  15. Medlem sedan
    Mar 2009
    #8
    Så har jag haft det senaste två veckorna, dock har bebis fortfarande rört sig lika mkt som förut, men det gör ju bara att allt gör ännu ondare!

    Jag som inte kännt några sammandragningar el så alls förut har nu full med förvärkar, pinvärkar, ilningar, hugg, hela dagarna. Bebis lever rövare och dingar huvudet fram och tillbaka som en klocka i bäckenet (tror inte han SKA kunna röra sig så mkt längre, men det vägrar han inse!!), det gör ONT!

    Men ännu inga onda värkar så det skulle vara på g, har bara haft två som kännts ordentligt.

    Ser det mer som tecken på att det nu börjar närma sig , äntligen!

    Och, ja just...min var mindre rörlig under förra helgen, då hade den ju snurrat fötterna åt ett annat håll, så då kändes rörelserna inte alls lika mkt som förut. Men i tisdags snurrade den tillbax och nu känns det som förut fast värre
  16. 8
    Så har jag haft det senaste två veckorna, dock har bebis fortfarande rört sig lika mkt som förut, men det gör ju bara att allt gör ännu ondare!

    Jag som inte kännt några sammandragningar el så alls förut har nu full med förvärkar, pinvärkar, ilningar, hugg, hela dagarna. Bebis lever rövare och dingar huvudet fram och tillbaka som en klocka i bäckenet (tror inte han SKA kunna röra sig så mkt längre, men det vägrar han inse!!), det gör ONT!

    Men ännu inga onda värkar så det skulle vara på g, har bara haft två som kännts ordentligt.

    Ser det mer som tecken på att det nu börjar närma sig , äntligen!

    Och, ja just...min var mindre rörlig under förra helgen, då hade den ju snurrat fötterna åt ett annat håll, så då kändes rörelserna inte alls lika mkt som förut. Men i tisdags snurrade den tillbax och nu känns det som förut fast värre
  17. Medlem sedan
    May 2009
    #9
    Bebis har varit fixerad ett tag, men den har fortsatt sina sparkar ändå efter det. Och även idag har jag känt dem igen.. eller sparkar och sparkar.. snarare att den pressar ut fötterna allt vad den kan, en på var sida av magen :P Vig liten unge det där, hihi

    Jag tycker dock att magen är jättehögt ändå och bebisen är liksom så högt upp den kan komma.. fast jag är ju ganska kort så den har nog inte mkt annat till val, hehe..
  18. 9
    Bebis har varit fixerad ett tag, men den har fortsatt sina sparkar ändå efter det. Och även idag har jag känt dem igen.. eller sparkar och sparkar.. snarare att den pressar ut fötterna allt vad den kan, en på var sida av magen :P Vig liten unge det där, hihi

    Jag tycker dock att magen är jättehögt ändå och bebisen är liksom så högt upp den kan komma.. fast jag är ju ganska kort så den har nog inte mkt annat till val, hehe..
  19. Medlem sedan
    May 2009
    #10
    hehe ja det är väl precis som du säger.. tecken på att det närmar sig Och det är väl bara att försöka se det som positivt, hur jobbigt det än känns eller ont det än gör
  20. 10
    hehe ja det är väl precis som du säger.. tecken på att det närmar sig Och det är väl bara att försöka se det som positivt, hur jobbigt det än känns eller ont det än gör
  21. Medlem sedan
    Sep 2009
    #11
    Så har jag haft det senaste två veckorna, dock har bebis fortfarande rört sig lika mkt som förut, men det gör ju bara att allt gör ännu ondare!

    Jag som inte kännt några sammandragningar el så alls förut har nu full med förvärkar, pinvärkar, ilningar, hugg, hela dagarna. Bebis lever rövare och dingar huvudet fram och tillbaka som en klocka i bäckenet (tror inte han SKA kunna röra sig så mkt längre, men det vägrar han inse!!), det gör ONT!

    Men ännu inga onda värkar så det skulle vara på g, har bara haft två som kännts ordentligt.

    Ser det mer som tecken på att det nu börjar närma sig , äntligen!

    Och, ja just...min var mindre rörlig under förra helgen, då hade den ju snurrat fötterna åt ett annat håll, så då kändes rörelserna inte alls lika mkt som förut. Men i tisdags snurrade den tillbax och nu känns det som förut fast värre


    Sådär har jag också haft de 2 senaste v ungefär, men bebis är inte fixerad (var iaf inte för 1,5 v sen). Hade igår kväll ett par *rejäla* värkar också, de höll i sig ca 45 sek och gjorde så ont att jag blev helt svettig Kan det vara ett tecken på att det börjar hända något tro? Innan har jag bara haft helt vanliga sd och det har molat.
  22. 11
    Så har jag haft det senaste två veckorna, dock har bebis fortfarande rört sig lika mkt som förut, men det gör ju bara att allt gör ännu ondare!

    Jag som inte kännt några sammandragningar el så alls förut har nu full med förvärkar, pinvärkar, ilningar, hugg, hela dagarna. Bebis lever rövare och dingar huvudet fram och tillbaka som en klocka i bäckenet (tror inte han SKA kunna röra sig så mkt längre, men det vägrar han inse!!), det gör ONT!

    Men ännu inga onda värkar så det skulle vara på g, har bara haft två som kännts ordentligt.

    Ser det mer som tecken på att det nu börjar närma sig , äntligen!

    Och, ja just...min var mindre rörlig under förra helgen, då hade den ju snurrat fötterna åt ett annat håll, så då kändes rörelserna inte alls lika mkt som förut. Men i tisdags snurrade den tillbax och nu känns det som förut fast värre


    Sådär har jag också haft de 2 senaste v ungefär, men bebis är inte fixerad (var iaf inte för 1,5 v sen). Hade igår kväll ett par *rejäla* värkar också, de höll i sig ca 45 sek och gjorde så ont att jag blev helt svettig Kan det vara ett tecken på att det börjar hända något tro? Innan har jag bara haft helt vanliga sd och det har molat.

Liknande trådar

  1. Annorlunda jul
    By viven in forum Autismspektrum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-12-29, 16:44
  2. annorlunda här???
    By Vovven med 2 valpar in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-25, 21:35
  3. Annorlunda på SoE
    By Ben Dover in forum Sex & erotik
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2007-12-19, 14:25
  4. Annorlunda
    By Blue Nun in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-01-08, 14:06
  5. Här ser det annorlunda ut!
    By PsPuma in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-03, 09:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar