Det här med vantar!?
_0806 Junibarn
  1. Anonym
    #1

    Det här med vantar!?

    Vad 17 ska man ha för vantar till en unge som helst av allt vill vara utan vantar? Dom jag har nu är tumvantar som är krångliga att ta på och tummen är ju bara att glömma om man ska få in där den ska. Helst av allt skulle jag behöva vantar med dragkedja hela vägen för att ens ha en chans att få på dem men det finns väl inte?

    Vad har ni för vantar till era barn när de är ute och leker i sandlådan eller klättrar. Tum eller finger?
    Har ni tips på märke eller inköpsställe på riktigt bra och enkla att få på så är jag beredd att betala en del faktiskt för nu kämpar jag hur länge som helst utan att det blir bra ändå. Det är kallt nu och kallare blir det. Utan vantar i 2 timmar går ju inte om man är ute.
  2. 1
    Det här med vantar!? Vad 17 ska man ha för vantar till en unge som helst av allt vill vara utan vantar? Dom jag har nu är tumvantar som är krångliga att ta på och tummen är ju bara att glömma om man ska få in där den ska. Helst av allt skulle jag behöva vantar med dragkedja hela vägen för att ens ha en chans att få på dem men det finns väl inte?

    Vad har ni för vantar till era barn när de är ute och leker i sandlådan eller klättrar. Tum eller finger?
    Har ni tips på märke eller inköpsställe på riktigt bra och enkla att få på så är jag beredd att betala en del faktiskt för nu kämpar jag hur länge som helst utan att det blir bra ändå. Det är kallt nu och kallare blir det. Utan vantar i 2 timmar går ju inte om man är ute.
  3. Medlem sedan
    Jan 2008
    #2
    Jag har köpt små "magiska" fingervantar på Polarn&Pyret, ska testa dem på Lea om de funkar (har förlagt dem just nu så jag måste bara hitta dem hehe). http://www.polarnopyret.se/Shop/Prod...VA_GLOVES_HATS

    Polarn har även vantar som är "vattentäta" med dragkedja, det är tumvantar. De här tror jag att det är. De ser toppen ut tycker jag:
    http://www.polarnopyret.se/Shop/Prod...A_GLOVES_HATS#

    Lycka till!
  4. 2
    Jag har köpt små "magiska" fingervantar på Polarn&Pyret, ska testa dem på Lea om de funkar (har förlagt dem just nu så jag måste bara hitta dem hehe). http://www.polarnopyret.se/Shop/Prod...VA_GLOVES_HATS

    Polarn har även vantar som är "vattentäta" med dragkedja, det är tumvantar. De här tror jag att det är. De ser toppen ut tycker jag:
    http://www.polarnopyret.se/Shop/Prod...A_GLOVES_HATS#

    Lycka till!
  5. S-mamman
    #3

    tjaa

    Tyvärr tror jag inte dom ultimata vantarna är uppfunna ännu. Inte vad jag vet iaf. Du kanske borde söka patent på din idé!

    Mitt enda tips om man vill att vantarna ska hållas på är att man har vantar som går långt upp på ärmen, gärna med rem runt handleden som man kan spänna runt. Sen jacka/overall som är tight runt handleden också, det håller vanten på plats. Fast såna höga vantar är förstår inte värst lätta att ta på. Reima tecs är bra på så vis att de är rätt tunna och man kan liksom vränga dem upptill så de är lättare att ta på. De funkar bäst på höst/vår tycker jag, de är för kalla på vintern.

    Vi har inte börjat med vantar ännu, kanske man borde. Kommer nog testa med vanliga fingervantar först (vi har massor av H&M:s hemma) och så får jag se om Vide är en vanthatare eller inte...
  6. 3
    tjaa Tyvärr tror jag inte dom ultimata vantarna är uppfunna ännu. Inte vad jag vet iaf. Du kanske borde söka patent på din idé!

    Mitt enda tips om man vill att vantarna ska hållas på är att man har vantar som går långt upp på ärmen, gärna med rem runt handleden som man kan spänna runt. Sen jacka/overall som är tight runt handleden också, det håller vanten på plats. Fast såna höga vantar är förstår inte värst lätta att ta på. Reima tecs är bra på så vis att de är rätt tunna och man kan liksom vränga dem upptill så de är lättare att ta på. De funkar bäst på höst/vår tycker jag, de är för kalla på vintern.

    Vi har inte börjat med vantar ännu, kanske man borde. Kommer nog testa med vanliga fingervantar först (vi har massor av H&M:s hemma) och så får jag se om Vide är en vanthatare eller inte...
  7. Medlem sedan
    Feb 2007
    #4
    Nelli har alla typer av vantar..som S-mamman säger..den perfekta vanten är inte uppfunnen. Hon svänger siig med Reimas Goretex vantar (tumme-vantar), HM´s tum-vantar o ett par Hello Kitty fingervantar.
    Reimas funkar bäst då de går långt upp på armen o har gummiband högst upp o får hjälp av täckjackan som håller fast dem ala -S-mammans instruktioner. ;o)
    Ibland funkar Fingervantar o vanliga vantar också...allt beroende på humör. Men om de mot förmodan börjar halka av, då vill hon ta av sig dem helt..så klart.
  8. 4
    Nelli har alla typer av vantar..som S-mamman säger..den perfekta vanten är inte uppfunnen. Hon svänger siig med Reimas Goretex vantar (tumme-vantar), HM´s tum-vantar o ett par Hello Kitty fingervantar.
    Reimas funkar bäst då de går långt upp på armen o har gummiband högst upp o får hjälp av täckjackan som håller fast dem ala -S-mammans instruktioner. ;o)
    Ibland funkar Fingervantar o vanliga vantar också...allt beroende på humör. Men om de mot förmodan börjar halka av, då vill hon ta av sig dem helt..så klart.
  9. Medlem sedan
    Jan 2008
    #5
    pust... snart dags för vantar ja... jag håller på att titta efter sådana där med ett snöre mellan vantarna, som man drar bakom ryggen så barnet inte tappar dem! Om någon vet vart man kan köpa dem är jag tacksam för svar !
  10. 5
    pust... snart dags för vantar ja... jag håller på att titta efter sådana där med ett snöre mellan vantarna, som man drar bakom ryggen så barnet inte tappar dem! Om någon vet vart man kan köpa dem är jag tacksam för svar !
  11. Medlem sedan
    Jan 2008
    #6
    jag syr på egna snören jag...
  12. 6
    jag syr på egna snören jag...

Liknande trådar

  1. Vantar då?
    By Fru M in forum _0707 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-09, 16:17
  2. Vantar
    By Caroline1 in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-09-20, 07:02
  3. BRA vantar?
    By Veronica m Saga&Tyra in forum Småbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-09-09, 11:42
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 13:19
  5. Stl 2 på POP-vantar =??
    By -Nina- in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-16, 09:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar