så var vul avklarad idag...
_0505 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2004
    #1

    så var vul avklarad idag...

    och det var helt underbart att få se pyret och se det lilla hjärtat slå för fullt. pyret låg långt ner och långt bak så gynekologen fick trycka på magen för att h*n skulle synas.

    hade en läskig dröm natten till igår om att jag låg o fick mf. vaknade och tänkte puh det var bara en dröm. men sen när jag gick på toa upptäckte jag blod i trosan och det kom lite blod i toan. hjälp! tänkte jag, nu är det kört! men jag hade inte ont och det kom inge mycket så jag lugnade mig ganska snabbt. det har inte kommit mer iheller och gyn kunde inte se några problem iheller. men nervös vart man ett tag där. jag hade cyklat i backar och ansträngt mig så det var nog därför jag blödde lite.

    ja, så ligger läget till för närvarande. är i v 10 eller om man heller vill säga 9+2 fast gyn trodde att jag ev kunde vara någon dag mer. snart kan man känna sig safe, drygt 2 veckor tills man gått 12 fulla veckor.

    lederna är betydligt bättre med, har gått ner i medicinen till 2,5 isf 7,5. får se om det går att ta bort helt om ett par tre veckor.

    ha det gott tjejer! kram
  2. 1
    så var vul avklarad idag... och det var helt underbart att få se pyret och se det lilla hjärtat slå för fullt. pyret låg långt ner och långt bak så gynekologen fick trycka på magen för att h*n skulle synas.

    hade en läskig dröm natten till igår om att jag låg o fick mf. vaknade och tänkte puh det var bara en dröm. men sen när jag gick på toa upptäckte jag blod i trosan och det kom lite blod i toan. hjälp! tänkte jag, nu är det kört! men jag hade inte ont och det kom inge mycket så jag lugnade mig ganska snabbt. det har inte kommit mer iheller och gyn kunde inte se några problem iheller. men nervös vart man ett tag där. jag hade cyklat i backar och ansträngt mig så det var nog därför jag blödde lite.

    ja, så ligger läget till för närvarande. är i v 10 eller om man heller vill säga 9+2 fast gyn trodde att jag ev kunde vara någon dag mer. snart kan man känna sig safe, drygt 2 veckor tills man gått 12 fulla veckor.

    lederna är betydligt bättre med, har gått ner i medicinen till 2,5 isf 7,5. får se om det går att ta bort helt om ett par tre veckor.

    ha det gott tjejer! kram
  3. Medlem sedan
    Jul 2000
    #2
    Hur står det till Eva?

    Växer magen, har du slutat med medicinerna och vad säger Linnea om ett syskon.
    Hoppas allt är bra!
  4. 2
    Hur står det till Eva?

    Växer magen, har du slutat med medicinerna och vad säger Linnea om ett syskon.
    Hoppas allt är bra!
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3
    tack bara bra! men tyvärr har jag inte kunnat sluta med medicinerna så jag får väl leva med det. ligger iaf inom en rimlig gräns för vad man får ta och skadar inte det liv jag bär på.

    linnéa är överlycklig över att bli storasyster, pussar och klappar min mage ibland. hon vill gärna ha en lillebror men det får vi se om man får reda på vid ul. man får inte veta genom fvpet längre iaf.

    hehe, hon frågade om hur liten kom in i magen och jag svamlade fram ett svar som hon inte var helt nöjd med. så jag ska så snart som möjligt in på biblioteket och låna en bok. känns lättast så. om inte du har något bra förslag.
  6. 3
    tack bara bra! men tyvärr har jag inte kunnat sluta med medicinerna så jag får väl leva med det. ligger iaf inom en rimlig gräns för vad man får ta och skadar inte det liv jag bär på.

    linnéa är överlycklig över att bli storasyster, pussar och klappar min mage ibland. hon vill gärna ha en lillebror men det får vi se om man får reda på vid ul. man får inte veta genom fvpet längre iaf.

    hehe, hon frågade om hur liten kom in i magen och jag svamlade fram ett svar som hon inte var helt nöjd med. så jag ska så snart som möjligt in på biblioteket och låna en bok. känns lättast så. om inte du har något bra förslag.
  7. Medlem sedan
    Apr 2007
    #4
    Vad skönt att allt är bra. Det finns ju en del bra böcker om att få syskon..men kommer inte riktigt på titeln nu..
  8. 4
    Vad skönt att allt är bra. Det finns ju en del bra böcker om att få syskon..men kommer inte riktigt på titeln nu..

Liknande trådar

  1. Inskrivning avklarad idag!
    By *väntar 3:e* in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-10, 05:49
  2. Inskrivning avklarad för mig med idag
    By AnnaM 7/4 in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-08, 18:38
  3. Ul + BM avklarad idag!
    By Izindra in forum _0606 Junibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-04-11, 16:57
  4. UL + BM avklarad idag!
    By Izindra in forum _0605 Majbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-04-11, 10:48
  5. 3-årskontrollen avklarad idag!
    By Nissa, R-02 och M-04 in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-30, 16:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar