Linsbiffar som håller ihop
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    May 2008
    #1

    Linsbiffar som håller ihop

    Har någon ett bra recept på det? Jag gjorde med kokta röda linser, finkornig bulgur, stekt lök, lite olja och färska örter och det höll inte ihop alls.
    Då hade jag i ägg och det blev bättre men ändå inte jättebra. Jag ska prova att köra dom i ugn nästa gång istället för att steka dom och se om det kan bli bättre.

    Någon som har ett jättebra recept?
  2. 1
    Linsbiffar som håller ihop Har någon ett bra recept på det? Jag gjorde med kokta röda linser, finkornig bulgur, stekt lök, lite olja och färska örter och det höll inte ihop alls.
    Då hade jag i ägg och det blev bättre men ändå inte jättebra. Jag ska prova att köra dom i ugn nästa gång istället för att steka dom och se om det kan bli bättre.

    Någon som har ett jättebra recept?
  3. Medlem sedan
    Oct 2006
    #2
    Jag gör som med pannbiff, mjölk eller gräddmjölk, ströbröd och

    ett ägg eller
    ibland istället parmesan eller pecorino
    eller kokt mosad potatis (beror på vad vi ska ha det till).

    Bara blanda ihop dina första ingredienser, det funkar inte alls!
  4. 2
    Jag gör som med pannbiff, mjölk eller gräddmjölk, ströbröd och

    ett ägg eller
    ibland istället parmesan eller pecorino
    eller kokt mosad potatis (beror på vad vi ska ha det till).

    Bara blanda ihop dina första ingredienser, det funkar inte alls!
  5. Medlem sedan
    May 2008
    #3
    Det var faktiskt ditt recept jag gjorde, men hoppade ströbröd och mjölken. Hur som så blev de vansinnigt goda!

    Nu gjorde jag en batch till och den här gången klämde jag biffarna hårt-hårt och körde dom i ugnen istället för att steka och de blev mycket bättre. Ännu bättre när de fått svalna så att ägget stelnar rejält antar jag.

    Jag ska testa med ströbröd och mjölk nästan gång - tack!!
  6. 3
    Det var faktiskt ditt recept jag gjorde, men hoppade ströbröd och mjölken. Hur som så blev de vansinnigt goda!

    Nu gjorde jag en batch till och den här gången klämde jag biffarna hårt-hårt och körde dom i ugnen istället för att steka och de blev mycket bättre. Ännu bättre när de fått svalna så att ägget stelnar rejält antar jag.

    Jag ska testa med ströbröd och mjölk nästan gång - tack!!
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4
    Jag gjorde bönbiffar för ett tag sedan och hade dâ i ägg och maïzena, men jag antar att potatismjöl har samma effekt. De höll ihop bra.
  8. 4
    Jag gjorde bönbiffar för ett tag sedan och hade dâ i ägg och maïzena, men jag antar att potatismjöl har samma effekt. De höll ihop bra.
  9. Medlem sedan
    Jul 2002
    #5
    Ja jag har faktiskt ett recept som brukar hålla ihop (en gång gjorde de inte det , vet ej vad som var skillnaden den gången). Jag hittade det på nätet, på nån matblogg som heter Veganvrak (kommer inte ihåg adressen precis).

    De är gjorda på linser (gröna har jag för mig?), matvete, lök, soja m m och så panerar jag i ströbröd bara.

    Superbra enkelt recept som dessutom alla barn verkar gilla.
  10. 5
    Ja jag har faktiskt ett recept som brukar hålla ihop (en gång gjorde de inte det , vet ej vad som var skillnaden den gången). Jag hittade det på nätet, på nån matblogg som heter Veganvrak (kommer inte ihåg adressen precis).

    De är gjorda på linser (gröna har jag för mig?), matvete, lök, soja m m och så panerar jag i ströbröd bara.

    Superbra enkelt recept som dessutom alla barn verkar gilla.
  11. Medlem sedan
    Apr 2000
    #6
    Vetemjöl, nån matsked eller två i smeten. Och ägg. Då håller det ihop. Jag har aldrig recept men brukar mixa liknande det du hade i + mjöl och ägg.
  12. 6
    Vetemjöl, nån matsked eller två i smeten. Och ägg. Då håller det ihop. Jag har aldrig recept men brukar mixa liknande det du hade i + mjöl och ägg.
  13. Medlem sedan
    May 2008
    #7
    Tack för alla tips!! Jag ska prova mig fram med era tips och se vad som funkar bäst!
  14. 7
    Tack för alla tips!! Jag ska prova mig fram med era tips och se vad som funkar bäst!

Liknande trådar

  1. Vad håller ihop ett par?
    By flaxis in forum Kärlek & relationer
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-12-16, 00:19
  2. Hur håller ni ihop familjen?
    By Låg energi in forum Allvarligt sjuka
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-23, 18:08
  3. Jag håller på att klappa ihop!!!
    By kolibri in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-21, 13:03
  4. Hur håller ni ihop ert
    By ullet in forum Flerhandikapp
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-21, 21:24
  5. De blå o de röda håller ihop!
    By Yggiz in forum Politik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-30, 22:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar