Skulle ni säga till någon... Men vilka
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Skulle ni säga till någon... Men vilka

    stora öron du har eller vilken stor näsa du har, eller vilken stor mage du har, eller vilken stor stjärt du har eller vilket stort huvud du har?

    Är det mer legtimt att säga Vilka stora ögon du har?
    Hjärtat har sina skäl som förnuftet aldrig kan fatta. Risp rasp och ingenting var sig längre likt.

    Jag är bäst, ingen protest! :-)

    Har en blogg.

    www.tisdags.blogg.se





  2. 1
    Skulle ni säga till någon... Men vilka stora öron du har eller vilken stor näsa du har, eller vilken stor mage du har, eller vilken stor stjärt du har eller vilket stort huvud du har?

    Är det mer legtimt att säga Vilka stora ögon du har?
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    Stora ögon räknas som fint, det gör inte en stor näsa. Fast jag skulle nog inte kommentera det.
  4. 2
    Stora ögon räknas som fint, det gör inte en stor näsa. Fast jag skulle nog inte kommentera det.
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Jag tolkade inte inläggen längre ner i alla fall som att mina stora ögon var fina:-) hhaha
  6. 3
    Jag tolkade inte inläggen längre ner i alla fall som att mina stora ögon var fina:-) hhaha
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4
    Det kan vara så, men eftersom stora ögon anses som nåt fint så tror jag det generellt är mer accepterat att kommentera stora ögon.
    Precis som det är mer ok att kommentera nåns stora byst, men inte stora mage (om personen inte är gravid då).
  8. 4
    Det kan vara så, men eftersom stora ögon anses som nåt fint så tror jag det generellt är mer accepterat att kommentera stora ögon.
    Precis som det är mer ok att kommentera nåns stora byst, men inte stora mage (om personen inte är gravid då).
  9. Medlem sedan
    Dec 2007
    #5
    Beror på till vem. Till dig kan jag säga det för jag vet att du är självironisk, precis som jag.
  10. 5
    Beror på till vem. Till dig kan jag säga det för jag vet att du är självironisk, precis som jag.
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6
    Beror helt på hur personen ser ut.Stora ögon kan ju vara synonymt med vackert och då får man väl tolka det som en komplimang
  12. 6
    Beror helt på hur personen ser ut.Stora ögon kan ju vara synonymt med vackert och då får man väl tolka det som en komplimang
  13. monka
    #7
    Jag tror att ögonen är något man ser mer än övrigt... själens spegel och stora ögon är väl rätt ofta en komplimang? Iallafall som jag upplevt det så är det "finare" med stora ögon än små... stora = djupa brunnar små= grisögon (inte som jag tycker alltså utan som de ibland beskrivs när iallaall jag hör nån prata!)
  14. 7
    Jag tror att ögonen är något man ser mer än övrigt... själens spegel och stora ögon är väl rätt ofta en komplimang? Iallafall som jag upplevt det så är det "finare" med stora ögon än små... stora = djupa brunnar små= grisögon (inte som jag tycker alltså utan som de ibland beskrivs när iallaall jag hör nån prata!)

Liknande trådar

  1. Vad skulle få er till att säga
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2012-02-29, 19:57
  2. skulle ni säga till eller tiga?
    By lillifreja in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-02-23, 19:22
  3. Är det ok att säga till någon
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2007-08-16, 22:34
  4. Om ni skulle få säga något till lärare..
    By kompisens kompis in forum Bokstavsbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-10-23, 13:25
  5. Skulle just till o säga
    By BrazilianLinda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-22, 16:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar