Något barn som får näringsdryck?
Bokstavsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    Något barn som får näringsdryck?

    Många som medicinear får ju dålig aptit och jag undrar om era barn fått näringstillskott i form av dryck av dietist?
  2. 1
    Något barn som får näringsdryck? Många som medicinear får ju dålig aptit och jag undrar om era barn fått näringstillskott i form av dryck av dietist?
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2
    Jag har provat flera olika till min yngta spinkis. Hon tycker de är vedervärdiga (även de som verkligen, i mina smaklökar, smakar gott). Så jag försöker göda henne med grädde, smör och glass Det går väl sisådär-hon väger ändå mindre än för ett par år sen
  4. 2
    Jag har provat flera olika till min yngta spinkis. Hon tycker de är vedervärdiga (även de som verkligen, i mina smaklökar, smakar gott). Så jag försöker göda henne med grädde, smör och glass Det går väl sisådär-hon väger ändå mindre än för ett par år sen
  5. Medlem sedan
    Dec 2008
    #3
    Ja sonen har fått men han är inte heller så jätte förtjust i dem, men han brukar få ner 2 stycken om dagen. Tycker väl inte att det gjort så jätte stor skillnad dock, men vad vet jag, kanske hade han vart ännu smalare utan.
  6. 3
    Ja sonen har fått men han är inte heller så jätte förtjust i dem, men han brukar få ner 2 stycken om dagen. Tycker väl inte att det gjort så jätte stor skillnad dock, men vad vet jag, kanske hade han vart ännu smalare utan.
  7. Medlem sedan
    Aug 2005
    #4
    Mmm, det är det jag är rädd för, att sonen ska tycka de smakar läbbigt...även om de är rätt goda. Jaja, nu ska vi testa så jag får hoppas att det går bra.
  8. 4
    Mmm, det är det jag är rädd för, att sonen ska tycka de smakar läbbigt...även om de är rätt goda. Jaja, nu ska vi testa så jag får hoppas att det går bra.
  9. Medlem sedan
    Aug 2005
    #5
    Tror nog att det gör skillnad, det är ändå en del kalorier mer än om han inte druckit dem.
    2 om dagen är vad jag hoppas att sonen ska kunna ta.
  10. 5
    Tror nog att det gör skillnad, det är ändå en del kalorier mer än om han inte druckit dem.
    2 om dagen är vad jag hoppas att sonen ska kunna ta.
  11. Medlem sedan
    Dec 2001
    #6
    Det finns en nys ort som heter Fortimel Compact och som innehåller 2,4 kcal per ml. 300 kcal i en 125 ml flaska alltså. Jättegod enligt mig men Spinkis tyckte de var jätteäckliga tyvärr
  12. 6
    Det finns en nys ort som heter Fortimel Compact och som innehåller 2,4 kcal per ml. 300 kcal i en 125 ml flaska alltså. Jättegod enligt mig men Spinkis tyckte de var jätteäckliga tyvärr
  13. Medlem sedan
    Dec 2008
    #7
    Ja, någon skillnad borde det ju göra så det gör det väl säkert.

    Hoppas ni hittar någon sort som sonen gillar!
  14. 7
    Ja, någon skillnad borde det ju göra så det gör det väl säkert.

    Hoppas ni hittar någon sort som sonen gillar!
  15. Medlem sedan
    Sep 2009
    #8
    Min dotter har iofs autism, men hon har näringsdrycker sedan 6 år tillbaka. Fick alltså det när hon var 8,5 år och skulle sluta med sin älskade välling.....
    Pga hjärtsjukdom och autismen har hon inte kunnat få i sig tillräckligt med mat, dessutom kräver hennes kropp fler kalorier och energi pga att hjärtat jobbar hårdare. Hon äter mer kalorier än hon ska behöva varje dag och ändå ser hon anorektisk ut.

    Hennes favorit har alltid varit Minimax choklad, men senaste året dricker hon Resource Addera Plus hallon/svartvinbär. Det är en klar dryck som ser ut som saft. Nu köpte jag hem även aplesin o äpple och dem gick ner också.
    Vi får utskrivet det från dietisten på hab och vår dotter dricker i snitt 3 per dag.. Hon får inte dricka fler säger dem då det inte är bra med för mycket vitaminer heller....
    Hon får därför inget annat vitamintillskott, förutom omega 3.

    Hon väger nu 49,4 kg och är 178 cm.
  16. 8
    Min dotter har iofs autism, men hon har näringsdrycker sedan 6 år tillbaka. Fick alltså det när hon var 8,5 år och skulle sluta med sin älskade välling.....
    Pga hjärtsjukdom och autismen har hon inte kunnat få i sig tillräckligt med mat, dessutom kräver hennes kropp fler kalorier och energi pga att hjärtat jobbar hårdare. Hon äter mer kalorier än hon ska behöva varje dag och ändå ser hon anorektisk ut.

    Hennes favorit har alltid varit Minimax choklad, men senaste året dricker hon Resource Addera Plus hallon/svartvinbär. Det är en klar dryck som ser ut som saft. Nu köpte jag hem även aplesin o äpple och dem gick ner också.
    Vi får utskrivet det från dietisten på hab och vår dotter dricker i snitt 3 per dag.. Hon får inte dricka fler säger dem då det inte är bra med för mycket vitaminer heller....
    Hon får därför inget annat vitamintillskott, förutom omega 3.

    Hon väger nu 49,4 kg och är 178 cm.
  17. Medlem sedan
    Nov 2007
    #9

    luktar på allt...

    Finns det föräldrar med barn här som liksom min dotter, luktar på allt hela tiden?
  18. 9
    luktar på allt... Finns det föräldrar med barn här som liksom min dotter, luktar på allt hela tiden?
  19. Medlem sedan
    Nov 2007
    #10
    ignorera detta ovan! Kom fel!
  20. 10
    ignorera detta ovan! Kom fel!
  21. Mammanym
    #11
    Inte från dietist, men när vår dotter var liten och åt dåligt gav vi henne själva näringsdryck. Man måste ju inte ha recept för att få köpa dem.Det tror jag inte, men de är ju svindyra (20 kr/2 dl tror jag) men vad gör man inte för att få barnen friska och välmående. Vi delade en dryck (som innehåller en hel måltids näring) på två olika måltider och så fick hon äta lite vanligt till också. Funkade jättebra och man slapp ha ångest spm förälder övwer att hon inte fick i sig tillräckligt.
  22. 11
    Inte från dietist, men när vår dotter var liten och åt dåligt gav vi henne själva näringsdryck. Man måste ju inte ha recept för att få köpa dem.Det tror jag inte, men de är ju svindyra (20 kr/2 dl tror jag) men vad gör man inte för att få barnen friska och välmående. Vi delade en dryck (som innehåller en hel måltids näring) på två olika måltider och så fick hon äta lite vanligt till också. Funkade jättebra och man slapp ha ångest spm förälder övwer att hon inte fick i sig tillräckligt.

Liknande trådar

  1. Näringsdryck-reklamen här bredvid
    By emmaf in forum Ordet är fritt
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2011-09-20, 13:00
  2. Rör era barn på sig något då?
    By caffellatte in forum Autismspektrum
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 12:11
  3. Näringsdryck?
    By Valerina in forum Bokstavsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-27, 13:00
  4. Fråga om näringsdryck
    By Valerina in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 21:54
  5. Näringsdryck
    By Morsan in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-13, 11:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar